W Ocllo, małej wyspie na morzu, zapadał mrok. Na ulicach nie było już praktycznie nikogo, a koło garbarza przechadzał się zdziczały koń. Gdzieś z lasu dochodziły odgłosy wycia wilków i ucztowania Ettinów. Na skraju miasta widać było starą, zniszczoną chatkę. Prawie opuszczona gildia czarodziei nieremontowana była od lat. Na ścianach widniały wielkie trofea, przypominające dawną świetność magów. W holu, na ladach leżały uschnięte zioła. W sali konferencyjnej, dawnym skupisku magów z wysp Sosaryjskich siedziała zgarbiona postać w niebieskich szatach, nosząca na głowie lekko podarty kapelusz maga. Był to Alexej, lekko schorowany i zawsze podpity alchemik. Siedział już w budynku dość długo i zaczął odczuwać bóle rąk i kręgosłupa. Mimo, że nie wyglądał na starego, to lata nauki alchemii dawały mu się we znaki. Jego praca wyglądała dość monotonnie. Brał z woreczka dokładnie wyważoną porcje Siarka, wsypywał ją do moździerza, po czym dość długo ugniatał, aby w końcu przelać miksturę do butelki. Odkładając pełną butelkę jęknął z bólu, po czym wybrał kolejną porcję Siarka…

Opis umiejętności
Alchemia jest zawodem żmudnym i trudnym, lecz opłacalnym. Bardzo dobry alchemik nigdy nie narzeka na brak pieniędzy. Jednak droga do mistrzostwa jest trudna i wiele razy rozlejesz na podłogę całą zawartość butelki. Do rozcierania mikstur wystarczą zioła, moździerz i pusta butelka, lub keg. Gdy opanujesz w całości wiedzę alchemiczną, będziesz mógł nauczyć się, jak wyrabiać dla siebie butelki i fiolki. Ponadto alchemia polepszy twój refleks, kondycję a także inteligencję.

Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Alchemii należą: Alchemik, Mag, Zielarz. Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „Alchemia”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%. Sam trening polega na udanym wyrabianiu odpowiednich mikstur. Umiejętności wzrastają tylko, gdy mikstury są przelewane do butelek.

Wymagania
Istnieją ograniczenia picia mikstur zależne od statystyk postaci. Aby wypić białą lub niebieską miksturę nasza postać musi posiadać dowolną ze statystyk na odpowiednim poziomie. I tak kolejno:

  • mała mikstura: 30,
  • średnia mikstura: 50,
  • duża mikstura: 70.

Przydatne przedmioty
Poniżej znajduje się lista przydatnych Alchemikowi przedmiotów

Przydatne przedmioty
Nazwa Wygląd Opis
Moździerz Główne narzędzie pracy alchemika. Może być wykonane z różnych ród oraz posiadać różną jakość. Im lepszy tym większa szansa na wykonanie mikstury.
Pusta butelka Najpopularniejsze naczynie do przenoszenia gotowych mikstur.
Keg Beczka zdolna pomieścić mikstury o ilości równej 100 butelek.
Kociołek Alchemika Pozwala na masową produkcję mikstur. Wszystko za cenę większej ilości składników oraz braku mikstur wyjątkowych. Więcej informacji poniżej.
Tajniki Szklarstwa Od 90% umiejętności pozwala na wytwarzanie różnych szklanych przedmiotów.
Szkło Składnik wyrobów szklarskich, tworzony z piasku.
Narzędzia szklarza Główne narzędzie pracy szklarza
Baryłka Zbiornik do produkcji alkoholu.

Kociołek alchemika
Alchemik sprzedaje „Kociołek Alchemika”. Można go rozstawić w domu, pozwala robić kilka mikstur na raz. Ich ilość zależy od wartości umiejętności alchemia. Mikstury robione w kociołku wymagają o 1 zioło więcej. Nie da się zrobić za pomocą kociołka mikstury wyjątkowej jakości, a wzrost umiejętności/statystyk jest równy stworzeniu jednej mikstury za pomocą moździerza.

