Elf/Drow na górę
.elfiwyglad on/off Każdy elf i drow przy jej pomocy może przełączać swój paperdoll z elfiego na zwykły i w drugą stronę.
Bankier na górę
bank / skrzyn Pokazuje Twoją skrzynię bankową. (Zwrot należy zastosować w dłuższej wypowiedzi – ta sama zasada dotyczy również pozostałych komend)
bilans Bankier informuje o ilości złota zgromadzonej na koncie.
kont Umożliwia przeprowadzenie operacji na koncie w banku – pobranie złota, czy też wypisanie czeku.
magazyn / sklad Otwiera okno magazynu.
wypisz czek Bankier wypisze czek na określoną kwotę.
Bard na górę
.piesn Gra ostatnią wybraną z księgi barda pieśń.
.piesn [1-10] Gra pieśń barda o wybranym numerze (1-5 pozytywne, 6-10 negatywne).
Bibliotekarz na górę
zabezpiecz/odbezpiecz Pozwala kolejno zablokować i odblokować możliwość zmiany tekstu we wskazanej księdze.
Golibroda na górę
przystrzyz Umożliwia zmianę fryzury oraz zarostu.
Górnik na górę
.rudy Pozwala wybrać rodzaje rudy i dodatki jakie górnik ma wydobywać.
Kapłan na górę
swiec/blogoslaw Umożliwia pobłogosławienie wskazanego przedmiotu, który po śmierci pozostanie w plecaku postaci. Pobłogosławić można tylko i wyłącznie przedmioty kupione u vendorów NPC. Kapłan obsługuje tylko wybrane przedmioty.
Kapłan Ahn\’bysa na górę
rozgrzesz / przebacz Pozwala uzyskać rozgrzeszenie za morderstwa (nie dotyczy morderców o statusie „red”).
Karczmarz na górę
artefakty Przy wypowiedzeniu zdania z tym słowem, karczmarz wyświetla nam listę osób aktualnie posiadających artefakt
slyszales / widziales Jeśli karczmarz powie, że gdzieś już słyszał to imię, to osoba aktualnie gra. Czasami za opłatą 10k gp powie w okolicach jakiego miasta dany gracz się znajduje.Dotyczy tylko przyjaciół obustronnych
Komendy ogólne na górę
.aos [on/off] Włącza/Wyłącza obsługę UO: AOS.
.czas Wyświetla aktualny czas, pod warunkiem posiadania przez postać zegarka.
.dmg Włącza/wyłącza wyświetlanie informacji o obrażeniach w czasie walki.
.dostep Pozwala zarządzać listą graczy, którzy mają dostęp do naszej skrzynki pocztowej.Komenda .dostep dodaj + celownik – dodanie nowego gracza.
.em Emocja dźwiękowa (.em lista – lista wszystkich emotek, .em pomoc – pomoc, .em kolor – wybór koloru tekstu, .em emocja tekst – dźwięk emotka z własnym tekstem).
.gong Pokazuje/Ukrywa powiadomienia o wezwaniach do walki
.grab Automatyczne zbieranie wszystkich przedmiotów z ziemi.
.grab [parametr1] [parametr2] [parametr3] Automatyczne zbieranie określonych przedmiotów z ziemi. Dostępne możliwości to ziola / kamienie / zloto/ wszystko.
.grab ustaw kamienie Pozwala ustawić, do jakiego pojemnika (innego niż główny) mają się zbierać kamienie szlachetne. Wciśnij ESC aby anulować.
.grab ustaw ziola Pozwala ustawić, do jakiego pojemnika (innego niż główny) mają się zbierać zioła. Wciśnij ESC aby anulować.
.grab ustaw zloto Pozwala ustawić, do jakiego pojemnika (innego niż główny) mają się zbierać złoto. Wciśnij ESC aby anulować.
.grab ustaw wszystko Pozwala ustawić, do jakiego pojemnika (innego niż główny) mają się zbierać wszystko. Wciśnij ESC aby anulować.
.kara Do użycia podczas pobytu w celi, pokazuje wszystkie informacje dotyczące kary, włącznie z GM, który wtrącił do więzienia.
