Monthly Archives: kwiecień 2020

Ogłaszamy kolejny nabór do Ekipy.

Poszukujemy osób na stanowisko scenarzysty. 

Poniżej, informacje które powinny się znaleść w podaniu:
– nazwa konta/postacie, nick na forum,
– doświadczenie w RPG (ultima, tzw. „papierowe rpg”, inne gry itp.),
– doświadczenie w UO (znajomość mechaniki – różnych aspektów gry np. PVM, rzemiosło itd),
– dlaczego chcesz zostać scenarzystą,co chciałbyś robić/zmienić,
– ile czasu jesteś w stanie poświęcić na ekipowanie (to bardzo istotna informacja).

Podania proszę przesyłać do Soszka na pw na forum. Na wasze zgłoszenia czekamy do 14 maja br.

Aqe

Historia nie oszczędziła Ziem Piratów – w ciągu ostatnich kilku dekad przez miasto przewinęła się niesławna ARMADA, potem władzę w puczu przejęli Chaośnicy, a koniec końców gros mieszkańców uciekło przed zarazą (o ironio, bukaneryjskiej grypy). A jednak tego jesiennego poranka to znowu powracające do życia miasto było nad wyraz wypełnione gwarem. I to wcale nie jego dopiero budzących się mieszkańców.
– Patrzaj na to, gnomia robota! – miejscowy górnik chwalił się przed bankiem nową lunetą. – Mówię ci, z mojego balkonu widzę Malveę jakbyśmy razem, we jednym domu i stałym pożyciu byli!
– Oj durniu ty… – jego kolega pokręcił głową z dezaprobatą. Nie zdążył dokończyć zdania, bo jego głos zagłuszył grzmot armat, a ktoś obok krzyknął: „TO NA WODZIE!”.   
Obaj ruszyli ile sił w nogach do portu, gdzie gromadził się już niemały tłum. Przecisnąwszy się między ludźmi stanęli jak wryci. Górnik drżącymi rękoma przyłożył lunetę do oka:
– Mnóstwo dymu… Dwa szkunery… Fregata… I czarne bandery… – wydukał, a z oddali dobiegły słowa szanty „Ciągnij Lilly małą”. – Płyną na wschód!




Psie syny!
Z zadami we miastach siedzicie od lat, portkami trzęsąc na myśl o byle walce! Stukanie się mieczykami we krzakach pod Brytanią uważacie za prawdziwą bitwę! Pluję na was i wyzywam odważnych! Pokażta mie, komu nie brak jak jaj, że nie boicie się życia swojego postawić na szali we rejsie wokół Sosaryi. We opuszczonym Yew moja załoga przekaże wam ynstrukcje!

A Ci, którym uda się okrążyć świat niech staną w szranki we bitwie morskiej, okręt w okręt, działo przeciwko działu i marynarz przeciw marynarzowi Ci, którym się uda zdobędą skarb, jakiego jeszcze na tym świecie nie było.
Podpisano,
Rudobrody

PS
Malarze, co się popiszą talentem i namalują mie arcydzieło do kajuty, będą szczodrze wynagrodzeni!

Dnia [do ustalenia] odbędzie się Wielki Rejs, urządzony z inicjatywy i podług wytycznych Najgroźniejszego Pirata Sosarii – Rudobrodego. Zgłaszać mogą się załogi maksymalnie po dwie osoby! Uwaga, tak długo jak stopy uczestników i jedynie uczestników dotykają pokładu, niekoniecznie własnego statku, wszystkie chwyty dozwolone!
Tak więc można używać czarów ofensywnych i defensywnych, strzelać z łuku oraz, naturalnie, armat, a także pokazywać konkurentom gdzie raki zimują albo pieprz rośnie.
Wytyczne zostaną rozdysponowane w Yew tuż przed startem! Wygrywa oczywiście pierwszy u celu!

By pozwolić uczestnikom odpocząć, odbędzie się pokaz obrazów, spośród których załoga Rudobrodego wybierze najlepszy dla swojego kapitana, a i publika wyrazi swoje zdanie. Być może dojdzie nawet do kilku transakcji?

Wyzwania Rudobrodego zakończone zostaną bitwą morską – do niej może zapisać się każdy, nawet jeśli nie brał udziału w regatach. Podobnie jak jak w pierwszej konkurencji, załogi mogą mieć maksymalnie dwie osoby! Pole walki oraz czas na pokonanie przeciwników będą ograniczone. Wygrać można poprzez zatopienie statku lub maksymalne osłabienie dusz drużyny przeciwnej!

