Zapis z pamiętnika nieznanego autora:
Nadszedł nowy dzień, już o świcie stałem podenerwowany w porcie, czekając aż załoga statku zakończy przygotowania. Wszak tego typu wyprawa wymagała specjalnych środków i szalonej drużyny. Trudno ich było znaleźć, pomimo słonej zapłaty.
Statek oderwał się od portu i powoli zaczął obierać kurs w stronę miejsca przeznaczenia. Usiadłem na beczce, oparłem się o maszt i czekałem, wpatrzony w bezkres oceanu. Zastanawiało mnie cały czas, dlaczego mędrcy posiadający nową, tajemną wiedzę opuścili Moonglow? Co gorsza, plotki głoszą, że ta wiedza została przez nich podzielona na każdego z osobna. Co było tego powodem? Czy aby ta moc jest zbyt potężna by władała nią jedna osoba? A jeśli to wszystko prawda? Czy będę musiał odwiedzić każdego z osobna? Czy każdy zażyczy sobie górę złota za możliwość nauki? Mam nadzieję, że to tylko plotki.
Tymczasem, śnieżny ląd wyłonił się zza horyzontu, co szybko odczuliśmy w zmianie pogody jak i na własnej skórze. Dodatkowo wody te okazały się bardzo niebezpieczne.
Po rozprawieniu się ze żywiołakami burzy, dotarliśmy w końcu do stałego lądu. Niestety załoga statku nie chciała mi dalej towarzyszyć. Cieszył mnie fakt posiadania przy sobie mego wiernego rumaka. Na jego grzbiecie szybko uciekłem bestiom zamieszkującym tutejszą krainę.
Z opisów wynikało, że ruiny zamku, wyrastające przede mną, były miejscem pobytu mego przyszłego nauczyciela. Zwiedzanie tej pradawnej budowli nie należały do bezpiecznych. Odnalazłem w końcu pustą salę, w której paliło się ognisko i leżało kilka worków skórzanych. Wszedłem ostrożnie do środka, rozejrzałem się dokładniej. Nagle ktoś położył mi dłoń na ramieniu i powiedział:
-Rozgość się, zobaczę, co mogę dla Ciebie zrobić…
DzikiHL

Opis umiejętności
Psionika jest jedną z umiejętności klas czarujących, posiadająca osobne i niespotykane czary. Psionik doskonale sprawdza się w potyczkach ze stworami jak i z innymi graczami. Nauka tej umiejętności nie należy do prostych jak i tanich. Wymaga od gracza dużej wiedzy o świecie oraz znacznych bogactw.

Nauka umiejętności
Aby nauczyć się tej umiejętności, należy zdobyć przedmiot Esencja Światła lub Mroku i przekazać ją pierwszemu nauczycielowi. Znajduje się on w ruinach zamczyska na lodowej wyspie. Każdy z nauczycieli przekaże też informacje na temat miejsca pobytu następnego nauczyciela.

Przydatne przedmioty

  • Esencja Światła/Mroku – przedmiot wymagany do nauki początkowego 33% umiejętności,.

Czary Psionika
Poniżej znajduje się pełna lista czarów Psionika. Dostęp do listy czarów odbywa się poprzez menu „skills”, gdzie klikając kryształek przy nazwie umiejętności, możemy wywołać okienko z listą czarów.