.konto Wyświetla informacje o koncie. Umożliwia zmianę hasła, adresu email, zamrożenie konta i wiele innych.
.ksiazka [zablokuj/odblokuj] Pozwala zablokować, bądź odblokować książkę uniemożliwiając jej podniesienie.
.licz Zlicza rzeczy znajdujące się we wskazanym pojemniku.
.list Zamień czysty zwój na list.
.miasto pokazuje pełne informacje na temat przynależności do miast, banicji, azylów z możliwością rezygnacji z azylu oraz wynajmowanych domach i stanowiskach.
.mikstury Pozwala przelać większą ilość mikstur do wskazanego kega.
.motd Wyświetl message of the day.
.nazwij [nazwa] Pozwala nazwać:- dowolny, nie zablokowany i nie zamknięty pojemnik,- śpiewnik barda,- swoje zwierzęta.
.obroc Obraca wybrany przedmiot.
.obszukaj Pozwala zobaczyć zawartość plecaka wybranej osoby. (Postać, którą chcemy przeszukać musi wyrazić na to zgodę. Osoba przeszukująca otrzymuje status kryminalisty)
.online Pokazuje ilość graczy, wrogów i przyjaciół będących w grze. Poza tym pokazuje listę przyjaciół będących aktualnie w grze.
.opis Wyświetla krótki opis stanu zniszczenia wskazanego przedmiotu.
.oswajanie styl Pozwala wybrać styl w jakim chce się oswajać zwierzęta. Dostępne możliwości: agresywne / neutralne / przyjazne.
.pokaz Umożliwia pokazanie zawartości plecaka innej osobie.
.pomoc Otwiera okno pomocy dla nowych graczy.
.pora Informuje o aktualnej porze dnia.
.powerhour Podaje podstawowe informacje o mechanice power hour.
.powerhour start Przez najbliższą godzinę postać będzie rozwijać umiejętności (nie statystyki) ze zdwojonym tempem.
.przygoda Umożliwia deklarację chęci bądź niechęci do brania udziału w przygodach. Domyślnie uznajemy, że wszyscy gracze chcą brać udział w przygodach fabularnych.
.rasa Pozwala na wybranie jednej z kilku ras dostępnych na naszym serwerze. Wymagane minimum 21 lat postaci, w pełni uzupełniona karta postaci oraz odpowiednie nagrywanie. Uzyskuje się pełne atrybuty rasy, nawet ewentualny status mordercy. Wybór jest jednorazowy i nieodwracalny
.rezygnuj Rezygnacja z członkostwa w aktualnej gildii.
.rzeczy Spis wybranych przedmiotów, aktualnie znajdujących się w plecaku.
.sbmenu Pomocna komend w przypadku zagubienia SpecLootu: Kula mocy upadłej Tilisi.
.snieg W okresie zimowym czasu gry pozwala na lepienie śnieżek. Używając śnieżki dwuklikiem możemy wybrać w co lub kogo chcemy rzucić.
.sny Pozwala przejrzeć listę ostatnich snów jakie nawiedziły Twoją postać. Sny te wysyłane są przez ekipę do graczy. Mogą mieć ukryte znaczenie lub cel.
.sortuj Pozwala sortować grupy przedmiotów. (Użyj komendy .sortuj pomoc)
.sortuj klejnoty Pozwala błyskawicznie przenieść wszystkie kamienie szlachetne z jednego pojemnika do drugiego.
.sortuj skladniki Pozwala błyskawicznie przenieść wszystkie składniki magiczne z jednego pojemnika do drugiego.
.stuck Przydatne gdy się zablokujemy. Pozwala się przenieść maksymalnie 2 kratki, pod warunkiem, że serwer uzna, że postać jest zablokowana.
.toplista Wywołuje okno głosowania na serwer DM2 w TopLiście.
.tytuly Otwiera panel podglądu i wyboru tytułów, które mają ukazywać przed imieniem postaci.