Planowany plan wydarzeń wygląda następująco:

  • 18:40 – Zbiórka w Yew, zarówno uczestników jak i widzów. Załoga Rudobrodego przekaże dokładne instrukcje.
  • 19:00 – Gdy tylko szyper zadmie w gwizdek regaty zostaną uznane za rozpoczęte.
  • 19:30 – Wystawa obrazów wraz z poczęstunkiem.
  • 20:00 – Bitwa morska!

Godziny te niestety są orientacyjne. Może się zdarzyć, że, w razie zaciętej walki, regaty czy wystawa potrwają odrobinę dłużej.

W ankiecie proszę wybrać wszystkie terminy, w których jesteście dostępni, tak abyśmy mogli zorganizować tę imprezę dla jak największego grona.

Więcej informacji oraz ankieta odnośnie daty na naszym forum.

Zirr

Wprowadzamy następujące zmiany wymogów dotyczących Opisu oraz Koncepcji postaci:

Opis – Czas na uzupełnienie Opisu skracamy do 21 lat postaci, czy równo miesiąc od założenia. Obowiązkowy dla każdego, niezależnie od rasy.

Koncepcja – Wprowadzamy obowiązkową koncepcję postaci, zarówno kartę z życiorysem, profesją, pochodzeniem itp, jak i drugą kartę z koncepcją – dla postaci z każdą inną rasą niż człowiek. Termin do uzupełnienia dwóch kart koncepcji to 22 lata postaci czyli 2 miesiące od założenia postaci.

Przypominamy również:

Termin na dostosowanie się do wprowadzonych zmian wyznaczamy na 7 dni – zaczniemy po tym czasie egzekwować uzupełnione Opisy i Koncepcję, bądź ich brak zgodnie z aktualnym regulaminem.

Taryfikator za brak uzupełnionych opisów oraz koncepcji pozostaje bez zmian (patrz taryfikator za brak opisu postaci). Jednocześnie przypominamy, że kary się zwiększają wraz z ilością upomnień przez Mistrza Gry.

MK

Było wyjątkowo przyjemne popołudnie, Antris – doradca królewski, wraz ze swoją świtą kończył szczegółową inspekcje miasta po ostatnim ataku armii nieumarłych. Niektóre budynki nieco ucierpiały, ale wewnętrzny gród był nietknięty i, co ważniejsze, nie ucierpiał rynek, na którym miał odbyć się festyn.

Wygląda na to, że zagrożenie minęło i można wznowić przygotowania – powiedział z radością Antris do swojej świty. – Roześlijcie gońców, niech wszyscy pracownicy wracają do swoich zajęć!

Przypominamy, że już w najbliższą sobotę 18.04 o 19:00 w Brytanii odbędzie się festyn z okazji powitania królewskich dzieci! Plan zaplanowanych aktywności pozostaje bez zmian.

Czas na zgłoszenie swojego uczestnictwa na poszczególne konkursy zostaje przedłużony do soboty 18.04 do godziny 12:00.

Co więcej, pojawiły się dodatkowe nagrody do zdobycia dla zwycięzców poszczególnych zabaw! Są to potężne artefakty, które cechują się unikatowymi właściwościami.

Zwycięzca konkursu bardów otrzyma unikalną Melodyjną Kolczugę! Zwycięzca półmaratonu Brytiańskiego zostanie dodatkowo nagrodzony niezwykłymi Ognistymi Ostrogami, a
zwycięzca turnieju Mistrza Magicznego zdobędzie legendarny Pierścień Skupienia!

Serdecznie zachęcamy do zabawy!

Więcej informacji na naszym forum w odpowiednim temacie.

Soszek

Taemar Rochlos z zadowoleniem rozejrzał się po placu. Najęci robotnicy uwijali się w tę i z powrotem, a towarzyszący im gwar rozmów i sporadycznie wybuchające salwy śmiechu tylko wzmacniały radosny nastrój. „Królewskie dzieci – pomyślał z uśmiechem na ustach. – Jednak się udało”. Przygotowania do festynu miały się ku końcowi, a stary dowódca gwardii raz jeszcze zrobił przegląd dokumentów. „Straże się zgadzają. Arena zabezpieczona. Na targowisku będzie Jedenasta Kompania. Przy bramach Trzecia. Tak, wygląda na to, że wszystko…”