Alkohole
Alchemik posiada także umiejętność produkcji alkoholu. Najbardziej wprawieni z nich mają możliwość nalepienia na butelkę lub keg etykiety posiadającej rok produkcji. Zwiększa to oczywiście wartość wyrobu, im starsze tym droższe.
Sposób wyrobu trunku jest bardzo prosty. Do pustej baryłki należy włożyć potrzebne składniki, a następnie zalać je wodą z beczki, koryta czy rzeki. Po odczekaniu odpowiedniego czasu efektem naszych zabiegów jest określony alkohol.

Wyroby szklarskie
Alchemik od 90% umiejętności może zostać szklarzem. Potrzeba do tego zakupić księgę „Tajniki Szklarstwa” oraz narzędzia szklarza i szkło. Szkło wyrabia się po przetopieniu piasku w piecu kowalskim przez górnika.

Wyjątkowa jakość
Jeśli los sprzyja, istnieje szansa na wykonanie przez alchemika mikstury o wyjątkowej jakości. Jej doskonale dobrana receptura sprawia, że staje się ona lepsza od zwykłej. W przypadku mikstur, są one silniejsze i działają dłużej. W przypadku eliksirów jedynie czas działania jest wydłużony. Szansa na wykonanie takiej mikstury zależna jest od poziomu umiejętności Alchemia, poziomu najedzenia oraz jakości i materiału z jakiego wykonany jest moździerz. Od poziomu 80% istnieje niewielka szansa na jej wykonanie. Od poziomu 95% mikstury wyjątkowe będą zawierać w nazwie podpis osoby która ją wykonała.

