Nad dolinami leniwie wschodziło słońce. Zimne krainy górskich klanów powoli budziły się do życia. Porywisty północny wiatr błądził między szczytami. W tych dalekich stronach nawet środek lata był ciężki do przetrzymania ze względu na przenikliwe zimno i częste deszcze. Jedynie klany, które żyły tu od dawien dawna, zdołały się przystosować do surowych warunków. Nieczęsto ktoś z zewnątrz chciał się tu osiedlać, a próby podboju w ogóle nikomu nie przyszły do głowy. Aż do teraz.
Oddział kilku tysięcy zbrojnych maszerował rzeczną doliną. Większość z nich była najemnikami. Niewielu ludzi księcia, który podejmował wyprawę, chciało nadstawiać głowę w przedsięwzięciu uważanym za samobójcze. Nikt jeszcze nigdy nie pokonał wojowników górskich klanów. Książę był jednak pewien swego. Najął wszystkich kuszników, jakich udało mu się sprowadzić. Znał oczywiście reputację górali, ale przecież nawet najtwardszy osiłek przestaje szarżować jak ma trzy bełty w brzuchu, prawda? Wyprawa ta dużo go kosztowała, ale złoto znalezione w górach, a także pogłoski o złożach bloodrocka przekonały go o opłacalności przedsięwzięcia.
Na razie wszystko szło zgodnie z planem. Wojska księcia weszły głęboko w tereny klanów nie napotkawszy nikogo. Jeszcze dwa dni i dotrą do złóż cennej rudy, gdzie będą mogły się ufortyfikować i skutecznie odpierać wszelkie ataki. Dowódca oddziałów księcia z niepokojem patrzył na strome zbocza, między którymi szły wojska. Było to świetne miejsce na zasadzkę, wystarczyło jedynie zablokować oba wyjścia z doliny. Toteż, gdy zobaczył grupki ludzi pojawiające się na przełęczy, zaczął obawiać się najgorszego. Później jednak nabrał otuchy. Co prawda pojawiało się coraz więcej przeciwników, ale pierwsi z nich zaczynali schodzić z przełęczy w dolinę. Wasal księcia nie mógł w to uwierzyć. Przeciwnik, zamiast zamknąć jego wojska w pułapce, dobrowolnie pozbawiał się przewagi terenu. Oddział księcia zatrzymał się pół godziny później, w miejscu, które dowódca uznał za wygodne do obrony ze względu na gęsto rozsiane, metrowe głazy, które przecież musiały spowolnić szarżę górali.
Wyglądało na to, że wszyscy górscy wojownicy zeszli już z przełęczy. Wasal księcia rozstawił swoje wojska i czekał z uśmiechem na twarzy. Na pierwszą linię posłał kuszników i pikinierów. Uważał, że metr drewnianej piki w brzuchu zatrzymuje człowieka, równie skutecznie jak bełty. Wojownicy klanów zatrzymali się poza zasięgiem kusz księcia. Przed ich szeregami małe grupki ludzi odprawiały jakiś dziwny taniec. Po kilku chwilach skończyli i stanęli przed swymi towarzyszami. Do uszu ludzi księcia doszedł wściekły wrzask, fala górskich klanów ruszyła.
Dowódca ludzi księcia spokojnie czekał z wydaniem rozkazu kusznikom. Miał czas, ważniejsze było raczej, żeby bełty trafiły w cel, niż możliwość drugiej salwy zanim górale dobiegną do jego ludzi. Zdał sobie sprawę z rozmiaru swej pomyłki w momencie, gdy w końcu kazał kusznikom strzelać. Ku barbarzyńcom poleciała chmura bełtów. W ich szeregach padło jednak ledwie kilku wojowników. Reszta biegła dalej z bełtami wbitymi w ciało aż po pióra. W dowódcy ludzi księcia powoli narastała panika, w miarę jak górale zbliżali się do jego linii. Metrowej wysokości głazy nie stanowiły przeszkody, były po prostu przeskakiwane. Pikinierzy również nie stawiali oporu zbyt długo. Piki wbijały się w górskich wojowników ledwo na kilka centymetrów, po czym pękały z trzaskiem. Dalej już była tylko rzeź.
Po kilku minutach barbarzyńcy przebili się przez główne siły księcia i zaatakowali gwardię przyboczną dowódcy. Chwilę później między góralami a dowódcą nie było już nikogo. Jego ostatnią myślą było zrozumienie, czemu wojownicy klanów rezygnowali z przewagi terenu. Oni jej po prostu nie potrzebowali.
Orions

