Aqe

Już dziś o godzinie 20:00 zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Gry o przetrwanie.

– Wpisowe:  BRAK 
– Dozwolone przedmioty: zwykła toga,  przedmiot wiary, kółko z kluczami, przedmiot z czarami klasowymi, 2 sztuki jedzenia na drogę. Zwykły koń, lama lub ostard. Maksymalnie 5 sztuk jedzenia dla tych zwierząt.

 Wszystko inne zostaje w banku, będziemy sprawdzać.

– Zbiórka pod portalem miejskim Vesper
– Miejsce turnieju: Zamek CS
 Wstęp tylko dla uczestników, brak widowni.

Zasady:

Początek
– Wszyscy zawodnicy zostają zebrani w pokaźnej klatce na piętrze zamku CS. Zakaz walk w tej klatce
– Na odliczanie globalne wszyscy zostają wypuszczeni na wolność. Od tego momentu brak zakazów.
– Zakaz atakowania i mordowania się przed rozpoczęciem.
– Zakaz obrażania się w sposób nieklimatyczny.

Po rozpoczęciu
– Na całej wyspie, w losowych miejscach znajdować się będą dobrze widoczne skrzynki z losowymi przedmiotami w środku – Zioła, potiony, części zbroi, ubrania, bronie, amunicja – w losowej ilości. 
– W każdym obozie będzie 1 do 2 skrzyń z większą ilością przedmiotów ale…
– obozy pilnowane będą przez stworzenia, musicie je pokonań/wyprowadzić i tak dalej… 
– Zadaniem gracza jest zdobycie przedmiotów potrzebnych do zabicia innych graczy i zostać ostatnią osobą żywą. Wygrywa tylko 1 osoba
– Brak uzdrowicieli, bankierów, treserów i biletów ze zwierzętami.

Wcześniejsze opuszczenie turnieju
– W Zamku za tronem zostanie umieszczony portal wyjściowy, za drzwiami zamkniętymi, wyjść można tylko duchem.
– Można poprosić ekipę o wyjście z turnieju, zabijemy szybko i bezboleśnie.

Ograniczenie czasowe i wygrana

– Jeśli Wasza zabawa potrwa wieki, postaramy się przeszkadzać Wam i przyśpieszać.
– Wygrywa tylko jedna osoba i dostanie arta do noszenia, przechodzącego na następną osobę w następnym turnieju.

Więcej informacji w odpowiednim temacie na naszym forum.

Serdecznie zapraszamy !

Cech Bankierow z Filią w Vesper ma zaszczyt zaprosić państwa na przetarg w formie konkursu ofert pracy dla nowocertyfikowanego bankiera Belhola.

Wydarzenie to będzie miało miejsce w najblizszy piatek o godzinie 20:00 czasu astralnego w Vesper.
Do Władców Miast zostali wysłani kurierzy z zaproszeniami!

Najlepsza oferta wygrywa!

Więcej informacji na naszym forum.

Przypominam, że zarówno w Wielkich Regatach jak i Bitwie Morskiej obowiązuje limit dwóch osób na drużynę! Drużyny w obu wydarzeniach mogą być różne!

Zgłoszenia proszę wysyłać do Zirra lub innego GM w prywatnej wiadomości, albo na forum, albo na Discordzie.
Data zamknięcia zapisów to 9. maja o godzinie 22:00.

Artyści chętni wystawić swoje obrazy mogą wrzucić je do skrzyni w porcie Ocllo. Kalstea – żeglarka – upewni się, aby piraci ich nie sprzedali przed rozpoczęciem wystawy.

Zirr

Ogłaszamy kolejny nabór do Ekipy.

Poszukujemy osób na stanowisko scenarzysty. 

Poniżej, informacje które powinny się znaleść w podaniu:
– nazwa konta/postacie, nick na forum,
– doświadczenie w RPG (ultima, tzw. „papierowe rpg”, inne gry itp.),
– doświadczenie w UO (znajomość mechaniki – różnych aspektów gry np. PVM, rzemiosło itd),
– dlaczego chcesz zostać scenarzystą,co chciałbyś robić/zmienić,
– ile czasu jesteś w stanie poświęcić na ekipowanie (to bardzo istotna informacja).

Podania proszę przesyłać do Soszka na pw na forum. Na wasze zgłoszenia czekamy do 14 maja br.