Czary Psioniki
Nazwa Słowa mocy Składniki Opis
Powiązanie Ex Quas czosnek, czarna perła, czarny wrzos Błogosławieństwo rzucane na samego siebie. Podczas rzucania innych dowolnych czarów, zwraca 1 energii magicznej za każde stworzenie znajdujące się obok Psionika. Ilość oddziaływań na stworzenia jest ograniczona. Dodatkowo, bardzo silne stworzenia nie wysysają energii magicznej z Psionika, podczas działania tego czaru.
Ukryta rana Tym Jux siarka, obsydian Czar rzucany na przeciwnika. Powoduje otrzymanie przez niego obrażeń po krótkiej chwili. Nie powoduje przerzucania się celu na rzucającego czar. Czar może być nakładany przez wielu psioników, jednakże nie może być nakładany kilkukrotnie przez tego samego psionika na jeden cel
Oszołomienie Tym Des Wis szafir, pajęcza sieć Czar rzucany na przeciwnika. Powoduje nieznaczne obrażenia i blokuje możliwość używania przedmiotów, czarów i umiejętności przez krótki czas. Działa tylko na postacie innych graczy.
Dezorientacja An Wis 2 pajęcze sieci, mandragora, martwe drewno Szybki czar, przerywający inkantację aktualnie rzucanego zaklęcia przeciwnikowi. Działa tylko na postacie innych graczy.
Blokada An Tym Wis wulkaniczny pył, 2 krwawy mech, wilcza jagoda Klątwa powodująca nieznaczne obrażenia i trwająca bardzo krótko. Jeśli w czasie działania klątwy przeciwnik rzuci jakiś czar, straci całą energię magiczną. W przypadku leczenia lub używania umiejętności i ciosów specjalnych, zostaną one zablokowane na dłuższy czas. Działa tylko na postacie innych graczy.
Klątwa Des Grav oko beheldora, 3 czosnek Powoduje zwiększenie dwukrotnie kosztów energii magicznej czarów rzucanych przez istotę poddaną tej klątwie.
Empatia In Quas Jux sól, łuska Klątwa odbijająca znaczną część obrażeń fizycznych jakie zadaje istota poddana temu czarowi.
Zemsta Quas Rel Jux mandragora, czarna perła, pajęcza sieć, krew smoka Klątwa powodująca zadawanie znacznych obrażeń istocie nią potraktowanej, za każdy czar przez nią rzucony.
Rozproszenie An Vas Wis diament, 2 czarne perły, czarny wrzos Czar przerywający aktualnie rzucany przez przeciwnika czar i wysysający mu część energii magicznej. Działa tylko na postacie innych graczy.
Mentalna Burza Kal Lor Grav wulkaniczny pył, surówka, krwawy mech Czar masowy, zadający znaczne obrażenia wszystkim istotom w zasięgu jego działania.
Całun mgły Vas An lor Xen siarka, mandragora, żeńszeń Ukrywa wszystkie przyjazne istoty, będące pieszo i stojące w miejscu w zasięgu działania czaru.
Chowaniec Kal Vas Xen Ort 2 krew smoka, 3 surówka, 3 krwawy mech Przywołuje Mistycznego Lisa o sile demona Maga. Będąc w pobliżu Chowańca, Psionik zużywa mniej energii magicznej na czary.
Wewnętrzna Siła Uus Ylem 2 siarka, surówka Błogosławieństwo zwiększające podstawowe statystyki postaci oraz poziom klasy pancerza (AR).
Destrukcja osłon An Sanct 2 czosnek, 2 surówka, otoczak Czar usuwa magowskie efekty czarów Reactive Armor lub zwiększających klasę pancerza (AR), zależnie od tego co cel aktualnie posiada.
Podróż myśli Kal Rel Por Xen martwe drewno, 2 wilcza jagoda, 2 gwiezdny szafir Umożliwia przeniesienie Psionika do jednego z przyjaciół będącego aktualnie Online lub przyjaciela do Psionika. Nie przenosi ich stworzeń.
Zniechęcenie Vas Des Jux 3 obsydian, mandragora, krwawy mech Czar masowy, zadający nieprzyjaciołom znaczne obrażenia. Dodatkowo zmniejsza obrażenia zadawane przez cel na który czar ten został rzucony.

Komendy
.um Psionik – powoduje otwarcie okienka z listą czarów psionika
.magia – Informuje o tym, czy psionik może przywołać Chowańca jak również czy postać jest pod wpływem czarów: Magic Reflection oraz Reactive Armor.

Uwagi

  • Skuteczność i moc zaklęć zależą od poziomu Psionika, Mądrości i inteligencji postaci,
  • w przypadku walk między graczami, poziom obrażeń zadawanych przez zaklęcia osiąga maksimum przy 75 punktach Inteligencji,
  • przytrzymywanie zbyt długo czaru „w dłoni” powoduje stopniowe spalanie energii magicznej,
  • posiadanie umiejętności Anatomia oraz Taktyka osłabia moc zaklęć (maksymalnie o 25% w przypadku posiadania 100% Taktyki i/lub Anatomii), bez względu na to czy posiadamy jedną czy obie umiejętności,
  • posiadanie umiejętności Taktyka, Anatomia, Walka bronią na sumarycznym poziomie 180% pozwala na noszenie zbroi pierścieniowej. Dla kolczugi poziom ten wynosi 240%. Poza tym wymagane jest minimum 80% umiejętności Psionika.
  • wszelkie czary defensywne użyte na postaci ze statusem kryminalisty lub mordercy dają rzucającemu status kryminalisty,
  • wszelkie czary rzucającego lub jego przywołańca, dające efekt zatrucia, powodują otrzymanie statusu kryminalisty.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: Robinton, Kwiatek, DzikiHL