Sin

Pojawiły się nowe pliki, które należy ściągnąć:
dm-uo.pl/download/dm-files-map.zip
dm-uo.pl/download/dm-files-art.zip
dm-uo.pl/download/dm-files-verdata.exe

Po ściągnięciu wszystkich plikow nalezy uruchomic vinu (lub sciagnac wczesniej sobie pulpit DM).

Nowości:

  • Drzewa o’hii nie będą znikać na jesień.
  • Dodano dwa nowe drzewka dla rolnika: cytrusowe i cytrynowe. Z obu rodzajów można pozyskać nasiono.
  • Dodano nowy topor, w ramach alternatywy dla tasaka – jednoręczny lekki.
  • Dodano nową kuszę, mechanicznie najbliżej jej do łuku asymetrycznego.
  • Poprawiono liczne błędy w mapie oraz Moriana przygotowała dla Was nowy loch – niebawem zostanie on otwarty.
  • Najpierw należy wrzucić pliki mapy, a następnie – art. Jest to istotne.

    Gumpy zostały udostępnione dzięki uprzejmości tego bloga, natomiast arty przygotował Zirr.

    Zawartość paczki art można alternatywnie pobrać stąd.

    Sztuczne ograniczenie jakości na zbroje kościane zostało zdjęte, a AR wynikający z założenia przedmiotów tej klasy dopasowany do obecnego balansu.
    Dotychczas zgromadzone przez Was zbroje zostały automatycznie poprawione tak, jakby ograniczenia nigdy nie było (np. otrzymały jakość mistrzowską, jeśli szyte były ze spełnieniem adekwatnych warunków).

    Umiejętności wydobywcze
    Zasady działania tej grupy umiejętności zostały ustandaryzowane. Od teraz materiał oraz jakość narzędzia będą miały podobny wpływ w: górnictwie, zielarstwie, rybactwie, drwalnictwie oraz rolnictwie. W zależności od tego, jakie rozwiązania były dotychczas stosowane zmiany mogą mieć różną skale (np. w górnictwie są raczej kosmetyczne, a w zielarstwie dość spore). Jeżeli chodzi o wpływ jakości to warto nadmienić, ze nie chodzi o same rozgraniczenie pomiędzy wyjątkiem, a przedmiotem zwykłym – różnice pomiędzy stopniem wyjątkowości są zauważalne (np. między dobrym, a niespotykanym), dotyczy to również rybactwa, ale tutaj końcowy efekt będzie można dopiero zaobserwować po zmianach w stolarstwie.
    Jeżeli chodzi o metodykę, jaką przyjęliśmy, to korzystanie z odpowiednio lepszych narzędzi generalnie bardziej wspomoże podstawowe testy na powodzenie umiejętności w stosunku do tego, co było dotychczas, natomiast przy wzorach na ilość materiału czy składników bonusowych (np. pozyskaniu ziarna w rolnictwie czy szczepki w zielarstwie) trzeba użyć co najmniej średniej klasy przedmiotu, by efekt był taki, jak przed zmianami, przy gorszym – szanse będą mniejsze, a przy lepszym odpowiednio większe.
    Prosimy też o informację w przypadku zaobserwowania anomalii.

    Dodatkowo:

    • W rolnictwie zostały zmienione ilości pozyskiwanych surowców (w odpowiedzi na ten temat). Ponadto używanie magicznych przedmiotów w tej umiejętności będzie w końcu odpowiednio premiowane.
    • Szybkość przyrostu drwalnictwa została zwiększona, podobnie jak ilość wycinanego materiału z drzew, a dodatkowo drwale będą mieli szanse natrafić na zwłoki pewnych stworzeń, których części ciała są cennym reagentem magicznym (na tę chwilę ilości będą niewielkie – być może zostaną zwiększone, w zależności od stosunku popytu i podaży).
    • Ilość obsydianu pozyskiwanego przez górnika została zmniejszona.
    • Usunięto kilka drobnych błędów.