Opis umiejętności
Szał bitewny jest jedną z elitarnych umiejętności, podlegająca w pełni wojownikom. Charakteryzuje się ona odmienną techniką zachowania. Daje też znakomite profity w zamian za pewne wyrzeczenia.

Nauka umiejętności
Aby posiąść tą umiejętność należy znaleźć w puszczy barbarzyńców szamana, który jej uczy. Po wypowiedzeniu zdania ze słowem „szal” należy mu wręczyć 100 rubinów, a on w zamian nauczy nas 1% umiejętności. Szał Bitewny szkoli się poprzez walkę w stanie szału.

Szał Bitewny
Postać wpada w szał bitewny po zjedzeniu specjalnego Czarnego Grzyba rosnącego w puszczy barbarzyńców. Ilość zrywanych grzybów zależy od poziomu umiejętności Szał Bitewny, bądź od umiejętności Zielarstwo (brana pod uwagę jest ta, która ma wyższą wartość). Po okresie szału następuje okres chwilowego osłabienia. Czas trwania szału oraz osłabienia zależą od poziomu umiejętności.

  • Czas trwania szału bitewnego zależy od poziomu umiejętności i trwa maksymalnie 20 minut,
  • Postać w szale bitewnym ma zwiększoną Siłę i Zręczność,
  • Postać w szale bitewnym ma obniżoną Inteligencję do poziomu 5,
  • Postać w szale bitewnym ma zwiększone punkty życia i staminy,
  • Postać w szale bitewnym posiada bierną regenerację punktów życia i staminy o Szał bitewny/2 co 20 sekund,
  • Postać w szale bitewnym ma zwiększoną klasę pancerza (AR) i jego wartość,
  • W czasie trwania szalu nie można używać jakichkolwiek umiejętności poza Anatomią, Oswajaniem, Traperstwem i Zielarstwem,
  • W czasie trwania szału postać automatycznie odbija wszystkie wspomagające czary – w tym Heal i Greater Heal. Wyjątkiem jest szamańska wersja zaklęcia Leczenie i pieśń barda „Ballada Miłosna”,
  • Istnieje możliwość wskrzeszania poległych towarzyszy. Należy użyć niebieskiego kryształu w menu umiejętności lub wpisać .um szal bitewny. Wymagania to 80% umiejętności Szał Bitewny, 50 staminy, 1 czarny grzyb, 2 porcje krwawego nasienia,
  • Tylko i wyłącznie w czasie trwania szału bitewnego postać traktowana jest tak jakby miała umiejętność Taktyka na poziomie równym co najmniej umiejętności Szał Bitewny. Jeśli postać posiada Taktykę na wyższym poziomie, to wybrana zostanie umiejętność o najwyższej wartości,
  • Na czas trwania szału wszystkie magiczne przedmioty oddziałujące na siłę, zręczność lub inteligencję, jak i na poziom punktów życia, staminy lub energii magicznej zostają automatycznie zdjęte z postaci. Każde odstępstwo należy niezwłocznie zgłosić Ekipie jako błąd,
  • Postać posiadająca umiejętność Taktyka otrzymuję na szale protekcję zwiększoną o bazowa_taktyka/20,
  • Berserker w szale bitewnym posiada szansę na redukcje obrażeń, które otrzyma od potworów,
  • Berserker posiada nieznacznie zmniejszone obrażenia zadawane przez Łucznika.

