Wchodzisz do dużego, okrągłego pomieszczenia na końcu korytarza. Zaraz po przekroczeniu progu ogarnia Cię słodkawy zapach.
– Cholera, co to za zapach? – Pytasz sam siebie w myślach. Dookoła pomieszczenia, pod ścianami biegną stoły w całości pozastawiane różnego rodzaju słojami, akwariami i małymi szkielecikami. Na ścianach wiszą ryciny przedstawiające w rzeźniczy sposób różne istoty. Ich korpusy są dokładnie opisane z kilkunastoma odnośnikami każdy. Wszechobecna w pomieszczeniu, słodkawa woń wsącza Ci się powoli w ubranie. Na środku, na stołach stoją kolejne preparaty a wśród nich, nad dużą, potrzaskaną czaszką pochyla się łysawy jegomość. Małymi kawałeczkami kości zabudowuje ubytki w czaszce. Każdy leżący na stole kawałek zanurza wpierw wzdłuż krawędzi w bulgoczącej zawartości stojącego obok kociołka. W pewnym momencie zauważa Cię i podnosi głowę.
– Ten zapach, co? Można się przyzwyczaić. To, że tak powiem, naturalne spoiwo – uśmiecha się, a w tym uśmiechu jest cos, co sprawia, że czujesz się nieswojo.
– Jestem Głównym Anatomem. Nazywam się doktor Llabinah – słuchasz tego człowieka, ale nie możesz się skoncentrować. Całość twojej uwagi skierowana jest na kociołku i jego zawartości.
– Hej! Przyszedłeś tu pokazywać mi migdałki czy wysłuchać wykładu? – Trochę zmieszany zamykasz rozwarte usta i starasz się skoncentrować na doktorze Llabinahu.
evs
Opis umiejętności
Anatomia pozwala oszacować siłę, zręczność i poziom zmęczenia wybranej istoty. Posiadając ponad 90% tej umiejętności, można sprawdzić czy dane stworzenie (nie gracz), znajduje się pod działaniem czaru zmieniającego pancerz. Wiedza z zakresu Anatomii zwiększa też zadawane obrażenia, jak również witalność postaci o 1 Punkt Życia za każde 20%.
Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Anatomii należą: Aptekarz, Garbarz, Kapłan, Karczmarz, Kowal, Płatnerz, Rzeźnik, Znachor. Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „anatomia”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%.
Umiejętność rozwija się zarówno podczas walki, jak i w czasie szacowania siły innych istot.
Anatomia
Aby skorzystać z umiejętności użyj niebieskiego kryształu znajdującego się w menu zdolności, lub wpisz .um anatomia i wskaż istotę której chcesz się dokładniej przyjrzeć. Wtedy też otrzymasz komunikat, który enigmatycznie opisze Ci stan fizyczny celu.
Poniżej znajduje się pełna tabelka możliwych kombinacji komunikatów wraz z przypisanymi do nich wartościami.
Siła | |
Komunikat | Poziom |
wygląda jakby miał problem z podnoszeniem małych przedmiotów | 0 – 9 |
wygląda na bardzo słaby | 10 – 19 |
wygląda na słaby | 20 – 29 |
wygląda na średnio silny | 30 – 39 |
wygląda na dość silny | 40 – 49 |
wygląda na silny | 50 – 59 |
wygląda na bardzo silny | 60 – 69 |
wygląda na niezwykle silny | 70 – 79 |
wygląda na nadzwyczajnie silny | 80 – 89 |
wygląda jak najsilniejszy człowiek jakiego widziałeś | 90 – 99 |
wygląda na nadludzko silny | 100 + |
Zręczność | |
Komunikat | Poziom |
jakby ledwo mógł prosto ustać | 0 – 9 |
na dość niezręczny | 10 – 19 |
na niezręczny | 20 – 29 |
na raczej zręczny | 30 – 39 |
na dość zręczny | 40 – 49 |
na zręczny | 50 – 59 |
na bardzo zręczny | 60 – 69 |
na niezwykle zręczny | 70 – 79 |
na nadzwyczajnie zręczny | 80 – 89 |
jak najszybszy człowiek jakiego widziałeś | 90 – 99 |
na nadludzko zręczny | 100 + |
Uwagi
- Anatomia u klas posługujących się magią osłabia siłę zaklęć, jak również uniemożliwia korzystanie z zaklęcia Recall,
- Anatomia wzmacnia efekt Uzdrawiania,
- Posiadanie umiejętności Anatomia i Uzdrawianie na poziomie co najmniej 81% pozwala na wskrzeszanie martwych postaci graczy.
W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Aktualizacja: DzikiHL