.um [nazwa] Komenda umożliwiająca podpięcie umiejętności pod klawisz. Możliwe do podpięcia umiejętności to: anatomia, identyfikacja, likantropia, mądrość, medytacja, oczarowanie, okradanie, oswajanie, prowokacja, rolnictwo, spirytyzm, szamanizm, traperstwo, ukrywanie, uspokajanie, usuwanie pułapek, uzdrawianie, wampiryzm, wiedza o zwierzętach, wykrywanie, zaglądanie, zakradanie, zatruwanie, zebranie.
.ustaw Pozwala na modyfikację ustawień:

  • .ustaw jasnenoce wlaczone – ustawia siłę działania rozjaśnienia nocy przy użyciu odpowiednich czarów i przedmiotów na poziomie równym jasności za dnia,
  • .ustaw jasnenoce wylaczone – przywraca siłę działania rozjaśnienia nocy do poziomu standardowego – około 5% ciemniej niż za dnia.
.wiara Otwiera okno systemu wiary, pozwalające wybrać bóstwo, podejrzeć punkty wiary i zakupić nagrody.
.wiek Pozwala oszacować wiek wskazanej postaci.
.wylej Komenda pozwala opróżnić standardowe mikstury, kegi i dzbanki z wodą.
.zdejmij Zdejmuje nakrycie głowy.
.zniszcz 1. Zniszczenie przedmiotu w deedzie przed domkiem (odzyskujemy deeda).2. Zniszczenie ciała wraz z rzeczami.
.zniszcz x Zniszczenie rzeczy i rozcięcie ciała. Nadaje status kryminalisty.
Komendy w domku na górę
.obroc Obraca wybrany przedmiot.
.zniszcz Pozwala zniszczyć postawiony z deeda przedmiot, umożliwiając właścicielowi odzyskanie go.
chce wyrzucic Umożliwia wyrzucenie za drzwi dowolnej istoty znajdującej się w budynku. Zostaje wykonany test siły – jeśli mamy jej mniej niż istota, którą chcemy wyrzucić, próba wyrzucenia nie powiedzie się.
chcialbym / chcialabym postawic bezpieczny pojemnik Stawia we wskazanym miejscu bezpieczny pojemnik.
chcialbym / chcialabym postawic smietnik Stawia w wybranym miejscu śmietnik.
chcialbym / chcialabym to odblokowac Odblokowuje unieruchomiony przedmiot.
chcialbym / chcialabym to unieruchomic Unieruchamia – uniemożliwia podniesienie komukolwiek wskazanego przedmiotu.
chcialbym / chcialabym to zabezpieczyc Wskazany pojemnik zostaje zabezpieczony (staje się bezpiecznym pojemnikiem).
chcialbym / chcialabym to odbezpieczyc Wskazany pojemnik przestaje być bezpiecznym pojemnikiem.
chcialbym / chcialabym zniszczyc bezpieczny pojemnik Usuwa wskazany bezpieczny pojemnik.
chcialbym / chcialabym zniszczyc smietnik Niszczy wskazany śmietnik.
chcialbym/chcialabym to opuscic Umożliwia manipulowanie przedmiotem w pionie – w tym przypadku opuszczanie.
chcialbym/chcialabym to podniesc Umożliwia manipulowanie przedmiotem w pionie – w tym przypadku podnoszenie.
odkryj wszystkich Odkrywa wszystkie ukryte istoty znajdujące się w budynku.
Klasy posługujące się magią na górę
.magia Informuje o tym, czy szaman może przywołać ducha natury jak również czy postać jest pod wpływem czarów: Magic Reflection oraz Reactive Armor.
.lichform pozwala Spirytyście na opuszczenie formy licha w dowolnym momencie.
Kucharz na górę
.tocoostatnio gotowanie on/off Pozwala zautomatyzować przygotowywanie potraw. (Warto wpierw skorzystać z komendy .tocoostatnio pomoc)
.uzupelnij Pozwala na napełnienie wodą wszystkich znajdujących się we wskazanym pojemniku dzbanków.
