Ponieważ w niedawnym czasie doszło do lekkich nieporozumień w sprawach związanych z nieklimatycznym pk, przypominam i oznajmiam:

1. Wszelkie istniejące na serwerze DM postaci niebędące postaciami pvp (nieposiadającymi nadanej flagi pvp) muszą dowiedzieć się w grze, za co zginęły. Jeśli któryś z graczy pvp w wirze walki boi się, że nie da rady popisać się odpowiednim klimatem podczas zabijania gracza neutralnego – wierzę, że będzie potrafił przestawić targetera na prawdziwego wroga. Nie będzie miało dla mnie znaczenia podczas rozpatrywania zgłoszeń pk, czy zabita postać jest świeżo utworzona, czy rozsypująca się ze starości, ani to w jakim miejscu na świecie DM została zabita – ma być powód fabularny zabicia.

2. Bez względu na to w jakim mieście postać neutralna sprawuje konkretną funkcję (strażnik miasta, komorzy itp) – nie upoważnia to do zabijania jej bez słowa. Dopóki dwa miasta między sobą nie będą miały wypowiedzianej na kamieniu wojny – każda postać neutralna traktowana jest tak samo i wymagany jest odpowiedni powód fabularny podczas zabijania jej. Czy jest to nieoflagowany red będący strażnikiem Delucji, czy nieoflagowany blue będący strażnikiem Brytanii – jest traktowany w pełni jako gracz neutralny i tak będzie traktowany w przypadku zgłoszeń pk.

W przypadku gdy zaobserwujemy skrajne przeginanie z udziałem secondów i thirdów graczy pvp pod kątem podpuszczania innych graczy pvp, i wymuszanie tym samym jaili, rozważę opcję nadawania flagi pvp na całe konto, a nie tylko na jedną postać. To powinno skutecznie rozwiązać co poniektóre problemy.

I przede wszystkim pamiętajcie, że gracie tu dla siebie – to od Was zależy w największej mierze jak wygląda online i czy przez Wasze zagrywki i podejście do całokształtu gry na DM ludzie zaczną odchodzić, czy przybywać.