    Zmienił się sposób oswajania chimery. Oprócz zablokowania możliwości tropienia jej jeźdźca, uniemożliwione zostało sprawdzanie spawnu duchem.
    Zabieg ten ma na celu dać równy dostęp do zwierzaka dla wszystkich, w zależności od łutu szczęścia i faktycznego czasu poświęconego w grze na ten cel, zamiast kontrolowania jego się pojawienia gdzieś w tle.
    Rozwiązanie to jest testowe i w zależności od rezultatów mogą być dokonane następne zmiany.

    Drodzy gracze, w celu polepszenia jakości naszego serwera oraz stworzenia Wam warunków do jeszcze lepszej zabawy dokonaliśmy następujących zmian w Ekipie:

    Zirr awansował na koordynatora scenarzystów. Możecie się z nim kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących fabuły, szczególnie jeśli tworzycie grupę klimatyczną, która nie posiada aktualnie opiekuna. Na pewno też nie odmówi Wam udziału w dyskusji o Waszych pomysłach na odgrywanie postaci. Słowem, jeżeli chcielibyście wyjść z inicjatywą, macie jakiekolwiek wątpliwości czy dowolne inne sprawy dotyczące szeroko pojętego RPG – to jest to właśnie odpowiedni człowiek.
    Aqe będzie starała się sprawić, by świat dawał wrażenie żywego i ciekawego, oraz organizować wszelkiego rodzaju imprezy masowe. Życzylibyście sobie nietypowe wyścigi konne czy żeglarskie? A może konkurs wiedzy o Sosarii, lub klasyczny turniej o największego zabijakę w świecie? Aqe niewątpliwie odpowie na każde zapotrzebowanie z tejże dziedziny.
    Moriana zmienia profil swoich działań i przestaje być scenarzystką, by całkowicie poświęcić swoją uwagę na bardziej technicznych aspektach, albowiem została ona osobą dedykowaną do realizacji zmian zarówno w mapie, jak i w spawnach. Liczymy, że dzięki tak wąskiej specjalizacji w najbliższej przyszłości będziecie mogli poznawać nowe lub odswieżone lokacje jak i stawiać czoła nowym mniejszym i większym wyzwaniom.
    DzikiHL został (już oficjalnie) administratorem, dziedzina jego zadań będzie w zasadzie analogiczna do tego, czym zajmował się kiedyś Dhagt. Co za tym idzie, jest idealna osobą do podjęcia rozmowy w przypadku ewentualnym pojawieniu się sporów na linii gracz-ekipant, oraz w sytuacjach wystąpienia spraw na tyle nietypowych, że nie podpadają pod obowiązki żadnego innego członka ekipy.

    Dodatkowo z urlopów wracają:
    Havv0c mimo, że nadal brakuje mu czasu na realizację fabuły to nadal będzie obsługiwał zgłoszenia o nieklimatycznych morderstwach i wszelkich tematach, które się o to ocierają (przypominam, że najefektywniejszą metodą zgłaszania jest wybranie opcji „Inny gracz mnie dreczy lub lamie regulamin” w pomocy).
    Mart w roli scenarzysty. Na początek powrotu do pracy przejmie on opiekę nad grupami nekromantów, jadeitowego kultu oraz wampirów.
    Appis w tejże samej roli, on jednak skupi się na animacji świata „z doskoku”.
    Sin, czyli ja, wracam, by dołożyć wszelkich starań iż kierunek, którym podąża serwer jest jak najlepszy. Możecie się do mnie zgłaszać z tymi samymi tematami co do DzikiegoHL, a dodatkowo postaram się zapewnić nowości skryptowe, oraz będę wspierał Moriane przy spawnach.
    I na końcu, bo bez zmian, ale zdecydowanie nie mniej ważny Mae, który nadal będzie główną osobą odpowiedzialną za techniczną stroną serwera (jak chociażby utrzymanie), oraz wspierał nas swoją wiedzą i doświadczeniem.

    Wyrażam głęboką nadzieję, ze uda się nam odpowiedzieć na wszystkie Wasze potrzeby, oraz że będziecie czerpać radość z uczestniczenia w tym projekcie i wspólnymi siłami uda się nam się przezwyciężyć trudniejszy czas.