Dział ten został stworzony z myślą o młodym graczu, który dopiero zaczyna swoją przygodę z Ultimą. Aby właśnie ta grupa miała zapewniony jak najlepszy start, stworzyliśmy odpowiednie poradniki oraz system przygód dla młodych, wspomagający realizację tego celu.

Pierwsze co musisz wiedzieć o Sosarii to to, że jest to bardzo niebezpieczne miejsce. Udaj się więc najpierw do najbliższego miejskiego banku i pozostaw w nim swoje kosztowności. Dokonasz tego poprzez przekazanie prośby otwarcia skrzyni przez bankiera. Tam będą one całkowicie bezpieczne. Noś przy sobie tylko to czego potrzebujesz gdyż nie raz śmierć zajrzy Ci w oczy.

NPC Obieżyświat
Rozstawieni są we wszystkich miastach. Wypowiadając zdanie zawierające frazę „przygoda” mamy możliwość wzięcia udziału w jednej z 3 wypraw dostępnych tylko dla młodych graczy, gdzie potwory są nieco słabsze i szybciej się odradzają.

Obieżyświat ma do zaproponowania 3 lochy:

  • Zapomniany tunel kopalni Minoc – o niskim poziomie trudności
  • Podziemne korytarze Akademii – o średnim poziomie trudności
  • Piekielna Akademia – o wysokim poziomie trudności

W każdym z lochów na samym jego początku znajduje się Wędrowny Uzdrowiciel. Pamiętaj, że w razie śmierci musisz się do niego wrócić.
Aby opuścić loch musisz odnaleźć jedną z kilku ukrytych w całym lochu run powrotu. Po prostu stań na niej, gdy będziesz chciał zakończyć swoją przygodę.
Uwaga: Aby wziąć udział w jednej z trzech przygód, postać nie może mieć więcej niż 22 lat oraz jej siła, zręczność lub inteligencja nie mogą przekraczać 60. Najpierw jednak warto chociaż wyćwiczyć swoje umiejętności walki na manekinie treningowym lub tarczy strzeleckiej.

Poradniki do gry
Poniższe informacje zawierają propozycje rozwoju postaci w jej najwcześniejszych dniach, uwzględniając umiejętności zarobkowe i główne. Jeżeli nigdy wcześnie nie tworzyłeś postaci w Ultimie, warto tu zajrzeć.

Spis poradników:

  • Postać maga + rybactwo
  • Postać wojownika + górnictwo
  • Postać łucznika + drwalnictwo

Postać maga + rybactwo

Statystyki startowe:
Siła: 45
Zręczność: 10
Inteligencja: 10
Uwagi:Nie przejmuj się niskim poziomem inteligencji przy tworzeniu postaci. Z większą siłą twoja postać będzie bardziej żywotna, co znacznie ułatwi Ci początki gry. Wraz z ćwiczeniem umiejętności twa inteligencja będzie szybko się rozwijać i zapewne będzie wyższa niż siła.

Umiejętności początkowe:
Magia
Odporność na magię
+ Rybactwo (nauczone od vendora)

Początek gry: Jako startowe miasto najlepiej wybrać jedno z tych, które mają bezpośredni dostęp do morza. Warto w tym celu najpierw zajrzeć do działu Miasta. Część posiadanego przy sobie złota możesz przeznaczyć na naukę rybactwa. Nauczyciela tej umiejętności znajdziesz zazwyczaj w porcie. Używając frazy „naucz mnie rybactwo” poznasz podstawy tej umiejętności. Od razu kup kilka wędek i ruszaj w stronę wybrzeża. Przez dwuklik na wędkę a następnie na wodę rozpoczniesz swoje połowy.

Uwagi: Jest spora szansa, że wyłowisz przypadkiem jedno z morskich zwierząt, jak np. morsa lub aligatora. Jeżeli to możliwe, próbuj przed nimi uciec! Jeżeli jednak to Ci się nie udało, pamiętaj, że żadne z nich nie pozbiera twoich rzeczy. Wróć do swego ciała, odciągnij zwierzę i pozbieraj swe rzeczy.

Podczas łowienia przekonasz się, jakie śmieci ludzie potrafią wyrzucić do morza. Korzystaj ze śmietników aby wyrzucać tam kości i inne niepotrzebne rzeczy, jakie wyłowisz.
Dobrym pomysłem jest zdobycie noża. Dzięki niemu potniesz ryby, które złowiłeś i przerobisz je w ten sposób na steki rybne, które w cenie 1gp za sztukę kupi od ciebie rybak w porcie.

Ciekawostki:

  • możesz poznać podstawy kucharstwa i nauczyć się przerabiać steki na pożywne jedzenie;
  • zarobione pieniądze wydawaj na nowe narzędzia a ich nadwyżkę odkładaj do banku;
  • im lepsze narzędzia tym większa szansa na sukces podczas wykonywania umiejętności;
  • wraz ze wzrostem umiejętności rybactwo, będziesz wyławiać więcej ryb a czasami perły zamknięte w muszlach. Dla wielu graczy jest to bardzo cenny towar, wykorzystaj to;
  • czasem uda się wyłowić ryby o magicznych właściwość. Sprawdź sam jakie mają działanie;
  • czy zastanawiało Cię jak bardzo wzrośnie efektywność twoich połowów, jeśli zainwestujesz w łódź i sieci rybackie?
  • razem z rybactwem możesz ćwiczyć też inne umiejętności. Wypróbuj różne kombinacje, jak np. ukrywanie;
  • dobrym pomysłem na czas treningu jest zostanie tak zwanym „magiem bitewnym”, poszukaj informacji na temat na stronie www.