Aqe

Historia nie oszczędziła Ziem Piratów – w ciągu ostatnich kilku dekad przez miasto przewinęła się niesławna ARMADA, potem władzę w puczu przejęli Chaośnicy, a koniec końców gros mieszkańców uciekło przed zarazą (o ironio, bukaneryjskiej grypy). A jednak tego jesiennego poranka to znowu powracające do życia miasto było nad wyraz wypełnione gwarem. I to wcale nie jego dopiero budzących się mieszkańców.
– Patrzaj na to, gnomia robota! – miejscowy górnik chwalił się przed bankiem nową lunetą. – Mówię ci, z mojego balkonu widzę Malveę jakbyśmy razem, we jednym domu i stałym pożyciu byli!
– Oj durniu ty… – jego kolega pokręcił głową z dezaprobatą. Nie zdążył dokończyć zdania, bo jego głos zagłuszył grzmot armat, a ktoś obok krzyknął: „TO NA WODZIE!”.   
Obaj ruszyli ile sił w nogach do portu, gdzie gromadził się już niemały tłum. Przecisnąwszy się między ludźmi stanęli jak wryci. Górnik drżącymi rękoma przyłożył lunetę do oka:
– Mnóstwo dymu… Dwa szkunery… Fregata… I czarne bandery… – wydukał, a z oddali dobiegły słowa szanty „Ciągnij Lilly małą”. – Płyną na wschód!




Psie syny!
Z zadami we miastach siedzicie od lat, portkami trzęsąc na myśl o byle walce! Stukanie się mieczykami we krzakach pod Brytanią uważacie za prawdziwą bitwę! Pluję na was i wyzywam odważnych! Pokażta mie, komu nie brak jak jaj, że nie boicie się życia swojego postawić na szali we rejsie wokół Sosaryi. We opuszczonym Yew moja załoga przekaże wam ynstrukcje!

A Ci, którym uda się okrążyć świat niech staną w szranki we bitwie morskiej, okręt w okręt, działo przeciwko działu i marynarz przeciw marynarzowi Ci, którym się uda zdobędą skarb, jakiego jeszcze na tym świecie nie było.
Podpisano,
Rudobrody

PS
Malarze, co się popiszą talentem i namalują mie arcydzieło do kajuty, będą szczodrze wynagrodzeni!

Dnia [do ustalenia] odbędzie się Wielki Rejs, urządzony z inicjatywy i podług wytycznych Najgroźniejszego Pirata Sosarii – Rudobrodego. Zgłaszać mogą się załogi maksymalnie po dwie osoby! Uwaga, tak długo jak stopy uczestników i jedynie uczestników dotykają pokładu, niekoniecznie własnego statku, wszystkie chwyty dozwolone!
Tak więc można używać czarów ofensywnych i defensywnych, strzelać z łuku oraz, naturalnie, armat, a także pokazywać konkurentom gdzie raki zimują albo pieprz rośnie.
Wytyczne zostaną rozdysponowane w Yew tuż przed startem! Wygrywa oczywiście pierwszy u celu!

By pozwolić uczestnikom odpocząć, odbędzie się pokaz obrazów, spośród których załoga Rudobrodego wybierze najlepszy dla swojego kapitana, a i publika wyrazi swoje zdanie. Być może dojdzie nawet do kilku transakcji?

Wyzwania Rudobrodego zakończone zostaną bitwą morską – do niej może zapisać się każdy, nawet jeśli nie brał udziału w regatach. Podobnie jak jak w pierwszej konkurencji, załogi mogą mieć maksymalnie dwie osoby! Pole walki oraz czas na pokonanie przeciwników będą ograniczone. Wygrać można poprzez zatopienie statku lub maksymalne osłabienie dusz drużyny przeciwnej!

Planowany plan wydarzeń wygląda następująco:

  • 18:40 – Zbiórka w Yew, zarówno uczestników jak i widzów. Załoga Rudobrodego przekaże dokładne instrukcje.
  • 19:00 – Gdy tylko szyper zadmie w gwizdek regaty zostaną uznane za rozpoczęte.
  • 19:30 – Wystawa obrazów wraz z poczęstunkiem.
  • 20:00 – Bitwa morska!

Godziny te niestety są orientacyjne. Może się zdarzyć, że, w razie zaciętej walki, regaty czy wystawa potrwają odrobinę dłużej.

W ankiecie proszę wybrać wszystkie terminy, w których jesteście dostępni, tak abyśmy mogli zorganizować tę imprezę dla jak największego grona.

Więcej informacji oraz ankieta odnośnie daty na naszym forum.

Zirr

Wprowadzamy następujące zmiany wymogów dotyczących Opisu oraz Koncepcji postaci:

Opis – Czas na uzupełnienie Opisu skracamy do 21 lat postaci, czy równo miesiąc od założenia. Obowiązkowy dla każdego, niezależnie od rasy.

Koncepcja – Wprowadzamy obowiązkową koncepcję postaci, zarówno kartę z życiorysem, profesją, pochodzeniem itp, jak i drugą kartę z koncepcją – dla postaci z każdą inną rasą niż człowiek. Termin do uzupełnienia dwóch kart koncepcji to 22 lata postaci czyli 2 miesiące od założenia postaci.

