Wchodzisz do dużego, okrągłego pomieszczenia na końcu korytarza. Zaraz po przekroczeniu progu ogarnia Cię słodkawy zapach.
– Cholera, co to za zapach? – Pytasz sam siebie w myślach. Dookoła pomieszczenia, pod ścianami biegną stoły w całości pozastawiane różnego rodzaju słojami, akwariami i małymi szkielecikami. Na ścianach wiszą ryciny przedstawiające w rzeźniczy sposób różne istoty. Ich korpusy są dokładnie opisane z kilkunastoma odnośnikami każdy. Wszechobecna w pomieszczeniu, słodkawa woń wsącza Ci się powoli w ubranie. Na środku, na stołach stoją kolejne preparaty a wśród nich, nad dużą, potrzaskaną czaszką pochyla się łysawy jegomość. Małymi kawałeczkami kości zabudowuje ubytki w czaszce. Każdy leżący na stole kawałek zanurza wpierw wzdłuż krawędzi w bulgoczącej zawartości stojącego obok kociołka. W pewnym momencie zauważa Cię i podnosi głowę.
– Ten zapach, co? Można się przyzwyczaić. To, że tak powiem, naturalne spoiwo – uśmiecha się, a w tym uśmiechu jest cos, co sprawia, że czujesz się nieswojo.
– Jestem Głównym Anatomem. Nazywam się doktor Llabinah – słuchasz tego człowieka, ale nie możesz się skoncentrować. Całość twojej uwagi skierowana jest na kociołku i jego zawartości.
– Hej! Przyszedłeś tu pokazywać mi migdałki czy wysłuchać wykładu? – Trochę zmieszany zamykasz rozwarte usta i starasz się skoncentrować na doktorze Llabinahu.

evs

Opis umiejętności
Anatomia pozwala oszacować siłę, zręczność i poziom zmęczenia wybranej istoty. Posiadając ponad 90% tej umiejętności, można sprawdzić czy dane stworzenie (nie gracz), znajduje się pod działaniem czaru zmieniającego pancerz. Wiedza z zakresu Anatomii zwiększa też zadawane obrażenia, jak również witalność postaci o 1 Punkt Życia za każde 20%.

Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Anatomii należą: Aptekarz, Garbarz, Kapłan, Karczmarz, Kowal, Płatnerz, Rzeźnik, Znachor. Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „anatomia”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%.
Umiejętność rozwija się zarówno podczas walki, jak i w czasie szacowania siły innych istot.

Anatomia
Aby skorzystać z umiejętności użyj niebieskiego kryształu znajdującego się w menu zdolności, lub wpisz .um anatomia i wskaż istotę której chcesz się dokładniej przyjrzeć. Wtedy też otrzymasz komunikat, który enigmatycznie opisze Ci stan fizyczny celu.
Poniżej znajduje się pełna tabelka możliwych kombinacji komunikatów wraz z przypisanymi do nich wartościami.

Siła
Komunikat Poziom
wygląda jakby miał problem z podnoszeniem małych przedmiotów 0 – 9
wygląda na bardzo słaby 10 – 19
wygląda na słaby 20 – 29
wygląda na średnio silny 30 – 39
wygląda na dość silny 40 – 49
wygląda na silny 50 – 59
wygląda na bardzo silny 60 – 69
wygląda na niezwykle silny 70 – 79
wygląda na nadzwyczajnie silny 80 – 89
wygląda jak najsilniejszy człowiek jakiego widziałeś 90 – 99
wygląda na nadludzko silny 100 +
Zręczność
Komunikat Poziom
jakby ledwo mógł prosto ustać 0 – 9
na dość niezręczny 10 – 19
na niezręczny 20 – 29
na raczej zręczny 30 – 39
na dość zręczny 40 – 49
na zręczny 50 – 59
na bardzo zręczny 60 – 69
na niezwykle zręczny 70 – 79
na nadzwyczajnie zręczny 80 – 89
jak najszybszy człowiek jakiego widziałeś 90 – 99
na nadludzko zręczny 100 +

Uwagi

  • Anatomia u klas posługujących się magią osłabia siłę zaklęć, jak również uniemożliwia korzystanie z zaklęcia Recall,
  • Anatomia wzmacnia efekt Uzdrawiania,
  • Posiadanie umiejętności Anatomia i Uzdrawianie na poziomie co najmniej 81% pozwala na wskrzeszanie martwych postaci graczy.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: DzikiHL