yew

 

Charakterystyka:
Dzikie klany północy najdłużej przeciwstawiały się „cywilizacji dzikich plemion” prowadzonej przez Britanię, która narzucała jedyną słuszną religię z własnego panteonu bogów. Ciężkim metalowym pancerzom przeciwstawiali oni swoje drewniane tarcze, ledwo skórzane zbroje i coś, czego Korona jeszcze nie znała – furie i dzikość walki, poświęcenie. Marsz Korony przez ziemie klanów był krwisty i do dziś opiewa w legendach o śmiałkach rzucających się na całe oddziały. Przeto nakazem króla Harwalda, będącego pod wrażeniem bitności Gaelów, w miejscu ostatecznej bitwy wzniesiono warowną twierdze, wokół której powstała z czasem należąca do królestwa osada drwali – Yew.
Leśne Miasto, taka nazwa najbardziej do niego pasuje, choć zamieszkiwane jest przez górali. Charakterystyczną cechą miasta jest drewniana, sroga architektura. Obwarowane palisadą usytuowane jest nad zatoką morza Yewiańskiego. Za wschodnimi murami miasta rozpościera się puszcza, w której górują cisy występujące jedynie w Yew i będące jednocześnie jego symbolem. Puszcza sięga aż po góry na wschodzie. To właśnie góry wyznaczają naturalną granice księstwa. Ludność utrzymuje się głównie z przemysłu drzewnego i polowań. Na północ od Yew można napotkać majaczące ruiny dawnej twierdzy Britishów, symbol dawnej tyrani i wyzysku.
Osada Yew kwitła za panowania Britishów. Pomimo wcześniejszych walk, nie było widocznych waśni między przybyszami z królestwa a Gaelami zamieszkującymi te ziemie. Były to jednak tylko pozory. Pod powierzchnią narastało napięcie. Gaelowie szeptali. O tym, że królewscy kupcy zdobywają monopol na handel drewnem. O tym, że królewskie urzędy nie są obsadzane Gaelami. O tym, że w stolicy uważa ich się za gorszych. Szept uciszała silna ręka władzy, jednak do czasu. Godzina walki wybiła w czas, gdy Korona była tak osłabiona, że nawet nie mogła się sprzeciwić. Klany Gaelickie powstały, mając za sobą silnych sojuszników.
Korona nie zdołała zmusić powstańców do posłuszeństwa, a w końcu po krwawych starciach zmuszona była uznać niezależność Leśnego Miasta.
Od czasu wywalczenia niezależności Yew ogłoszone zostało Wolnym Miastem. Może w nim przebywać każdy, niezależnie od swoich poglądów i czynów – warunkiem tego jednako jest przestrzeganie Praw Miasta. Za ich złamanie karą jest banicja lub śmierć.
Po wielu latach względnego spokoju, powstał z grobu stary wróg. Tak stary, że nawet najstarsi Gaelowie o nim nie pamiętali, a jeśli jakakolwiek pamięć o nim pozostała to jedynie ta w bajaniach opowiadanych niegrzecznym dzieciom. Pan Smoków najstraszniejszy nieśmiertelny demon powrócił do Sosarii, a Księstwo Yew i jego lud są szczególnie znienawidzone przez niego. Legenda głosi, że wieki temu to właśnie Gaelowie go wypędzili.
W tym czasie Yew straciło jednego ze sprzymierzeńców – Delucję, która wsparła atakami siły władcy smoków. Demony z Delucji panoszyły się po Yew i Twierdzy Krasnoludów.
Po wielu walkach, jedynym sposobem na pokonanie Pana Smoków okazał się podstęp, generał Yew udając przejście na stronę Pana Smoków, osłabił jego czujność i za pomocą rytuału pentagramu wspartego potężnymi artefaktami uwięził go na wieki w najgłębszym lochu sosarii.
Gdy jedno zagrożenie zostało pokonane, za nim nadeszło drugie. Roznosząca się po całym świecie kryształowa zaraza zbierała potworne żniwo i w Yew. Kolejny raz leśne miasto stawało naprzeciw złym siłom ogarniającym Sosarie.
Po wygranej walce z zarazą i odbudowaniu doświadczonej armii Yew urosło znacznie w siłę. Rozgoryczone zdradą okazaną przez Delucje postanowiło podjąć działania mające na celu zepchnięcie tego księstwa z krawędzi mapy. Liczne układy, a nawet pakty krwi z odwiecznym wrogiem przyniosły rezultat. Zdrada została pomszczona a łuna nad Delucją unosiła się długo.
Zapanowały długie czasy pokoju i ludzie zapomnieli o dawnych przysięgach, paktach krwi i obietnicach. Po latach sojuszu z Britanią, królewscy znowu wyciągnęli rękę po Yewiańskie ziemie. Widocznie i król zapomniał przysięgi danej Władcy Yew. Kolejna zdrada, kolejna wojna. Wojna, która trwa…

Plan miasta:

Polityka:
Neutralne

Atrybuty:

  • Kapliczka Ahn’bysa – powstała w ruinach twierdzy Britishów, wzniesiona przez rycerza Korony, Xymoxa
  • Wysoko rozwinięty przemysł drzewny, majstrowie tego miasta opracowali plany piły tartacznej.
  • Konie niespotykanej maści – W stajniach Yew po wielu latach udało się przywrócić hodowle złotogrzywych. Niegdyś dosiadane przez wysokie rody Gaelów, teraz przeznaczone dla zasłużonych Yewiańczyków. Handel nimi i wykradanie ich ze stajni jest surowo karane.
  • Drzewa Cisu – rosnące tylko na ziemiach Yew, największe ze znanych gatunków drzew Sosarii
  • Ogromne źródło drzewa Ohii – Tylko na terenie miasta, przy ścinaniu Cisu otrzymujesz drewno Ohii
  • Więzienie – Nieopodal miasta znajduje się jedyny na świecie kompleks karny, przyjmujący skazańców z całego świata
  • Mocno rozbudowane targowisko miejskie – każdy znajdzie tu coś dla siebie
  • Sala treningu umiejętności magicznych – najpopularniejsze tego typu miejsce na świecie
  • Fianna – Legendarna, najwspanialsza gildia na świecie zamieszkiwała właśnie te strony.
  • Szalet miejski

 

Komunikacja:
Kanał irc: #yew

 

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

 

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

 

Aktualizacja: DzikiHL