– Generale! Generale! – słysząc podniesiony i pełen niepokoju wołający go głos, Taemar odparł szybko.
– Co jest? – dowódca szybko ocenił, że ubłocony i zmęczony do granic możliwości goniec nie przynosi dobrych wieści.
– Panie…Wieści z Minoc. Czujki zaraportowały, że dzieje się coś niedobrego. Jednocześnie Generał Polowy Zitrevi przekazuje, że od zachodniego nabrzeża zbliża do miasta się wielka flota statków o kościanych kadłubach. Gdy ruszałem ze swego posterunku, złapał mnie jeszcze goniec z Cove. Panie, tam też nie dzieje się dobrze. Zwiadowcy Inkwizycji donieśli, że na miasto maszeruje olbrzymia armia nieumarłych. Panie, to wygląda jak zmasowana inwazja!
– Milcz! Masz dostarczać wiadomości, czy swoje opinie na ich temat? Coś jeszcze?
– Wybacz, Panie. To wszystko.
– Dobrze – Taemar zmęczonym wzrokiem rozejrzał się po gwarnym placu. Trójka smagłych robotników właśnie kończyła ustawiać kolorowy namiot. Ledwo naciągnęli płótno, gdy koło nich rozpoczęły swą szaloną gonitwę dzieci ze śmiechem rzucając się szmacianą kulką.
– Zatem zaniesiesz na dwór następującą wiadomość – kątem oka zauważył, jak od strony bramy na spienionym koniu pędzi goniec w ognistych kolorach Skara Brae. Westchnął ciężko mając złe przeczucie co do natury wieści. – Odwołać festyn. Zabrać dzieci w bezpieczne miejsce. Zebrać armię. Horda nieumarłych atakuje.

W związku z powyższymi wieściami festyn w Brytanii zostaje przełożony na sobotę 18.04. (więcej informacji już wkrótce!) Jednak nie obawiajcie się nudy, bo już w tą niedzielę czekają na Was inne emocjonujące atrakcje! Bądźcie czujni!

woj & Soszek

Już 12.04.2020 (czyli w najbliższą niedzielę) o godzinie 19:00 chcemy Was zaprosić na festyn z okazji powitania nowo narodzonych królewskich dzieci!

Plan uroczystości poniżej – Start punktualnie, godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie. Prosimy uczestników konkursów o obecność minimum 10 minut przed planowanym wydarzeniem.

19:00 Powitanie królewskich dzieci i przedstawienie ich imion przed balkonem zamku. Oficjalne rozpoczęcie festynu!

19:15 Konkurs bardów na scenie zamkowej.

Zasady:

Minimalna ilość uczestników by konkurs wystartował: 2

Uczestnik prezentuje jeden dowolny utwór artystyczny. Będzie oceniany przez jury i publiczność.

Publiczność głosuje z wykorzystaniem podpisanego listu wrzuconego do specjalnej skrzyni po wszystkich występach. Tylko jeden głos na konto. Uczestnicy konkursu nie mają prawa głosu.

Nagroda:

Podczas konkursu zostaną przyznane dwie nagrody (nagroda jury i publiczności), możliwe jest przyznanie wyróżnień przez jury.

19:50 „Półmaraton Brytiański”

Bieg ulicami Brytanii. Trasa zostanie wyznaczona przed wyścigiem.

Zasady:

Minimalna ilość uczestników by konkurs wystartował: 3

Dozwolony ekwipunek: strój biegowy – krótka koszulka, krótkie spodnie, buty, czerwone mikstury.

Dozwolone wykorzystywanie wszelkich czerwonych mikstur.

Nie wolno używać umiejętności/zaklęć/przedmiotów które mogą przyśpieszyć postać, np. korzystanie z teleportacji, przemiana dająca prędkość konia itp.

Nie wolno atakować innych uczestników biegu.

Przez cały czas należy się trzymać wyznaczonej trasy.

Złamanie zasad grozi dyskwalifikacją!

Nagrody:

Pierwsze 3 miejsca otrzymają trofeum do postawienia w domu.
Szarfy z numerem startowym dla każdego uczestnika na czas 7 dni.

20:30 Jadeitowa Aukcja

Aukcja wyjątkowych i ekskluzywnych przedmiotów związana tematycznie z wydarzeniem. Przedmioty będzie można obejrzeć na rynku Brytanii na kilka dni przed aukcją.

21:00 „Turniej Mistrza Magicznego Koloseum w Brytanii”

Pojedynki magów 1 na 1.

Zasady:

Minimalna ilość uczestników by turniej wystartował: 4

W zależności od ilości zgłoszeń turniej rozgrywany będzie w systemie swiss + top4 lub losowanej drabinki.

Wpisowe: 100 tysięcy monet

Dozwolony ekwipunek: niemagiczne ubranie, buty.

