Co zrobić, aby grać na serwerze Dziedzictwo Mistrzów ?

  1. Jeśli nie masz konta, załóż je korzystając z formularza.
  2. Przeczytaj do końca ten poradnik, FAQ, oraz regulamin.
  3. Zajrzyj na podstronę Pliki by dowiedzieć się jak zainstalować grę, oraz przede wszystkim skąd ją za darmo pobrać.
  4. Jeśli z Twojego adresu IP poza Tobą gra ktoś na DM2, zgłoś to Ekipie za pomocą formularza.
  5. Ciesz się z gry na serwerze Dziedzictwo Mistrzów.

Jak działa przyznawanie kont na Dziedzictwo Mistrzów:
W ciągu maksymalnie 7 dni od wysłania podania, nadesłana zostanie odpowiedź. Jeśli jest ona pozytywna, możesz zacząć grać od razu. Jeśli odmowna, nadal możesz starać się o konto wysyłając ponownie poprawiony formularz. Jeśli nie otrzymałeś żadnej odpowiedzi oznacza to, że wynikły problemy techniczne, albo podałeś zły adres e-mail.

Zakładanie postaci
Po zalogowaniu się na konto na serwerze DM2, należy wybrać opcję tworzenia nowej postaci („new”), a następnie pozycję „advanced”.
Drugim krokiem jest wybranie umiejętności początkowych oraz statystyk, jednakże w tym momencie są one zupełnie nieistotne (można wybrać cokolwiek, to będzie później weryfikowane).
Kolejnym, ważnym krokiem jest wybranie koloru skóry oraz imienia postaci. Później nie będzie już możliwości zmiany tych dwóch parametrów.
Ostatnim krokiem jest wybór miasta startowego – to również jest w tym momencie nieistotne. Po zakończeniu tego etapu, postać pojawia się w „Sali tworzenia postaci”.
W „Pokoju tworzenia postaci” najważniejszą rolę odgrywają dwa kamienie oraz portal między nimi. Jeden z kamieni, pozwala na wybór dwóch początkowych umiejętności, których wartość zostanie ustalona na 50% każda. Drugi kamień, pozwala na wybór statystyk, których łączna suma nie przekracza 65, a wartość każdej może znajdować się w zakresie od 10 do 45. Gdy zarówno statystyki jak i umiejętności zostaną ustalone, należy wejść w portal, gdzie po sprawdzeniu wybranych wartości, wyznaczamy miasto startowe i kończymy proces tworzenia postaci. Należy mieć na uwadze, że umiejętności rzemieślnicze wybrane na tym etapie będą rozwijać się do poziomu 80% znacznie szybciej – bonus ten nie sumuje się z systemem „powerhour”.

Pierwsze kroki w grze
Stworzyłeś już postać. Rozgrywkę rozpoczynasz w jednym z wybranych miast Sosarii oraz z kilkoma niezbędnymi do życia przedmiotami i garstką złota. Istotną czynnością jaką powinieneś wykonać logując się po raz pierwszy jest przypisanie adresu e-mail do konta używając komendy .konto.
Następnie, za pomocą komendy .jezyk wybierz „wspólny” język którym wszystkie postacie na świecie potrafią się posługiwać. Z czasem może nauczysz się innych języków.

Karta postaci
Kolejnym krokiem jest sporządzenie opisu swojej postaci używając Karty Postaci (dwuklik na postać – otworzy się tzw. paperdoll – po boku znajdują się dwa zwoje – klikamy lewy)
Karta postaci to bardzo istotny, wymagany element do gry na serwerze Dziedzictwo Mistrzów II. Obowiązkiem każdego gracza jest wypełnienie wszystkich jej rubryk. Mistrz gry po przyłapaniu gracza nie posiadającego karty postaci zwykle stosuje pouczenie oraz wyznacza termin następnej kontroli. Jeżeli po upływie określonego przez sprawdzającego czasu grający nadal nie uzupełnił karty, jego postać może zostać czasowo uwięziona w więzieniu  (czas wg. uznania sprawdzającego).
Karta postaci pozwala dogłębnie przedstawić wygląd Twojej postaci wszystkim osobom, które się nią zainteresowały. Dzięki specjalnym podziałom karta postaci służy również mistrzom gry jako „podpowiedź”. Bardzo często koncepcje przedstawione przez graczy dają natchnienie ludziom od fabuły i inspirują ich do działania – warto więc napisać godny uwagi opis postaci czy jej historię. W opisie takim powinieneś zawrzeć wygląd zewnętrzny postaci, sposób poruszania się oraz inne rzeczy które można stwierdzić jedynie przyglądając się jej z bliska. Nie powinieneś tam umieszczać informacji na temat umiejętności, jej przyzwyczajeń, historii, dokonań itd. Opis incognito wyświetlany jest w m.in. w przypadku gdy jesteś pod wpływem czaru incognito, polimorfii, mikstury polimorfii, masz na sobie perukę złodzieja itp. Więcej o opisie postaci możesz przeczytać tutaj.
Powinieneś również napisać koncepcję swojej postaci. Koncepcja postaci powinna zawierać cele oraz dążenia postaci, zasady którymi kieruje się w życiu itd.

