naaw4g4

 

BM (Battle Mage) to mag bitewny który jest połączeniem klasy walczącej z czarującą. Wiąże się to z kilkoma wyrzeczeniami jednak daje również nie mało korzyści. Mimo iż zdolności bojowe naszej postaci znacznie będą przewyższać te którymi dysponuje tradycyjny mag, to nasze zaklęcia nie będą dorównywać sile jego czarów. Jest to bardzo ciekawa klasa i warto zebrać informacje o niej w jednym miejscu:

Umiejętności:

Poprzez duża ilość skilli wymaganych dla tej klasy, nie pozostaje nam zbyt duży wybór i choć zdarzają się ustępstwa od tego buildu, najczęściej prezentuje się to w następujący sposób:

1.Magia
2.Mądrość
3.Medytacja
4.Odporność na Magie
5.Walka (szpadami/obuchami/toporami/mieczami)
6.Taktyka
7.Anatomia
8.Podklasa magiczna (Szaman/Spirytyzm/Demonologia/Psionika/Wampiryzm) lub nieco rzadziej – Leczenie

Jako umiejętności startowe polecałabym Magie oraz Odporność.

Broń:
Jednym z plusów Maga Bitewnego jest to, że w przeciwieństwie do maga nie ogranicza się do lekkich broni typu sztylet czy kij. Dla większości bojówek przewidziane są specjalne bronie, typowo dla tej klasy.
Walka Szpadami – Pudao
Walka Obuchami – Laska z ostrzami
Walka Toporami – Księżycowe Ostrza
Walka Mieczami – Saif

Bronie BM’a należą do drewnianych i wykonuje je stolarz. Pudao i Laska z ostrzami są broniami podstawowymi, które może wykonać każdy gracz, BM topornik i miecznik będą musieli poszukać jednak takiego który posiada specjalne tajniki pozwalające stworzyć ich oręż. Każda z broni może również zostać znaleziona w swym magicznym odpowiedniku:

9km96o6

 

Aby moc posługiwać się tym rodzajem broni będziemy musieli rozwinąć najpierw swoją taktykę do poziomu 95% Aby czarować z tą bronią w ręku musimy również posiadać magie na poziomie co najmniej 70%

Tu warto zaznaczyć nowym graczom ze spośród broni dla BM’a nie przewidziano broni z zakresu walki pięściami.

Zbroja:

Jako mag nasza postać ma do wyboru zbroje skórzane i kościane, BM dodatkowo spełniając określone warunki może założyć kolczugę. (posiadanie umiejętności Taktyka, Anatomia, Walka bronią na sumarycznym poziomie 240 % pozwala na noszenie kolczugi. Poza tym wymagane jest minimum 80% umiejętności Magia). Należy pamiętać jednak, że noszenie zbroi metalowych wiąże się z wolniejszą medytacją.

Zaklęcia:

Tu pojawiają się największe ograniczenia z jaki objęta została ta klasa. Mag bitewny posiadając umiejętności Taktyka i Anatomia osłabia siłę swych zaklęć. (maksymalnie o 25% w przypadku posiadania 100% Taktyki i/lub Anatomii), niezależnie na to czy posiadamy jedną czy obie umiejętności. Dodatkowo BM ma zablokowaną możliwość przemieszczania się za pomocą zaklęcia Recall.a
Należy pamiętać, że nasza postać traktowana będzie jako BM posiadając już nawet 0,1% Taktyki/Anatomii.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm, #pomoc-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: mart