Taryfikator Kar wymierzanych na serwerze DM II

Taryfikator-Kar

  • Emotikony (np. :), :P, :D) – Pisane w grze emotikony są filtrowane przez system, zatem przestajemy za nie ostatecznie karać. Zaznaczamy jednak, że każdy GM widzi w logach kto i kiedy użył emotikony. Nawet jeśli nie został wyświetlony w grze, może takie zachowanie skutkować w przyszłości mniej przychylnym traktowaniem z powodu nieposzanowania zasad RPG.
  • Wulgaryzmy – Za używane w grze wulgaryzmy, bez znaczenia czy to pod postacią ducha, czy z tłumaczeniem „ale to miało iść w party” przysługuje 12h odsiadki. Zaznaczamy, że w przypadku nagminnego łamania regulaminu pod kątem przekleństw lub recydywy w postaci wysłanych w grze wulgarnych wiązanek, grozi bardziej surowe traktowanie, ostatecznie rozpatrywane przez porządkowego. Nie przewidujemy skracania kar czy wcześniejszego wypuszczania z więzienia.
  • Mechanika lub wykorzystywanie błędu gry – 96h.
  • Obrażanie ekipy – 96h, ban czasowy lub za wyjątkowo uporczywe i złośliwe czyny może grozić ban permanentny.
  • Bierne makro – 96h + zmniejszenie wszystkich biernie używanych umiejętności do 0% + przy pierwszej wpadce na koncie: -10 do używanych statystyk, przy drugiej wpadce na koncie: -20 do używanych statystyk, przy trzeciej wpadce na koncie: kasacja złapanej postaci. Kary obowiązują na konto, a nie na postać. Nie przewidujemy żadnych okoliczności łagodzących. Nie widzimy problemu w wyłączeniu gry na czas, kiedy nie jesteśmy w stanie w ciągu 3 minut pojawić się przy komputerze by odpowiedzieć na makroczeka. Grając na serwerze DM akceptujecie obecny tu regulamin, w którym jasno ujęte jest, że niedozwolone jest pozostawianie swojej postaci bez kontroli. Pod takie bierne makro podchodzą również takie skrypty jak bieganie po lesie czy drwalnictwo.
  • Wejście ze zwierzakiem do budynku użyteczności – 12h
  • *Nieklimatyczne PK – 48h jako ostrzeżenie przy pierwszym tego typu występku, przy kolejnych 96h. Nagminne łamanie regulaminu pod względem nieklimatycznego zabijania graczy grozi bardziej surowymi karami, jak banem czasowym lub banem permanentnym. Jedynym rodzajem graczy, których można zabijać bez słowa, to gracze pvp z nadaną flagą pvp. Reszta postaci, bez względu na to czy to red, nieumarły, pół-demon, elf itd. – jeśli nie są graczami pvp, oznacza to, że są graczami neutralnymi i wymagane jest odpowiednie podłoże klimatyczne podczas zabijania takiej postaci. Werdykt ustalany jest przez porządkowego i nie jest powiedziane, że porządkowy jest nieomylny. Jeśli zdarzy się, że zostanie podjęta decyzja, która może okazać się niesłuszną z różnych powodów (np niedopatrzenie części faktów zaistniałych podczas PK) – może ona ulec zmianie, jednak nie jest to regułą.
  • Słowa potoczne typu „nom”, „exp”, „puszka”, „siema”, „nara”, „cze”, „kox”, „res” oraz każde inne słowo niezachowane w konwencji fantasy – pierwsze tego typu występki będą traktowane słownym ostrzeżeniem. Kolejne – 3h, i każda kolejna kara za takie przewinienie może wzrastać o 3h. Za warte osobnego uwzględnienia słowo uznaliśmy słowo „ssij”, które również wyłapywane jest przez system i za które oficjalnie również grozi odsiadka. Uważamy, że jest wiele bardziej klimatycznych i ładnych słów określających czynność pozbawiania NPC energii magicznej. W przypadku gdy słowo takie zostaje użyte w konkretnym, wymagającym tego kontekście – nie widzimy problemu, zaś weryfikacji dokonuje porządkowy.
  • Brak opisu postaci, opis niewystarczający lub nieadekwatny – pierwsze zawsze ostrzeżenie słowne. Jeśli w najbliższym czasie postać nadal nie posiada opisu – 1h więzienia jako czas na napisanie brakującego lub wymagającego zmiany opisu. Gdy w dalszym ciągu nie pojawi się nawet tymczasowy, odpowiedni opis – 12h więzienia za każdym razem, dopóki się nie pojawi. Opis wymagany jest u postaci, które ukończyły 22 lata.