Uzupełniając Kartę Postaci pamiętaj aby:

  • Nie używać polskich znaków (ż, ś, ć, ę, ą, ł),
  • Nie pozwól by tekst wyjechał poza okno,
  • Podczas wypełniania karty postaci nie przesuwaj jej okna,
  • Po zakończeniu pracy zawsze używaj przycisku „Zapisz zmiany”,
  • Pamiętaj o uzupełnieniu wszystkich pól karty (łącznie z zakładkami „Historia postaci”).

Komunikacja
Jeśli chcesz coś powiedzieć po prostu wpisz tekst na klawiaturze a następnie wciśnij enter. Możesz również coś wykrzyczeć (twój tekst będzie widziany przez osoby znajdujące się w większej odległości od postaci) oraz wyszeptać (tekst pojawia się tylko osobom stojącym obok Ciebie).

  • Aby coś wykrzyczeć wpisz ! oraz naciśnij spację, a następnie wpisz żądany tekst i zatwierdź wszystko enterem.
  • Aby coś wyszeptać wpisz ; oraz naciśnij spację, a następnie wpisz żądany tekst i zatwierdź wszystko enterem.

Możesz również ukazać emocje swojej postaci. Aby to zrobić wpisz : oraz naciśnij spację, wpisz żądany tekst i zatwierdź wszystko enterem. Pojawi się on nad głową twojej postaci w formie *wprowadzony tekst*. Emocje służą do opisywania czynności wykonywanych przez twoją postać (*przeczesuje dłonią włosy*), stanów emocjonalnych (*wzdycha ciężko kręcąc z niedowierzaniem głową*) itd.

Mapa
Jeśli masz zainstalowaną UO Automapę po uruchomieniu jej powinieneś zobaczyć na niej najbliższą okolicę. Możesz się też po niej rozejrzeć. Istnieje też możliwość oznaczenia interesujących miejsc na mapie by łatwiej móc je znaleźć w przyszłości.

Niezbędne podstawy
Jeśli chcesz przechować posiadane przy sobie przedmioty w bezpiecznym miejscu udaj się do pobliskiego banku. Skrzynię od bankiera możesz dostać mówiąc zdanie zawierające frazy „bank” lub „skrzyn” np. Podaj no moją skrzynię. albo *rozgląda się po banku trzymając klucz*.

Aby zobaczyć co do zaoferowania ma kupiec bądź sprzedać mu coś powiedz zdanie zawierające frazę „kupi” bądź „sprzeda” np. Chciałbym coś u Ciebie kupić., Mam coś, co chciałbym sprzedać. itp. Kupcom możesz zapłacić również czekiem. Aby to zrobić przeciągnij czek na głowę kupca a następnie wybierz z listy przedmiot który chciałbyś kupić. Aby zakupić coś czekiem u sprzedawców należących do graczy, trzeba posiadać w plecaku czek ale bez złota i zwyczajnie zapytać o kupno.

Jeśli chcesz nauczyć się jakiejś umiejętności musisz znaleźć odpowiedniego NPC (postać sterowana przez komputer). Wystarczy zapytać każdego NPC zdaniem ze słowem „naucz”, na przykład „Czego możesz mnie nauczyc?” Inskrypcji nauczy Cię skryba, anatomii uzdrowiciel, kowalstwo kowal itd. Kiedy znajdziesz odpowiednią osobę powiedz zdanie zawierające zwrot naucz oraz nazwę umiejętności np. „Rybactwo? Mógłbym się tego nauczyć”. Następnie wręcz odpowiednią sumę pieniędzy postaci (przeciągnij na nią kupkę złota i upuść „na głowę”). W ten sposób możesz się nauczyć danej umiejętności tylko do 33% (1% = 10 monet). Jeśli NPC nie wymieni okrągłej sumy 330 monet to znaczy, że masz już pewną wiedzę na temat tej zdolności. Jeśli będziemy mieć 33% lub więcej danej umiejętności wtedy odpowie on „Nie nauczę Cię nic więcej”.

Omówiono tutaj tylko niezbędne zagadnienia. Więcej informacji uzyskasz w opisach poszczególnych umiejętności oraz w dziale Komendy. W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Aktualizacja: DzikiHL
21-01-2016