Kupcy graczy na górę
daj Wręcza właścicielowi kupca całe złoto przez niego posiadane.
dom Umożliwia wskazanie domu, przy którym kupiec będzie sprzedawać. (Status domu należy zmienić na publiczny)
kasuj z listy Kasuje z listy przedmiotów skupowanych, wybrany przedmiot.
kupi Wyświetla listę przedmiotów oferowanych przez kupca.
kupuj Kupiec będzie skupował wskazany towar po podanej cenie.
obsluguj Osób wymienionych z imienia, przynależności do gildii lub miasta kupiec nie obsługuje.
odwolaj / zwolnij Zwalnia kupca.
oglaszaj Komenda umożliwia ustawienie krótkiego tekstu który kupiec będzie ogłaszał.
otwarte Przywraca normalne ceny kończąc remanent.
pokaz liste Wyświetla listę przedmiotów skupowanych przez danego kupca.
pokaz przedmioty Pokazuje przedmioty aktualnie posiadane przez kupca.
przebierz/zmien ubranie Wywołane zostanie menu umożliwiające przyodzianie kupca.
remanent Zmienia ceny wszystkich produktów oferowanych przez kupca do 1 monety – umożliwiając łatwy ich wykup i uporządkowanie listy oferowanych towarów.
stop Kupiec zatrzyma się w miejscu w którym aktualnie się znajduje.
wynajac Umożliwia wynajęcie kupca za sumę 10 000 monet.
za mna / chodz Kupiec będzie podążał za właścicielem.
Kupcy w mieście na górę
kupi Wyświetla listę przedmiotów oferowanych przez kupca.
naucz Wyświetla listę umiejętności, których uczy dana postać NPC.
naucz nazwa Umożliwia naukę wybranej umiejętności u NPC”a.
sprzeda Wyświetla listę przedmiotów, których kupnem zainteresowany jest kupiec.
sprzedac wszystko Umożliwia sprzedaż wszystkiego z plecaka głównego, o ile dany sprzedawca jest zainteresowany posiadanym przez postać towarem.
sprzedac wszystko z pojemnika Umożliwia sprzedaż wszystkiego ze wskazanego pojemnika, o ile dany sprzedawca jest zainteresowany posiadanym przez postać towarem.
Zmiennokształtny na górę
.em warczy / wyje Dźwięki warczenia i wycia Likantropa.
.spec Pozwala skorzystać z wrodzonych zdolności Behemota/Wilkołaka.
.spec czlowiek Powstrzymuje nocną przemianę w bestię i pozwala zostać pod postacią człowieka.
.spec wskrzes Umożliwia wskrzeszanie poległych towarzyszy. Wymaga 50 staminy i serca bestii.
Łucznik na górę
.cios Komenda ogólna, po wpisaniu której gracz uzyska kilka podstawowych informacji.
.cios info Wyświetla dostępne ciosy specjalne dla trzymanej w dłoniach broni.
.cios nazwa Aktywuje wybrany cios specjalny.
.lucznictwo Otwiera księgę specjalności Łucznika
.lucznictwo numer_specjalności Uruchamia specjalność łucznika o podanym numerze
.strzaly parametr Ustala rodzaj strzał, jakimi ma strzelać łucznik. Dostępne możliwości: zwykle/zadziory/srebrne/przebijajace/trujace.
.znajdzstrzaly Odzyskuje część wystrzelonych pocisków z ciała poległego potwora.
Magazynier na górę
magazyn / sklad Otwiera okno magazynu.
Majster na górę
demont Złożenie golema w deed.
wlacz Aktywuje golema.
wylacz Dezaktywuje golema. (Aktywacja golema będzie możliwa dopiero po 30 minutach)
Obwoływacz/Miejski Donosiciel na górę
nowosci Za symboliczną opłatą zmniejsza czas oczekiwania na kolejną informację.
Oswojone istoty na górę
.pilnuj on/off/info Umożliwia ustawienie zachowania kontrolowanych i oswojonych istot:”on” zwierzę będzie chronić ciało poległego właściciela ,”off” zwierzę zignoruje wszystko to co dzieje się wokół ciała swego właściciela ,”info” więcej informacji na temat obsługi komendy.