Uwagi końcowe:
Rybactwo to jeden z najłatwiejszych i najbardziej dochodowych umiejętności startowych. Gdy poczujesz się pewnie i zauważysz, że złota w twych sakwach przybywa, zainteresuj się rozwojem swych magicznych umiejętności, które są bardzo kosztowne w nauce.
Zawsze warto rozmawiać i pytać innych napotkanych graczy!

Postać wojownika + górnictwo

Statystyki startowe:
Siła: 45
Zręczność: 10
Inteligencja: 10
Uwagi: Nie przejmuj się niskim poziomem inteligencji przy tworzeniu postaci. Siła oraz zręczność są podstawowymi statystykami tej klasy postaci.

Umiejętności początkowe:
Uzdrawianie
Odporność na magię
+ Górnictwo, umiejętności wspomagające (nauczone od vendora)

Początek gry: Jako startowe miasto najlepiej wybrać to, które posiada kopalnię. Warto w tym celu najpierw zajrzeć do działu Miasta. Część posiadanego przy sobie złota możesz przeznaczyć na naukę górnictwa. Znajdując NPC górnika i używając frazy „naucz mnie górnictwo” poznasz podstawy tej umiejętności. Od razu kup kilka sztuk kilofów i ruszaj do kopalni. Umiejętności używa się poprzez dwuklik na kilofie i wskazaniu ziemi w kopalni.

Uwagi: Dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się dodatkowo w juczne zwierzę (konia bądź lamę), gdyż wydobyta ruda swoje waży i zbyt wiele nie damy rady bezpiecznie unieść początkującą postacią.

Ciekawostki:

  • podczas wydobywania rudy możemy dodatkowo pozyskać siarkę – składnik zaklęć magicznych;
  • podczas wydobywania rudy istnieje szansa na pozyskanie bursztynów – składnika zaklęć szamańskich;
  • podczas wydobywania rudy istnieje szansa na pozyskanie postrzępionej mapy, która może okazać się wskazówką do miejsca ukrycia cennego skarbu;
  • podczas wydobywania rudy istnieje szansa na pozyskanie soli – składnika potraw kucharskich, a także granitu – surowca wyrobów kamieniarskich;
  • górnik potrafi przetopić rudę na sztaby. Podczas tego procesu pozyskuje surówkę – składnik zaklęć nekromanckich oraz eliksirów alchemicznych;
  • górnik jest bazą pod umiejętność Kowalstwo, Płatnerstwo oraz Majsterkowanie. Jest też jego doskonałym uzupełnieniem, acz nieobowiązkowym, gdyż rudę można oczywiście kupować od innych graczy.

Uwagi końcowe:
Górnictwo jest dość czasochłonnym zajęciem, jednakże stanowi podstawę rozwojową dla kogoś, kto planuje karierę ciężkiego wojownika. Wydobyta ruda służy do tworzenia wszelakiego oręża oraz pancerzy. Umiejętność ta zatem może przynieść wysokie dochody poprzez sprzedaż sztab lub ułatwić pozyskanie wyposażenia do walki.
W przypadku dalszych wątpliwości, zawsze warto rozmawiać i pytać innych napotkanych graczy.

Postać łucznika + drwalnictwo

Statystyki startowe:
Siła: 45
Zręczność: 10
Inteligencja: 10
Uwagi: Nie przejmuj się niskim poziomem inteligencji przy tworzeniu postaci. Siła oraz zręczność są podstawowymi statystykami tej klasy postaci.

Umiejętności początkowe:
Uzdrawianie
Odporność na magię
+ Drwalnictwo, Łucznictwo, umiejętności wspomagające (nauczone od vendora)

Początek gry: Jako startowe miasto najlepiej wybrać to, które posiada jak największą ilość drzew w swojej okolicy. Warto w tym celu najpierw zajrzeć do działu Miasta. Część posiadanego przy sobie złota możesz przeznaczyć na naukę drwalnictwa. Znajdź drwala, używając frazy „naucz mnie drwalnictwo” poznasz podstawy tej umiejętności. Od razu kup kilka sztuk siekier i ruszaj w kierunku drzew. Umiejętności używa się poprzez dwuklik na siekierze i wskazaniu drzewa.

Uwagi: Dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się dodatkowo w juczne zwierzę (konia bądź lamę), gdyż ścięte kłody drewno swoje ważą i zbyt wiele nie damy rady bezpiecznie unieść początkującą postacią.

Ciekawostki:

  • podczas ścinania drzew istnieje szansa na pozyskanie pajęczych sieci – cennego składnika zaklęć magicznych;
  • podczas ścinania drzew istnieje szansa na pozyskanie martwego drewna – składnika zaklęć szamańskich;
  • razem z drwalnictwem możesz ćwiczyć też inne umiejętności. Wypróbuj różne kombinacje, jak np. ukrywanie;
  • w przypadku klasy łucznika, pozyskiwane drewno jest niezbędnym materiałem do tworzenia łuków, kusz, strzał oraz bełtów;

Uwagi końcowe:
Drwalnictwo jest ciężką i czasochłonną umiejętnością. W miarę jej wzrostu musisz poszukiwać kolejnych rodzajów drzew (wykaz znajduje się na www) rosnących w różnych częściach świata. Warto jednak zauważyć, że w przypadku klasy potrzebującej tego surowca, umiejętność ta pozwoli na zaoszczędzenie wielu złotych monet i czasu na poszukiwanie pozostałych drwali. W przypadku dalszych wątpliwości, zawsze warto rozmawiać i pytać innych napotkanych graczy!

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: DzikiHL