Lista zachowań, które traktujemy jako wykorzystywanie mechaniki:

  • czarowanie/strzelanie do potworkow przez sciany, przeszkody wodne itp jesli ten potworek jest nieczarujacy lub jesli skonczyla mu sie mana,
  • ograbianie zwłok i zbieranie przedmiotów przez ściany komendą .grab czy też poprzez zwykłe grabienie „ręczne”,
  • korzystanie z bankiera lub innego NPC przez ścianę (chyba że jest to możliwość zamierzona, jak np w Cove czy Ocllo),
  • przeciąganie przedmiotów po ziemi,
  • strzelanie z łodzi do NPCów,
  • oswajania zwierząt ze/spod skarp,
  • okradanie silnych przeciwników (demony, smoki, Pan Lasu itp.),
  • blokowanie NPC o ściany energii, o „ściany” ustawione z graczy,
  • bicie NPC bronią dwupolową na terenie, w którym NPC nie jest w stanie nas dosięgnąć,
  • bicie NPC czarami i bronią podczas blokowania go o ścianę energii i inne blokady,
  • szczelne blokowanie przejść rozstawialnymi przedmiotami wszelakiego rodzaju (które uniemożliwiają przejście przez nie np duchem).

Lista zachowań, których nie traktujemy jako wykorzystywanie mechaniki:

  • używanie czarów obszarowych do zabicia gracza w domu i zagrodzie, do zabijania przez ściany,
  • stawianie ściany celem zablokowania silnego wierzchowca pilnującego zwłok w ciasnych korytarzach i przejściach,
  • stawianie ściany celem oszczędzenia słabych wierzchowców pilnujących zwłok (typu lama, koń, ostard),
  • korzystanie z włączania/wyłączania trybu WAR (WALKA) do ćwiczenia umiejętności (np uzdrawiania).

Nie istnieje odroczenie kary lub wypuszczanie bo ktoś jest gdzieś potrzebny. Kara za wykroczenie to natychmiastowe wiezienie bez możliwości zwolnień np na questy itp.

Ekipa DM zastrzega sobie prawo do zmian w zapisach dotyczących mechaniki oraz Taryfikatora Kar.

*W tym miejscu chcielibyśmy poruszyć nieco sprawę flag PvP.

Na oznaczenie flagą PvP kwalifikują się:

  • Wszyscy członkowie Gildii Walczących
  • Osoby regularnie uprawiające PvP
  • Osoby regularnie uprawiające PK (nawet jeśli okraszone klimatem)
  • Osoby zabijające graczy z nadaną flagą PvP w sytuacjach innych, niż obrona własna

Na oznaczenie flagą nie kwalifikuje się natomiast:

  • Zabijanie w mieście osoby, która w tym mieście posiada banicję
  • Zabijanie w obronie własnej (jesteśmy w stanie sprawdzić, kto pierwszy zaatakował)
  • Zabijanie złodzieja w obronie własnej – nawet jeśli nie zostaliśmy zaatakowani pierwsi. W takim przypadku zawsze należy podać w grze powód, dla którego nasza postać zabiła domniemanego złodzieja.

Postaraliśmy się, żeby podany taryfikator obejmował większość spotykanych przez nas wykroczeń. Nie musi on jednak zawierać w sobie wszystkich przewinień. We wszystkich sytuacjach w grze podstawowym odnośnikiem jest Regulamin DM II, a ostateczną decyzję o karze i wymiarze kary podejmuje GM.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Opis: Havv0c
Aktualizacja: DzikiHL
03-02-2016