Przypominamy również:

Termin na dostosowanie się do wprowadzonych zmian wyznaczamy na 7 dni – zaczniemy po tym czasie egzekwować uzupełnione Opisy i Koncepcję, bądź ich brak zgodnie z aktualnym regulaminem.

Taryfikator za brak uzupełnionych opisów oraz koncepcji pozostaje bez zmian (patrz taryfikator za brak opisu postaci). Jednocześnie przypominamy, że kary się zwiększają wraz z ilością upomnień przez Mistrza Gry.

MK

Było wyjątkowo przyjemne popołudnie, Antris – doradca królewski, wraz ze swoją świtą kończył szczegółową inspekcje miasta po ostatnim ataku armii nieumarłych. Niektóre budynki nieco ucierpiały, ale wewnętrzny gród był nietknięty i, co ważniejsze, nie ucierpiał rynek, na którym miał odbyć się festyn.

Wygląda na to, że zagrożenie minęło i można wznowić przygotowania – powiedział z radością Antris do swojej świty. – Roześlijcie gońców, niech wszyscy pracownicy wracają do swoich zajęć!

Przypominamy, że już w najbliższą sobotę 18.04 o 19:00 w Brytanii odbędzie się festyn z okazji powitania królewskich dzieci! Plan zaplanowanych aktywności pozostaje bez zmian.

Czas na zgłoszenie swojego uczestnictwa na poszczególne konkursy zostaje przedłużony do soboty 18.04 do godziny 12:00.

Co więcej, pojawiły się dodatkowe nagrody do zdobycia dla zwycięzców poszczególnych zabaw! Są to potężne artefakty, które cechują się unikatowymi właściwościami.

Zwycięzca konkursu bardów otrzyma unikalną Melodyjną Kolczugę! Zwycięzca półmaratonu Brytiańskiego zostanie dodatkowo nagrodzony niezwykłymi Ognistymi Ostrogami, a
zwycięzca turnieju Mistrza Magicznego zdobędzie legendarny Pierścień Skupienia!

Serdecznie zachęcamy do zabawy!

Więcej informacji na naszym forum w odpowiednim temacie.

Soszek

Już 12.04.2020 (czyli w najbliższą niedzielę) o godzinie 19:00 chcemy Was zaprosić na festyn z okazji powitania nowo narodzonych królewskich dzieci!

Plan uroczystości poniżej – Start punktualnie, godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie. Prosimy uczestników konkursów o obecność minimum 10 minut przed planowanym wydarzeniem.

19:00 Powitanie królewskich dzieci i przedstawienie ich imion przed balkonem zamku. Oficjalne rozpoczęcie festynu!

19:15 Konkurs bardów na scenie zamkowej.

Zasady:

Minimalna ilość uczestników by konkurs wystartował: 2

Uczestnik prezentuje jeden dowolny utwór artystyczny. Będzie oceniany przez jury i publiczność.

Publiczność głosuje z wykorzystaniem podpisanego listu wrzuconego do specjalnej skrzyni po wszystkich występach. Tylko jeden głos na konto. Uczestnicy konkursu nie mają prawa głosu.

Nagroda:

Podczas konkursu zostaną przyznane dwie nagrody (nagroda jury i publiczności), możliwe jest przyznanie wyróżnień przez jury.

19:50 „Półmaraton Brytiański”

Bieg ulicami Brytanii. Trasa zostanie wyznaczona przed wyścigiem.

Zasady:

Minimalna ilość uczestników by konkurs wystartował: 3

Dozwolony ekwipunek: strój biegowy – krótka koszulka, krótkie spodnie, buty, czerwone mikstury.

Dozwolone wykorzystywanie wszelkich czerwonych mikstur.

Nie wolno używać umiejętności/zaklęć/przedmiotów które mogą przyśpieszyć postać, np. korzystanie z teleportacji, przemiana dająca prędkość konia itp.

Nie wolno atakować innych uczestników biegu.

Przez cały czas należy się trzymać wyznaczonej trasy.

Złamanie zasad grozi dyskwalifikacją!

Nagrody:

Pierwsze 3 miejsca otrzymają trofeum do postawienia w domu.
Szarfy z numerem startowym dla każdego uczestnika na czas 7 dni.

20:30 Jadeitowa Aukcja

Aukcja wyjątkowych i ekskluzywnych przedmiotów związana tematycznie z wydarzeniem. Przedmioty będzie można obejrzeć na rynku Brytanii na kilka dni przed aukcją.

21:00 „Turniej Mistrza Magicznego Koloseum w Brytanii”

Pojedynki magów 1 na 1.

Zasady:

Minimalna ilość uczestników by turniej wystartował: 4

W zależności od ilości zgłoszeń turniej rozgrywany będzie w systemie swiss + top4 lub losowanej drabinki.

