Naturalną muzykę tętniącej nocnym życiem dżungli burzyły rozgarniane gałęzie drzew i stuk podkutych kopyt. Na kamienne płyty przytulonej do zbocza góry budowli wjechał poszukiwacz skarbów. Księgi, do których udało mu się dotrzeć twierdziły, że kiedyś była tu świątynia. Bóg, którego imię i wyznawcy dawno już odeszli w niepamięć, nie pozostawił po sobie jednak nic oprócz złudnej poświaty majaczącej nad kamiennym basenem. Ominął ją szerokim łukiem i rozgarniając ostrożnie wiekowe pajęczyny skierował swoje kroki w dół. Schody już dawno przegrały wojnę z wiatrem i deszczem, ale zarysy wykutych w kamieniu stopni były wciąż wyraźne. W dole czaił się niewyobrażalny skarb…o ile zwoje się nie myliły.
Kilkaset uderzeń serca później rozległ się przedśmiertny okrzyk bólu i przerażenia. Nocne drapieżniki odpowiedziały wyciem, charkotem, parskaniem i piskiem. One wiedziały o grozie przyczajonej w głębi masywu…
Zasady
Istnieje kilka zasad rządzących przedmiotami, które zostały wprowadzone wraz z nową lokacją:
- Na świecie może istnieć tylko jeden przedmiot danego typu.
- Każdy z artefaktów ma miesięczny czas rozpadu liczony od momentu pojawienia się w ciele potwora.
- Artefakt musi być noszony. Jeśli przez godzinę nie jest ubrany przez postać gracza, rozpada się. W związku z tym odradzamy wystawianie ich na aukcję lub do kupców.
- W przypadku śmierci noszącego artefakt istnieje duża szansa, że pojawi się w ciele, niewielka szansa, że zachowa się jak przedmiot pobłogosławiony oraz jeszcze mniejsza, że się rozpadnie i śmiałkowie znowu będą mogli go odnaleźć.
Uwagi
- Karczmarze jako mistrzowie plotek udzielają informacji o obecnych na świecie artefaktach i…ich posiadaczach. Wystarczy dobrze poprosić i mieć czym zapłacić.
Poniżej znajduje się aktualnie znana lista artefaktów:
Artefakty | |
Nazwa | Opis |
![]() |
|
Upór Ramdorta | Opończa. Wzmacnia witalność noszącego oraz wspomaga większość znanych metod uzdrawiania, jeśli leczony nosi Upór Ramdorta. |
![]() |
|
Niezłomna wola | Szarfa. Zapewnia dodatkową Odporność na Magię oraz mści się na wszystkich, którzy zadają noszącemu magiczne obrażenia oddając część z nich atakującym. |
![]() |
|
Wężowy płaszcz | Płaszcz. Zapewnia noszącemu całkowitą odporność na truciznę. Ponadto wzmacnia efekty trucizn oraz sprawia, że maksymalna szansa na trafienie noszącego jest niższa. Nie może zostać założony razem z artefaktami z serii Szał oraz Tchnienie Puszczy. |
![]() |
|
Myśl Ramdorta | Czapka czarodzieja. Chroni noszącego czarodzieja jak najlepszy hełm, zapewnia dodatkową Mądrość oraz przyspiesza rzucanie czarów. |
![]() |
|
Szał | Oburęczny topór, włócznia, młot dwuręczny, kosa i ciężkie Claive. Najpotężniejsze z broni zapewniają wyższą umiejętność bojową oraz są zatrute najsilniejszą możliwą trucizną. Wzmacnia ciosy specjalne |
![]() |
|
Spojrzenie Nocy | Tunika. Zależnie od charakteru nocnej istoty wspomaga jej naturalne umiejętności Wampiryzmu lub Zmiennokształtności. |
![]() |
|
Tchnienie Puszczy | Łuk refleksyjny. Zapewnia najmocniejszy naciąg ze wszystkich łuków możliwych do wykonania oraz wspomaga umiejętność Łucznictwo. Wspomaga też rzut bolą. |
W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Grafika: Rudus
Aktualizacja: Tinerot, DzikiHL