W czterech miastach na świecie: Brytanii, Delucji, Minoc i Podmroku pojawiły się Kamienie Aren. Pozwalają na zapisanie drużyny i stoczenie walki.
Uruchomiono areny:
- w Starym Podmroku (1-3 graczy, walka trwa do 15 minut)
- na Wyspie Moonglow (3-10 graczy, walka trwa do 30 minut)
Miejsca walk są oddzielone od reszty świata. Nie da się do nich dostać w inny sposób niż przez mechanizm aren.
Mechanizm zapisów:
- Do jednej areny może zapisać się maksymalnie 10 drużyn
- Drużyny mogą być jednoosobowe o ile arena na to pozwala
- Po zapisaniu się do areny można rzucić wyzwanie innej zapisanej drużynie. Jeśli przeciwnik zaakceptuje, rozpoczyna się walka.
- Na arenie może toczyć się maksymalnie 1 walka na raz – podczas walki arena jest zajęta
Mechanizm walki:
- Po zaakceptowaniu wyzwania rozpoczyna się odliczanie (5 minut) do rozpoczęcia walki. Czas ten może zostać skrócony jeśli wszyscy członkowie walki oznaczą gotowość
- Podczas rozpoczęcia walki obie drużyny przenoszone są w odgrodzone miejsce startowe. Następuje odliczanie 30 sekund do rozpoczęcia walki, po którym przeszkoda znika
- Walka kończy się w momencie w którym wszyscy członkowie jednej z drużyn są martwi bądź wylogowani, albo kiedy upłynie czas walki
- Walka kończy się remisem wyłącznie po upływie ustalonego czasu walki, w innym wypadku jedna z drużyn wygrywa
- Po zakończonej walce w miejscach startowych pojawiają się portale powrotne, następuje odliczanie 5 minut po którym wszyscy członkowie walki są przenoszeni w miejsca z których trafili na arenę
- Każda walka liczy się do rankingu
Tryby areny:
- Walka – standardowy tryb walki światowej, mechanizm nie ingeruje w żaden sposób w zbieranie z ciał i nie wspomaga walczących
- Trening – tryb treningu oznacza, że tylko postać która zginęła może zebrać rzeczy ze swojego ciała. Takiego ciała nie można także zniszczyć. Po walce w pobliżu miejsc startowych pojawiają się także uzdrowiciele.
Komenda .arena
- .arena info – aktywuje/blokuje komuniakaty o zapisywaniu się do walk
- .arena czas – pokazuje pozostały czas walki
- .arena opusc – możliwa do użycia wyłącznie duchem. Przenosi ducha w miejsce z którego trafił na arenę, a w trybie Treningu dodatkowo wskrzesza i przenosi do plecaka wszystkie rzeczy z ostatniego ciał
- .arena ranking – pokazuje aktualne statystyki walk
Dobry początek
- Do 1.03.2017 korzystanie z aren jest bezpłatne
Władców pozostałych miast zainteresowanych Kamieniami Aren zapraszamy do kontaktu.
Regulamin PvP
Walka na Arenie nie może być podstawą roszczeń w związku z regulaminem PvP. Obowiązek fabularny na arenie jest mile widziany, ale nie jest wymagany. Tak samo walka na Arenie nie może być podstawą do uznania postaci za postać walczącą.