Wyroby alchemika
Poniżej znajduje się pełna lista wyrobów alchemickich

Wyroby alchemika
Nazwa Wygląd Składniki Opis
Mała pomarańczowa mikstura Czosnek Neutralizuje słabą truciznę.
Pomarańczowa mikstura 3 Czosnek Neutralizuje truciznę.
Duża pomarańczowa mikstura 6 Czosnek Neutralizuje silną truciznę.
Mała żółta mikstura Żeńszeń Powoduje stopniowy wzrost ilości punktów życia.
Żółta mikstura 3 Żeńszeń Powoduje stopniowy wzrost ilości punktów życia.
Duża żółta mikstura 7 Żeńszeń Powoduje stopniowy wzrost ilości punktów życia.
Mała zielona mikstura Wilcza jagoda Słaba trucizna.
Zielona mikstura 3 Wilcza Jagoda Trucizna.
Duża zielona mikstura 6 Wilcza Jagoda Silna trucizna.
Śmiertelna zielona mikstura 10 Wilcza Jagoda Śmiertelna trucizna.
Mała niebieska mikstura 2 Krwawy mech Czasowy bonus do zręczności.
Niebieska mikstura 4 Krwawy mech Czasowy bonus do zręczności.
Duża niebieska mikstura 6 Krwawy mech Czasowy bonus do zręczności.
Mała biała mikstura 2 Mandragora Czasowy bonus do siły.
Biała mikstura 4 Mandragora Czasowy bonus do siły.
Duża biała mikstura 6 Mandragora Czasowy bonus do siły.
Mała fioletowa mikstura 3 Siarka Wybucha po 3 sekundach od rzucenia nią, ranią wszystkich w zasięgu.
Fioletowa mikstura 6 Siarka Wybucha po 3 sekundach od rzucenia nią, ranią wszystkich w zasięgu.
Duża fioletowa mikstura 10 Siarka Wybucha po 3 sekundach od rzucenia nią, ranią wszystkich w zasięgu.
Czerwona mikstura Perła Jednorazowo odnawia małą ilość punktów staminy.
Duża czerwona mikstura 5 Perła Odnawia małą ilość punktów staminy i powoduje jej dalszy znaczny wzrost.
Słaba mikstura osłabienia 2 Surówka, 2 Siarka, 2 Obsydian Wybucha po 3 sekundach od rzucenia, dając celowi klątwę do statystyk.
Mikstura osłabienia 4 Surówka, 4 Siarka, 4 Obsydian Wybucha po 3 sekundach od rzucenia, dając celowi klątwę do statystyk.
Mocna mikstura osłabienia 6 Surówka, 6 Siarka, 6 Obsydian Wybucha po 3 sekundach od rzucenia, dając celowi klątwę do statystyk.
Eliksir czystej krwi 10 Krwawy mech, 4 Krwawe nasienie, 4 Składnik krwi, 4 Krew smoka, 3 Rubin, Fiolka Pozwala spróbować wyleczyć się z Wampiryzmu.
Czarna mikstura Pajęczyna Pozwala widzieć w ciemnościach.
Mikstura many 2 Mandragora, 1 Krew Smoka, 1 Czarna perła, 2 Krwawy Mech Stopniowo odnawia punkty energii magicznej(10 natychmiast + reszta stopniowo).Można jej użyć raz na jakiś czas.
Mikstura wyleczenia zmiennokształtnego 3 Krew bestii, 3 Krew śnieżnej bestii, 3 Serce bestii, 2 Rubin, 2 Martwego drzewa, 2 Surówka, 2 Obsydian, Oczy beholdera, 2 Żyzna gleba, 2 Otoczaki Pozwala spróbować wyleczyć się ze Zmiennokształtności.
Mikstura ochrony przed trucizną 4 Wilcza Jagoda, 4 Martwe drewno, 4 Żeńszeń Chroni przed następną zaaplikowaną trucizną
Mikstura oślepienia 7 Obsydian Wybucha po 3 sekundach od rzucenia, oślepiając cel
Mikstura przemiany 3 Kości, 3 Krwawy mech, 3 Żyzna gleba Zamienia pijącego w losową istotę (tylko wygląd)
Słaby eliksir many 4 Mandragora, 2 Czarne perły, 2 Szafir Zwiększa czasowo maksymalny poziom energii magicznej
Eliksir many 6 Mandragora, 3 Czarne perły, 3 Szafir Zwiększa czasowo maksymalny poziom energii magicznej
Słaby eliksir wytrzymałości 4 Czosnek, 2 Pajęczyna, 2 Cytryna Zwiększa czasowo maksymalny poziom staminy
Eliksir wytrzymałości 6 Czosnek, 3 Pajęczyna, 3 Cytryna Zwiększa czasowo maksymalny poziom staminy
Słaby eliksir życia 2 Krwawy mech, 4 Żeńszeń, 2 Rubin Zwiększa czasowo maksymalny poziom HP
Eliksir życia 3 Krwawy mech, 6 Żeńszeń, 3 Rubin Zwiększa czasowo maksymalny poziom HP
Alkohole
Nazwa Wygląd Składniki
Ciemne Piwo 6 Chmiel, 2 Porcje Siarka
Elfie Wino 2 Cytryna, 3 Jabłko, 3 Winogrona
Jabłecznik 8 Jabłko
Krasnoludzki Spirytus 8 Pszenica
Miód Pitny 8 Miód
Piwo 8 Chmiel
Rum 8 Smażony miód
Wino 8 Winogrona
Wyroby Szklarza
Nazwa Wygląd Składniki
Pusta butelka
Fiolka
Butelka na eliksiry
Dzbanek
Kryształowa kula
Klepsydra
Szklanka

Tajniki
Jak wiele innych umiejętności, tak też Alchemia posiada niespotykane plany przygotowania specjalnych przedmiotów i mikstur. Istnieje szansa na znalezienie ich w zwłokach bardzo silnych stworzeń. Poniżej znajduje się lista wszystkich znanych światu tajników:

  • Tajniki na Eliksir kamiennej skóry – Eliksir ten zwiększa poziom punktów pancerza (AR) pijącego,
  • Tajniki wytwarzania Mrocznego Lustra – Alchemik jest zdolny do wytworzenia nawet tak dziwnego przedmiotu,
  • Tajniki wytwarzania mikstury błogosławieństwa – Łączy ona w sobie działanie mikstury białej i niebieskiej z dodatkowym działaniem na inteligencję kosztem podniesionego kosztu wytwarzania.

Uwagi

  • Tylko niektóre mikstury wyjątkowej jakości dają zwiększony efekt działania.
  • Wyroby zmniejszające/wzmacniające statystyki nie zadziałają, gdy już inny efekt zmniejszający/wzmacniający jest na nie nałożony.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Aktualizacja: DzikiHL, eM2
29-01-2016