Worki z ziołami zapewniane są przez organizatorów. (Po 50 jednostek podstawowych ziół na rundę)

Ograniczenia:

  • W konkursie może brać 1 postać na konto.
  • Uczestnicy posługują się wyłącznie magią – zabroniona walka fizyczna, fioletowe mikstury.
  • Dozwolone wyłącznie zaklęcia z podstawowej palety zaklęć magicznych.
  • Walka odbywa się bez użycia wierzchowców.
  • Zabronione przywoływanie stworów.
  • Zabronione używanie ukrywania i zakradania. (Niewidzialność jako zaklęcie jest dostępne ale bez użycia zakradania)
  • Przed pojedynkiem magowie mogą rzucić zaklęcia wzmacniające i ochronne.

Złamanie zasad skutkuje przegraniem pojedynku!

Nagroda: Trofea dla pierwszych trzech miejsc.
Cała pula wpisowego będzie dzielona na pierwsze trzy miejsca w stosunku I 60 puli% II 30% puli III 10% puli.

Zgłoszenia w postaci listów lub książek z ewentualnym wpisowym prosimy umieszczać w specjalnych skrzyniach, które zostały ustawione na rynku w Brytanii.

ZAPISY NA KONKURSY KOŃCZĄ SIĘ W SOBOTĘ 11.04 o godzinie 23:59.

Podczas wydarzenia obowiązuje całkowity zakaz walk i kradzieży na terenie miasta Brytanii.

Zastrzegamy możliwość korekty zasad poszczególnych konkursów przed rozpoczęciem turnieju.

Więcej informacji tutaj

Soszek z Shane’em

Berserker
– Regeneracja zostaje przyspieszona do 15s
– Nowa komenda: .berserker – służy do wylistowania specjalnych zdolności berserkera oraz uruchamiania ich
– Komenda .grzyb przestaje istnieć
– Nowe/stare zdolności berserkera:

natarcie
– Działanie identyczne jak Furia ciosów – różnica polega na tym, że natarcie nie zabiera staminy.
– Koszt: 1 czarny grzyb, 1 krwawy mech
– Czas oczekiwania: 30s
– Czas działania: 15s

obrona
– Działanie identyczne jak Przyspieszenie ruchów – różnica polega na tym, że obrona nie zabiera staminy.
– Koszt: 1 czarny grzyb, 1 żeńszeń
– Czas oczekiwania: 30s
– Czas działania: 15s

spowolnienie
– Trafiona bolą postać zostaje spowolniona na krótki czas (porusza się max z prędkością chodzenia)
– Czas działania: 3s
– Czas oczekiwania: 60s
– Koszt: 1 bola, 3 siarka
– Ograniczenie: dana postać może zostać spowolniona raz na 15s
– Działanie w PvM: spowalnia cel na 20s analogicznie do celnego strzału łucznika. Podlega tym samym ograniczeniom.

Zmiennokształtny
– Ciężkie Claive mają zasięg 2 pól
– Zdolność Doskok ma zmniejszone obrażenia

Wierny
– Droga do świątyni odkrywa używającego

Tinerot

Ostatnimi czasy zauważyliśmy zwiększony przepływ do gry rynsztokowego słownictwa oraz odzywek popularnych na Discordzie.

W związku z zaistniałymi sytuacjami, przypominamy o punkcie III.3 regulaminu, który przez wielu graczy zostaje nagminnie łamany:
*”DM2 jest shardem przeznaczonym dla tych, którzy odznaczają się wiedzą na temat fantasy oraz potrafią odnaleźć się w jej świecie. Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania swojej postaci zgodnie z zasadami rozsądku oraz klimatem świata fantasy.” *

Informujemy, że z dniem dzisiejszym zaostrzamy kary jak i zarówno zawężamy paletę obelg którymi można szafować w kierunku do drugiego gracza.
Wszelkie odzywki typu leż* psie*, pajacu, pierdolo, szmato, biedny śmieciu itp. oraz pojęcia kolokwialne znane z Discorda takie jak wolaj kolegow pod gong czy naucz się biegać oraz skróty tj. puszka z mitha, 10k/25kk, 250gp itp. – czyli ogólne przenoszenie przepychanki słownej z Discorda do Gry -> będą karane.

Jednocześnie informujemy, że mamy świadomość iż pewne słowa można użyć w kontekście RPG i rozmów przy podczas odgrywania postaci – natomiast musi być to oparte o odpowiedni kontekst klimatu świata fantasy.

Osoby niereformowalne będą mierzyły się z wzrostem długości kary za kolejne łamanie regulaminu.

MK