W poszczególnych miastach znajdują się Kamienie i Tablice Aren umożliwiające wzięcie udział w walkach i obejrzenie rankingu. Oprócz tego kartograf może wykonać Mapę Areny o takim samym działaniu jak Kamień lub Tablica Areny. Mapę Areny należy unieruchomić przed wykorzystaniem.

Uruchomione areny:

  • w Starym Podmroku (1-3 graczy, walka trwa do 15 minut)
  • na Wyspie Moonglow (3-10 graczy, walka trwa do 30 minut)


Miejsca walk są oddzielone od reszty świata. Nie da się do nich dostać w inny sposób niż przez mechanizm aren.

Mechanizm zapisów:

  • Do jednej areny może zapisać się maksymalnie 10 drużyn.
  • Drużyny mogą być jednoosobowe o ile arena na to pozwala.
  • Po zapisaniu się do areny można rzucić wyzwanie innej zapisanej drużynie. Jeśli przeciwnik zaakceptuje, rozpoczyna się walka.
  • Na arenie może toczyć się maksymalnie jedna walka na raz, podczas walki arena jest zajęta.

Mechanizm walki:

  • Po zaakceptowaniu wyzwania rozpoczyna się odliczanie (5 minut) do przeniesienia na arenę. Czas ten może zostać skrócony jeśli wszyscy członkowie walki oznaczą gotowość.
  • Podczas rozpoczęcia walki obie drużyny przenoszone są w odgrodzone miejsce startowe. Następuje odliczanie 30 sekund, po którym przeszkoda znika.
  • Walka kończy się w momencie w którym wszyscy członkowie jednej z drużyn są martwi bądź wylogowani, albo kiedy upłynie czas walki.
  • Walka kończy się remisem wyłącznie po upływie ustalonego czasu walki, w innym wypadku jedna z drużyn wygrywa.
  • Po zakończonej walce w miejscach startowych pojawiają się portale powrotne, następuje odliczanie 5 minut po którym wszyscy członkowie walki są przenoszeni w miejsca z których trafili na arenę.
  • Po zakończonej walce i opuszczeniu areny przez wszystkich graczy jest ona czyszczona ze wszystkich przedmiotów, ciał i NPC. Niepozbierane rzeczy zostają zniszczone.
  • Każda walka liczy się do rankingu.

Tryby areny:

  • Walka – standardowy tryb walki światowej, mechanizm nie ingeruje w żaden sposób w zbieranie z ciał i nie wspomaga walczących.
  • Trening – tryb treningu oznacza, że tylko postać która zginęła może zebrać rzeczy ze swojego ciała. Takiego ciała nie można także zniszczyć. Po walce w pobliżu miejsc startowych po walce treningowej pojawiają się także uzdrowiciele.

Komenda .arena

  • .arena info – aktywuje/blokuje komunikaty z kolejki walk
  • .arena czas – pokazuje pozostały czas walki
  • .arena opusc – możliwa do użycia wyłącznie duchem. Przenosi ducha w miejsce z którego trafił na arenę, a w trybie Treningu dodatkowo wskrzesza i przenosi do plecaka wszystkie rzeczy z ostatniego ciała
  • .arena wynik – pokazuje aktualne statystyki walk
  • .arena poddaj – możliwe do użycia tylko w walce treningowej i tylko przez kapitana drużyny, kończy walkę na korzyść drużyny przeciwnej

Regulamin PvP
Walka na Arenie nie może być podstawą roszczeń w związku z regulaminem PvP. Obowiązek fabularny na arenie jest mile widziany, ale nie jest wymagany. Tak samo walka na Arenie nie może być podstawą do uznania postaci za postać walczącą.

Tytuły
W wyniku działań na arenie postaci mogą osiągnąć prawo do noszenia tytułów za walki (komenda .tytuly). Poniżej spis wszystkich możliwych do zdobycia tytułów:

Liczba walk na Arenie
Bojowy
Gladiator
Weteran

Liczba walk z przeważającą liczbą przeciwników
Smialy
Dzielny
Nieulekly

Wysoki współczynnik zwycięskich do przegranych walk
Pogromca
Niezwyciezony
Czempion

Niski współczynnik zwycięskich do przegranych walk
Zoltodziob
Popychadlo
Oferma

Wysoki współczynnik zabójstw do śmierci
Siepacz
Zabojca
Niepowstrzymany

Niski współczynnik zabójstw do śmierci
Niedojda
Ofiara
Mieso Armatnie