.uwolnij uwalnia wszystkie oswojone zwierzaki jakie kontroluje gracz
atakujcie / zabijcie Wszystkie stwory, które kontrolujemy zaatakują wskazany cel.
broncie mnie Wszystkie stwory, które kontrolujemy, zaatakują każdą istotę, która będzie nas atakować.
chodzcie Wszystkie stwory, które kontrolujemy, zaczną podążać za postacią.
idzcie do Wszystkie stwory, które kontrolujemy, postarają sie dotrzeć we wskazane miejsce.
idzcie za Wszystkie stwory, które kontrolujemy, będą podążały za wskazanym celem.
imie zdejmij juke Pozwala zdjąć jukę z oswojonego zwierzęcia.
imię bron mnie Stwór, do którego się zwracamy, zaatakuje każdą istotę, która będzie nas atakować.
imię chodz Stwór, do którego się zwracamy, zacznie podążać za postacią.
imię idz do Stwór, do którego się zwracamy, postara się dotrzeć we wskazane miejsce.
imię idz za Stwór, do którego się zwracamy, będzie podążać za wskazanym celem.
imię odpocznij Stwór, do którego się zwracamy, będzie jadł ze wskazanego koryta.
imię podejdz Stwór, do którego się zwracamy, podejdzie do miejsca, w którym aktualnie znajduje się postać.
imię przekaz Stwór, do którego się zwracamy, zostanie przekazany wskazanemu graczowi.
imię stop Stwór, do którego się zwracamy zatrzyma się, przerywając przy tym wszystkie wydane mu wcześniej polecenia.
imię twoja miska Stwór, do którego się zwracamy, będzie jadł ze wskazanej miski.
imię ukryj sie Żuk/pantera/eteryczny wierzchowiec, do którego się zwracamy ukryje się.
imię uwalniam cie Stwór, do którego się zwracamy, zostaje uwolniony. (Magiczny przywołaniec znika / wcześniej oswojony zwierz dziczeje)
imię zabij / atakuj Stwór, do którego się zwracamy zaatakuje wskazany cel.
podejdzcie Wszystkie stwory, które kontrolujemy, podejdą do miejsca, w którym aktualnie znajduje się postać.
uwalniam was Wszystkie istoty, które kontrolujemy, zostają uwolnione.
wszyscy stop Wszystkie stwory, które kontrolujemy zatrzymają się, przerywając przy tym wszystkie wydane im wcześniej polecenia.
Poborca podatkowy na górę
placic/oplat Umożliwia zapłacenie zaległych podatków.
Pracownik Kompanii Pocztowej na górę
list / przesylk / wiadomosc / poczt Pozwala nadać (lub odebrać „poste restante”) listy i przesyłki.
nabyc los / kupic kupon umożliwia zakup kuponu loteryjnego. Po wyrażeniu chęci zakupu Pracownik zada nam pytanie o formę typowania liczb, na które należy odpowiedzieć
pula nagrod Informuje nas o ilości złota w puli wygranych I stopnia
sprawdz kupon Pracownik Kompanii sprawdzi nam kupon i wypłaci ewentualną wygraną
wyniki losowania Pocztowiec poinformuje nas o ostatnio wylosowanych liczbach
Rolnik na górę
.tocoostatnio rolnictwo on/off Umożliwia zautomatyzowanie procesu ścinania roślin.
Rzeczoznawca na górę
ocen Rzeczoznawca poda kwotę, za jaką kupi wskazany deed na dom.
Skryba na górę
sprzedac ksiege Zdanie z tym zwrotem pozwoli sprzedać zbędne księgi runiczne.
Stajenny na górę
przechowaj Umożliwia przechowanie w stajni kontrolowanych przez postać zwierząt. Operacja wymaga drobnej opłaty, po uiszczeniu której w plecaku pojawi się odpowiedni bilet.
