Charakterystyka:
Po wiekach burzliwej egzystencji w Twierdzy Krasnoludzkiej, po wielu najazdach i obronach … po tym jak klan czarnobrodych okopał się w twierdzy i siłą trzeba było wyrywać korytarz za korytarzem … po niezapowiedzianych wizytach demonów, których wykopywać trzeba było siłą … krasnoludy stanęły w obliczu ogromnej tragedii. Coraz mniej stabilny wielki piec, który zasilał kuźnię, oraz ogrzewał całą Twierdzę zaczął zagrażać wybudowanej nad nim Twierdzy, a krasnoludy stanęły przed nie lada problemem. Remonty Wielkiego Pieca, który wielokrotnie przez różnych najeźdźców miał być (bezskutecznie) niszczony, przestały przynosić długotrwale skutki. Wtedy też zdecydowano, iż wielki piec zostanie rozebrany a w jego miejsce powstanie… nowa twierdza. Niestety stara twierdza była tak bardzo zespolona konstrukcyjnie z piecem, iż nie było możliwości innego postępowania. Postanowiono więc odbudować Twierdze niemal w tym samym miejscu.
W przedsięwzięciu tym wzięły udział niemal wszystkie krasnoludy, zjednoczone wspólnym nieszczęściem. Tak ogromny zasób siły roboczej, w połączeniu z niezwykłą biegłością krasnoludów w obróbce kamienia i wznoszeniu z niego potężnych warowni zaowocował szybką odbudową Khazad-dum. Nowe miasto wzniesiono na wschód  od pierwszej siedziby, na stabilniejszych w tym miejscu, i dodatkowo wzmocnionych przez największych krasnoludzkich specjalistów, kanałów.
W odbudowie nowej Twierdzy wykorzystano wiele surowców, które udało się odzyskać rozbierając ruiny dawnej siedziby. Nawet ta tragedia przyniosła jednak odrobinę pozytywnych zmian w życiu krasnoludów. Wykorzystując ogromną przestrzeń pozostałą po dawnych zabudowaniach, tworzącą teraz ogromnych rozmiarów jaskinię, krasnoludy umacniając stropy i ściany, stworzyły kopalnie jeszcze wspanialszą, jeszcze większą i jeszcze bardziej bogatą w rude niż poprzednie serce Twierdzy.
Samo miasto natomiast zostało przez krasnoludy zaprojektowane na planie okręgu. W jego centrum pozostawiono krater, w którym dostrzec można lawę. Wysokie sklepienie jaskini znajdujące się w tym miejscu, pozwoliło na wielopiętrową zabudowę.
Główne wejście do twierdzy znajduje się tak jak poprzednio po południowej części miasta, w specjalnie wzmocnionych murami skałach.
Port przeniesiony został na wschodnią stronę miasta, gdzie jaskinia miała naturalny wylot do morza. Pozwoliło to na budowę skrytego w skałach portu, chronionego od niebezpiecznych sztormów oraz dzięki potężnej baszcie chroniącej drogi do przystani od wszelkich innych niebezpieczeństw.
Głęboko pod Twierdza znajduje się arena, na której śmiałkowie mogą sprawdzić swoje siły w boju.
Większa część warsztatów wyposażonych w najnowsze krasnoludzie urządzenia mechaniczne znajduje się po północnej stronie miasta, gdzie umiejscowiona jest również wyśmienita karczma.
Wejście do najwspanialszej kopalni, jaką w sosarii widziano znajduje się natomiast w zachodniej części miasta, tuż obok banku.
Nie chcąc zbyt mocno ingerować w ukształtowanie samej jaskini, by nie zaburzyć jej struktury, krasnoludy postanowiły zagospodarować również szczyty gór. Zostały tam, z pomocą specjalnie do tego skonstruowanych golemów, wyznaczone, wyrównane i przystosowane do poruszania się ścieżki. Jedna z nich prowadzi do odbudowanej na nowo w tym samym miejscu świątyni Storna.

Plan miasta:

Specyfika:
Miasto rasowe

Polityka:
Neutralne

Atrybuty:

  • Największa kopalnia, w której z pewnością nie zabraknie rudy
  • Ciche i spokojne miasto
  • Bezpieczeństwo
  • Możliwość wynajęcia stanowisk kupieckich tuż przy banku
  • Ciekawa i oryginalna architektura
  • Kompaktowe miasto, wszędzie jest rzut butelką! Z kopalni do kuźni, do banku, z portu do banku
  • Krasnoludzka karczma
  • Dogodne połączenia żeglarskie
  • Łatwy kontakt z władzami miasta. Chcesz cos załatwić? U nas zrobisz to szybko

Komunikacja:
Kanał irc: #krasnoludy-dm

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Aktualizacja: DzikiHL