Osłabienie

  • Po ustąpieniu szału bitewnego postać zostaje osłabiona i w zależności od poziomu umiejętności stan ten utrzymuje się od 3 do 5 minut,
  • Bezpośrednio po ustąpieniu szału postać otrzymuje pewną ilość obrażeń, a poziom staminy spada do zera,
  • Postać przez cały czas trwania osłabienia ma spowolnione odzyskiwanie punktów życia i staminy. Siła i zręczność zostają zmniejszone o pewną losową wartość,
  • Śmierć już nie chroni przed nadejściem klątwy. Czas trwania klątwy po śmierci w trakcie szału jest uzależniony od czasu trwania szału do momentu śmierci (im dłuższy szał tym dłuższa klątwa),
  • Magiczny grzyb umożliwia berserkerowi przezwyciężenie klątwy.

Ograniczenia umiejętności

  • Postać posiadająca umiejętność Szał Bitewny ograniczona jest do używania tarcz drewnianych oraz skórzanych i kościanych zbroi,
  • Postać w szale nie może zakładać żadnych przedmiotów magicznych modyfikujących siłę, zręczność, inteligencję, życie, staminę lub energię magiczną,
  • Postać w szale nie może pić mikstur poza: żółtą, czarną, pomarańczową, Miksturę Kamiennej Skóry i Miksturą Ostatniej Szansy,
  • Postać w szale nie może być leczona przez innych – ani bandażem, ani magią. Wyjątkiem jest szamańska wersja zaklęcia leczniczego i pieśń barda „Ballada Miłosna”,
  • Postać w czasie trwania szalu i osłabienia nie może używać łuków ani kuszy,
  • Umiejętność niedostępna dla klas posługujących się magią.

Komendy
.szal – informuje o czasie pozostałym do końca szału
.tekstszalu – umożliwia ustawienie indywidualnego tekstu wyświetlanego w trakcie wpadania w szał bojowy. Tekst wpisać należy w gwiazdkach *tekst* , maksymalnie 30 znaków. Opis można ustawić tylko raz, nie ma możliwości jego późniejszej zmiany. Wszelkie nadużycia będą surowo karane. Wymagane 50% umiejętności Szał Bitewny.
.um szal bitewny – Umożliwia wskrzeszanie poległych towarzyszy. Wymagania: 80% umiejętności Szał Bitewny, 50 staminy, 1 czarny grzyb, 2 porcje krwawego nasienia. Dostępne także, gdy postać nie znajduje się w szale.
.grzyb – berserker będący na szale otrzymuje komendę .grzyb, która przyjmuje dwa parametry – 1 lub 2. Użyć komendy można raz na 30s, trwa ona 15s. Aby jej użyć postać musi mieć w plecaku czarnego grzybka, który jest składnikiem potrzebnym do uruchomienia efektu. Po użyciu komendy gracz traci 60 staminy oraz kolejna regeneracja staminy nie zadziała.
.grzyb 1 – Przyspieszenie ruchów – działa jak o tej pory, przez czas trwania szansa na trafienie postaci jest obniżona w zależności od jego szału.
.grzyb 2 – Furia ciosów – aby móc użyć tej opcji berserk musi mieć min 50 taktyki. Działa ona analogicznie do komendy .taktyka natarcie, z tą różnicą iż działa efektywniej i nie działa na postaci nieposiadające taktyki. Innymi słowy walcząc z wojem, berserker dostaje plus do trafienia, ale też łatwiej go trafić. Walcząc ze zwykłym magiem łatwiej go trafić ale nie zyskuje bonusu do trafienia. Działa tylko w pvp.

Uwagi

  • Szał Bitewny generuje, podobnie jak umiejętność Oswajanie, sloty do kontroli wilczego wierzchowca zwanego Likaonem. Postać zyskuje +1 slot na każde 20% umiejętności. Posiadanie 100% Szału Bitewnego generuje pięć slotów. Uwzględniane są one tylko i wyłącznie na potrzeby Likaona. Dodatkowym warunkiem na kontrolowanie Likaona jest posiadanie nie mniej jak 80% Szału Bitewnego. Brakujący wymagany slot może pochodzić z Weterynarii, Oswajania lub Wiedzy o zwierzętach,
  • Istnieje możliwość znalezienia przedmiotów magicznych wpływających na tą umiejętność,
  • Z asortymentu dostępnego u Smoczego Krawca dla postaci z opisaną wyżej umiejętnością dostępna jest Hydrza Zbroja.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: Kwiatek, DzikiHL