Statek na górę
cala komenda Statek porusza się z pełną prędkością we wskazanym kierunku. (Np. cala naprzod w lewo)
lewo Statek porusza się we wskazanym kierunku.
naprzod Statek porusza się we wskazanym kierunku.
naprzod lewo Statek porusza się we wskazanym kierunku.
naprzod prawo Statek porusza się we wskazanym kierunku.
obroc Obraca statek o 180 stopni.
plyn Płyn według wyznaczonego kursu.
plyn do portu Statek zawija do najbliższego portu. (W plecaku pojawi sie deed na statek, który w każdej chwili możemy wezwać)
powoli komenda Statek porusza się z minimalną prędkością we wskazanym kierunku. (Np. powoli naprzod w lewo)
prawo Statek porusza się we wskazanym kierunku.
skrec w lewo Obraca statek w lewo.
skrec w prawo Obraca statek w prawo.
status Informuje o stanie statku.
sterniku zmien zamki Zmienia zamki na statku. (Komenda przydatna, gdy stracimy klucz od statku)
wskrzes Po wypowiedzeniu tych słów, sternik postara się wskrzesić postać.
wynurz kotwice Wynurza kotwicę.
wyznacz kurs Przekaż sternikowi kurs wyznaczony na mapie świata.
zanurz kotwice Zanurza kotwicę uniemożliwiając dryfowanie.
zatrzym Zatrzymuje statek.
zmyj poklad Usuwa wszystkie przedmioty z pokładu.
Szał Bitewny na górę
.szal Informuje o czasie pozostałym do końca szału.
.tekstszalu Umożliwia ustawienie indywidualnego tekstu wyświetlanego w trakcie wpadania w szał bojowy. Tekst wpisać należy w gwiazdkach *tekst* , maksymalnie 30 znaków. Opis można ustawić tylko raz – nie ma możliwości jego późniejszej zmiany. Wszelkie nadużycia będą surowo karane. Wymagane 50% umiejętności Szał Bitewny.
.um szal bitewny Umożliwia wskrzeszanie poległych towarzyszy. Wymagania: 80% umiejętności Szał Bitewny, 50 staminy, 1 czarny grzyb, 2 porcje krwawego nasienia. Dostępne także, gdy postać nie znajduje się w szale.
Szuler na górę
graj Rozpoczyna grę.
Taktyka na górę
.taktyka Podaje nam czy jesteśmy pod wpływem jej działania.
.taktyka natarcie czas Zwiększa szanse na trafienie kosztem szans na uniknięcie ciosu na czas od 15 do 60 sekund. Jeśli nie podamy czasu przyjmie on domyślnie wartość 30 sekund.
.taktyka obrona czas Zwiększa szansę na uniknięcie ciosu kosztem szans na trafienie na czas od 15 do 60 sekund. Jeśli nie podamy czasu przyjmie on domyślnie wartość 30 sekund.
Traper na górę
.trofeum on/off komenda pozwalająca włączyć i wyłączyć możliwość tworzenia trofeów.
.trop Pozwala na podjęcie ostatniego tropu, bez konieczności czekania chwili w miejscu.
Truciciel na górę
.oczysc oczyszcza ostrze broni z trucizny
Walka na górę
.cios Komenda ogólna, po wpisaniu której gracz uzyska kilka podstawowych informacji.
.cios info Wyświetla dostępne ciosy specjalne dla trzymanej w dłoniach broni.
.cios nazwa Aktywuje wybrany cios specjalny.
Wampir na górę
.glod Podaje stan puli krwi.
.lecz Leczy obrażenia korzystając z puli krwi.
.nietoperz Umożliwia przemianę w nietoperza/odmianę z nietoperza, kosztem puli krwi.
Władca i strażnicy na górę
.postawnpc Burmistrz zyskuje możliwość postawienia vendorów NPC opłacanych z kasy miasta.
.wiezienie Umożliwia burmistrzowi, kasztelanowi i strażnikom zamknięcie wybranej osoby na 15 minut w więzieniu. Nie działa na osoby, z którymi strażnik ma wojnę gildyjną.
Właściciel na górę
przedluzyc wynajem Pozwala przedłużyć wynajem budynków w mieście.
Zakradanie na górę
.szept Przy użyciu tej komendy osoba będąca w ukryciu ma możliwość wyszeptania tekstu wskazanej postaci.
.ilek Podaje pozostałą ilość kroków w ukryciu.
Złodziej na górę
.peruka Umożliwia założenie peruki w ukryciu.
.wlamanie Pozwala na otwieranie zamków pozostając w ukryciu.
imię złodzieja NPC przebranie Umożliwia zakup peruk.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Aktualizacja: DzikiHL