W czterech miastach na świecie: Brytanii, Delucji, Minoc i Podmroku znajdują się Kamienie Aren. Pozwalają na zapisanie drużyny i stoczenie walki.

Uruchomiono areny:

  • w Starym Podmroku (1-3 graczy, walka trwa do 15 minut)
  • na Wyspie Moonglow (3-10 graczy, walka trwa do 30 minut)


Miejsca walk są oddzielone od reszty świata. Nie da się do nich dostać w inny sposób niż przez mechanizm aren.

Mechanizm zapisów:

  • Do jednej areny może zapisać się maksymalnie 10 drużyn
  • Drużyny mogą być jednoosobowe o ile arena na to pozwala
  • Po zapisaniu się do areny można rzucić wyzwanie innej zapisanej drużynie. Jeśli przeciwnik zaakceptuje, rozpoczyna się walka.
  • Na arenie może toczyć się maksymalnie 1 walka na raz – podczas walki arena jest zajęta

Mechanizm walki:

  • Po zaakceptowaniu wyzwania rozpoczyna się odliczanie (5 minut) do rozpoczęcia walki. Czas ten może zostać skrócony jeśli wszyscy członkowie walki oznaczą gotowość
  • Podczas rozpoczęcia walki obie drużyny przenoszone są w odgrodzone miejsce startowe. Następuje odliczanie 30 sekund do rozpoczęcia walki, po którym przeszkoda znika
  • Walka kończy się w momencie w którym wszyscy członkowie jednej z drużyn są martwi bądź wylogowani, albo kiedy upłynie czas walki
  • Walka kończy się remisem wyłącznie po upływie ustalonego czasu walki, w innym wypadku jedna z drużyn wygrywa
  • Po zakończonej walce w miejscach startowych pojawiają się portale powrotne, następuje odliczanie 5 minut po którym wszyscy członkowie walki są przenoszeni w miejsca z których trafili na arenę
  • Po zakończonej walce i opuszczeniu areny przez wszystkich graczy jest ona czyszczona ze wszystkich przedmiotów, ciał i NPC. Niepozbierane rzeczy zostają zniszczone.
  • Każda walka liczy się do rankingu

Tryby areny:

  • Walka – standardowy tryb walki światowej, mechanizm nie ingeruje w żaden sposób w zbieranie z ciał i nie wspomaga walczących
  • Trening – tryb treningu oznacza, że tylko postać która zginęła może zebrać rzeczy ze swojego ciała. Takiego ciała nie można także zniszczyć. Po walce w pobliżu miejsc startowych pojawiają się także uzdrowiciele.

Komenda .arena

  • .arena info – aktywuje/blokuje komuniakaty o zapisywaniu się do walk
  • .arena czas – pokazuje pozostały czas walki
  • .arena opusc – możliwa do użycia wyłącznie duchem. Przenosi ducha w miejsce z którego trafił na arenę, a w trybie Treningu dodatkowo wskrzesza i przenosi do plecaka wszystkie rzeczy z ostatniego ciał
  • .arena ranking – pokazuje aktualne statystyki walk

Dobry początek

  • Do 1.03.2017 korzystanie z aren jest bezpłatne

Władców pozostałych miast zainteresowanych Kamieniami Aren zapraszamy do kontaktu.

Regulamin PvP
Walka na Arenie nie może być podstawą roszczeń w związku z regulaminem PvP. Obowiązek fabularny na arenie jest mile widziany, ale nie jest wymagany. Tak samo walka na Arenie nie może być podstawą do uznania postaci za postać walczącą.