Znowu ten ból w krzyżu , wielogodzinne siedzenie w pracowni przy ciągłym stuku narzędzi nie wpływa dobrze na zdrowie. Światło przyciemnione , na ziemi opiłki żelaza i innych metali no i drewno , drzazgi wchodzą wszędzie . Żołądek męczy głód, a ręce zarywają się od samej myśli o kolejnym dziele. Kiedyś zabawa drucikami i skrawkami metalu była miła , ot zrobić lampę czy nożyk , ale to wchodzi w nawyk . Tony żelaza które z mozołem zamieniane są w narzędzia i malutkie dzieła sztuki obciążają i psychicznie i fizyczne. Jednak od zawsze lubiłem dodatkowo upiększać me dzieła i to ratowało mnie od monotoniczności ciągłego wyrabiania przedmiotów . Raz wygraweruje jakiegoś ptaszka czasem podpisze młotek dla jakiegoś kowala by pamiętał o zdolnym majstrze który ów młotek wykonał , nie mówiąc już o cenie jaką ów kowal wydać musiał.

Tak, na narzędzia zawsze jest zbytek no bo w końcu kilofy się często łamią bądź też bardzo szybko zmieniają właścicieli . Jednak górnik nie weźmie byle czego , nikt nie lubi pracować słabym narzędziem . I tu jest problem młodego majstra , z jednej strony podniecenie użytecznością , w końcu gdyby nie majstrowie nikt nie mógłby kopać rudy , ścinać drzew czy wyrabiać pięknych mieczy czy przecudownych zbroi . Jednak z drugiej strony przychodzi zawiedzenie gdy to pełen zapału wbiegasz do kopalni i pytasz się czy chce ktoś kupić kilof.

Najczęściej ponurzy górnicy nawet nie zwracają na ciebie uwagi mają lepsze, ładniejsze kilofy no a kto by kupił coś od młodzika zapaleńca . No ale kończę przemyślenia , noc się zbliża a ja swoje zrobiłem , przyjmuję mieszek od majstra który ze szczerym uśmiechem na pewno sprzeda to co wykonałem pobierając lwi procent od małej kwoty . Zrobiło sie zimno , wierny objuczony koń cały czas stoi i czeka . Biedaczek pewnie zgłodniał . Już wyjmowałem dla niego jabłko gdy zobaczyłem młodzika.

I ten sam błysk w oku co zawsze .”Wykujesz mi Panie kilof ?” zapytał i pokazał sakiewkę , a wręcz sakieweczkę bo złota tam było bardzo mało . Jak to zawsze czynię zaglądam do juk , i szperam co by mu tu zaoferować . Znalazłem bardzo ładny i drogi kilof nad którym pracowałem kilka godzin . Patrzę na ten mieszek i myślę ile to pieniędzy powinienem naprawdę otrzymać za ten piękny kilof . „Masz darmo” odpowiedziałem i wręczyłem mu narzędzie . Jak już widziałem to mnóstwo razy, szok i zdziwienie na twarzy młokosa i ten ciągły zapał . To mi starczy , pomyślałem sobie . „No dalej Pegazie idziemy” Stary koń podążył za mną , jak to się dzieje codziennie od wielu wielu lat. Jeszcze raz popatrzyłem w zamyśleniu na oddalajacego się chłopaka przypominając sobie dawne czasy ….
Xuzon Bizzar

Uwagi:
Golema karmi się siarką. Do naprawy potrzebne są narzędzia i żelazo,

Majster może stworzyć:

Zegar (rama do zegara + części do zegara),
Części do zegara (sprężyna + zestaw narzędzi nr 2),
Zestaw narzędzi nr 2 (zestaw narzędzi nr 1 + oś),
Sekstans (dwuklik na częściach do sekstansu),
Części do sekstansu (zestaw narzędzi nr 2 + zawias).

Komendy:
demont Złożenie golema w deed.
wlacz Aktywuje golema.
wylacz Dezaktywuje golema. (Aktywacja golema będzie możliwa dopiero po 30 minutach)

Przedmioty, które wykonuje majster:

przedmiot wymagane składniki
Materiały
1 sztaba czystego złota 100 monet
3 prasowane sztaby (ps) 1 sztaba rudy
Narzędzia
Druty tkackie 3 ps
Duży młotek kowalski 12 ps
Kilof 12 ps
Kosa 16 ps
Łopata 12 ps
Mały młotek kowalski 12 ps
Moździerz 9 ps
Narzędzia krawca 6 ps
Narzędzia majstra 6 ps
Nożyczki 6 ps
Patelnia 10 ps
Sierp 12 ps
Topór 18 ps
Wytrych 1 ps
Części
Części do sekstant 12 ps
Części do zegara 3 ps
Kurek 6 ps
Obręcze z żelaza 15 ps
Sprężyna 6 ps
Zawias 6 ps
Zestaw narzędzi 6 ps
Naczynia
Dzban cynowy 6 ps
Kielich 9 ps
Łyżka 1 ps
Nóż 2 ps
Nóż do kanapek 3 ps
Nóż do skór 6 ps
Nóż rzeźnicki 6 ps
Talerz 6 ps
Tasak 36 ps
Widelec 1 ps
Różne
Bola 3 ps
Forma 3 ps
Klucz z żelaza 3 ps
Kotlarz 20 ps
Kółko 6 ps
Lampa 6 ps
Luneta 12 ps
Świeczka 5 ps
Świecznik duży 18 ps
Świecznik mały 12 ps
Waga 15 ps
Biżuteria
Bransoleta 6 ps, kamień
Ciemny naszyjnik 12 ps, kamień
Kolczyki 2 ps, kamień
Naszyjnik 3 ps, kamień
Pierścionek 1 ps, kamień
Zamknięty naszyjnik 3 ps, kamień
Golemy
Golem tragarz 2 diamenty, 80 azurytu, 150 gliny, po 1 każdej rudy
Golem wojownik 2 diamenty, 100 żelaza, 100 gliny, po 1 każdej rudy
Wyroby ze złota
Duża tarcza 15 sztab złota
Mała tarcza 10 sztab złota
Złoty klucz 1 sztaba złota
Wyroby z gliny
Duża waza 15 gliny
Mała waza 5 gliny
Waza 10 gliny
Wyroby z drewna
Globus 4 deski
Hebel 6 desek
Narzędzia stolarskie 4 deski
2 deski
Paleta 1 deska
Pióro 1 deska
Rama do zegara 6 desek
Materiały do tabeli dostarczył: Darogan

Ozdabianie przedmiotów
Arcymistrz majsterkowania może, korzystając ze zwoju ozdobienia, wznieść się na wyżyny kunsztu i ozdobić przedmiot według zapisanych wskazówek. Ozdobiony przedmiot uzyskuje nową nazwę (traci informację o wykonawcy i jakości). W przypadku niepowodzenia przedmiot zostaje zniszczony, choć szansa jest niewielka, a magiczne właściwości przedmiotu do umiejętności dodatkowo ją zmniejszają.

Poniżej znajduje się pełna lista dostępnych zdobień

  • Wysadzany klejnotami
  • Wzmocniony tytanium
  • Wielokrotnie naprawiany
  • Przepięknie wykończony
  • Ozdobiony krasnoludzkimi runami
  • Oznaczony znakiem ognia
  • Lekko wyszczerbiony
  • Delikatnie błyszczący
  • Masywny
  • Ozdobiony znakiem Araknasela
  • Pokryty wersetami modlitw
  • Solidny
  • Wysłużony