Czytając rozległe tomy ksiąg z Akademii Wiedzy w Moonglow, natknąłem się na wiele dzieł opisujących zarówno magię, jak i sposoby zwalczania jej. I chociaż większość z nich diametralnie różniła się od siebie, to wszystkie miały ten sam cel – chronić istotę przed działaniem magii.
Każda istota posiada naturalne pole ochrony przed energią magiczną, ale w większości przypadków jest ono zbyt nikłe, by odnieść jakikolwiek efektywny skutek. Tyczy się to głównie humanoidów oraz większości stworzeń. Część jednak, np. smoki, demony oraz potężni nieumarli posiadają silną wrodzoną aurę skutecznie uprzykrzającą życie niejednemu czarodziejowi. Nietrudno się domyślić, że ci pierwsi szukali sposobów na wzmocnienie własnych aur. I znaleźli. Starożytne plemiona orków wypracowały metodę, która przetrwała po dziś dzień, a nawet znalazła popularność w stosowaniu przez inne rasy. W przypadku orków stosowano ją po to, żeby wzmocnić berserkerów – wojowników nieznających ni strachu, ni litości. Zasady były proste, szaman skupiał swoją energie magiczną, po czym uwalniał ją w postaci ściany ognia, zaś uczestnik musiał biec wzdłuż przeszkody. Aby wzmocnić się fizycznie i duchowo, śpiewał i modlił się do bogów o łaskę. Nierzadko takie praktyki kończyły się niewesoło, ale orki od dawna powiadały, że „przetrwają tylko najlepsi”. Nie każdy jednak miał ochotę igrać ze śmiercią, dlatego próbowano sięgnąć po bardziej „humanitarne” środki. Z tego też powodu powstały różne eliksiry oraz błyskotki, jednak ich moc była ograniczona i jedynie cząstkowo wzmacniały aurę.
Wiedz przyjacielu, gdybyś zechciał spróbować opisanego powyżej sposobu, że rytuały są mordercze oraz wyczerpujące, aura rośnie wolno i skutki zobaczysz dopiero po długim czasie. A czy uda ci się przetrwać i dojrzeć efekty swojej pracy? Cóż, to wiedzą tylko bogowie.
Shunt

Opis umiejętności
Odporność na magię pozwala na zredukowanie ilości otrzymywanych obrażeń na skutek działania zaklęć ofensywnych oraz negatywnych efektów takich jak Klątwa (Curse). Umiejętność zachowuje się odmiennie na różnych płaszczyznach rozgrywki:

  • W walce przeciwko innym graczom (PvP) działa zarówno biernie, jak i czynnie. Bierne działanie polega na stałym redukowaniu otrzymywanych obrażeń, czynne natomiast na dodatkowej redukcji obrażeń, gdy zostanie wykonany udany test umiejętności,
  • W walce przeciwko potworom (PvM) udany test umiejętności redukuje obrażenia o połowę. Na tej płaszczyźnie umiejętność nie pracuje biernie.

Szansa na udane odparcie zaklęcia zależy od: poziomu Odporności na magię i inteligencji celu zaklęcia, poziomu kręgu wtajemniczenia, z którego pochodziło zaklęcie oraz od zdolności magicznych osoby rzucającej zaklęcie. Wyświetlenie komunikatu „Czujesz swoją odporność na magię” oznacza, że próba odparcia czaru udała się – obrażenia i negatywne efekty zostaną zmniejszone.

Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Odporności na Magię należą: Alchemik, Architekt, Jubiler, Karczmarz, Malarz, Szewc, Zielarz, Żeglarz. Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „odpornosc na magie”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%

Uwagi

  • Umiejętność ta jest najlepszą propozycją do wyboru przy tworzeniu postaci, niezależnie od klasy. Wynika to z długotrwałego treningu,
  • Trening czynny tej umiejętności znakomicie sprawdza się w party,
  • W końcowym stopniu ćwiczeń zauważyć można zasadę „im więcej magów, tym lepiej”.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: DzikiHL