Wpisowe: 100 tysięcy monet

Dozwolony ekwipunek: niemagiczne ubranie, buty.

Worki z ziołami zapewniane są przez organizatorów. (Po 50 jednostek podstawowych ziół na rundę)

Ograniczenia:

  • W konkursie może brać 1 postać na konto.
  • Uczestnicy posługują się wyłącznie magią – zabroniona walka fizyczna, fioletowe mikstury.
  • Dozwolone wyłącznie zaklęcia z podstawowej palety zaklęć magicznych.
  • Walka odbywa się bez użycia wierzchowców.
  • Zabronione przywoływanie stworów.
  • Zabronione używanie ukrywania i zakradania. (Niewidzialność jako zaklęcie jest dostępne ale bez użycia zakradania)
  • Przed pojedynkiem magowie mogą rzucić zaklęcia wzmacniające i ochronne.

Złamanie zasad skutkuje przegraniem pojedynku!

Nagroda: Trofea dla pierwszych trzech miejsc.
Cała pula wpisowego będzie dzielona na pierwsze trzy miejsca w stosunku I 60 puli% II 30% puli III 10% puli.

Zgłoszenia w postaci listów lub książek z ewentualnym wpisowym prosimy umieszczać w specjalnych skrzyniach, które zostały ustawione na rynku w Brytanii.

ZAPISY NA KONKURSY KOŃCZĄ SIĘ W SOBOTĘ 11.04 o godzinie 23:59.

Podczas wydarzenia obowiązuje całkowity zakaz walk i kradzieży na terenie miasta Brytanii.

Zastrzegamy możliwość korekty zasad poszczególnych konkursów przed rozpoczęciem turnieju.

Więcej informacji tutaj

Soszek z Shane’em

Berserker
– Regeneracja zostaje przyspieszona do 15s
– Nowa komenda: .berserker – służy do wylistowania specjalnych zdolności berserkera oraz uruchamiania ich
– Komenda .grzyb przestaje istnieć
– Nowe/stare zdolności berserkera:

natarcie
– Działanie identyczne jak Furia ciosów – różnica polega na tym, że natarcie nie zabiera staminy.
– Koszt: 1 czarny grzyb, 1 krwawy mech
– Czas oczekiwania: 30s
– Czas działania: 15s

obrona
– Działanie identyczne jak Przyspieszenie ruchów – różnica polega na tym, że obrona nie zabiera staminy.
– Koszt: 1 czarny grzyb, 1 żeńszeń
– Czas oczekiwania: 30s
– Czas działania: 15s

spowolnienie
– Trafiona bolą postać zostaje spowolniona na krótki czas (porusza się max z prędkością chodzenia)
– Czas działania: 3s
– Czas oczekiwania: 60s
– Koszt: 1 bola, 3 siarka
– Ograniczenie: dana postać może zostać spowolniona raz na 15s
– Działanie w PvM: spowalnia cel na 20s analogicznie do celnego strzału łucznika. Podlega tym samym ograniczeniom.

Zmiennokształtny
– Ciężkie Claive mają zasięg 2 pól
– Zdolność Doskok ma zmniejszone obrażenia

Wierny
– Droga do świątyni odkrywa używającego

Tinerot

Ostatnimi czasy zauważyliśmy zwiększony przepływ do gry rynsztokowego słownictwa oraz odzywek popularnych na Discordzie.

W związku z zaistniałymi sytuacjami, przypominamy o punkcie III.3 regulaminu, który przez wielu graczy zostaje nagminnie łamany:
*”DM2 jest shardem przeznaczonym dla tych, którzy odznaczają się wiedzą na temat fantasy oraz potrafią odnaleźć się w jej świecie. Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania swojej postaci zgodnie z zasadami rozsądku oraz klimatem świata fantasy.” *

Informujemy, że z dniem dzisiejszym zaostrzamy kary jak i zarówno zawężamy paletę obelg którymi można szafować w kierunku do drugiego gracza.
Wszelkie odzywki typu leż* psie*, pajacu, pierdolo, szmato, biedny śmieciu itp. oraz pojęcia kolokwialne znane z Discorda takie jak wolaj kolegow pod gong czy naucz się biegać oraz skróty tj. puszka z mitha, 10k/25kk, 250gp itp. – czyli ogólne przenoszenie przepychanki słownej z Discorda do Gry -> będą karane.

Jednocześnie informujemy, że mamy świadomość iż pewne słowa można użyć w kontekście RPG i rozmów przy podczas odgrywania postaci – natomiast musi być to oparte o odpowiedni kontekst klimatu świata fantasy.

Osoby niereformowalne będą mierzyły się z wzrostem długości kary za kolejne łamanie regulaminu.

MK