Nad dolinami leniwie wschodziło słońce. Zimne krainy górskich klanów powoli budziły się do życia. Porywisty północny wiatr błądził między szczytami. W tych dalekich stronach nawet środek lata był ciężki do przetrzymania ze względu na przenikliwe zimno i częste deszcze. Jedynie klany, które żyły tu od dawien dawna, zdołały się przystosować do surowych warunków. Nieczęsto ktoś z zewnątrz chciał się tu osiedlać, a próby podboju w ogóle nikomu nie przyszły do głowy. Aż do teraz.

Oddział kilku tysięcy zbrojnych maszerował rzeczną doliną. Większość z nich była najemnikami. Niewielu ludzi księcia, który podejmował wyprawę, chciało nadstawiać głowę w przedsięwzięciu uważanym za samobójcze. Nikt jeszcze nigdy nie pokonał wojowników górskich klanów. Książę był jednak pewien swego. Najął wszystkich kuszników, jakich udało mu się sprowadzić. Znał oczywiście reputację górali, ale przecież nawet najtwardszy osiłek przestaje szarżować jak ma trzy bełty w brzuchu, prawda? Wyprawa ta dużo go kosztowała, ale złoto znalezione w górach, a także pogłoski o złożach bloodrocka przekonały go o opłacalności przedsięwzięcia.

Na razie wszystko szło zgodnie z planem. Wojska księcia weszły głęboko w tereny klanów nie napotkawszy nikogo. Jeszcze dwa dni i dotrą do złóż cennej rudy, gdzie będą mogły się ufortyfikować i skutecznie odpierać wszelkie ataki. Dowódca oddziałów księcia z niepokojem patrzył na strome zbocza, między którymi szły wojska. Było to świetne miejsce na zasadzkę, wystarczyło jedynie zablokować oba wyjścia z doliny. Toteż, gdy zobaczył grupki ludzi pojawiające się na przełęczy, zaczął obawiać się najgorszego. Później jednak nabrał otuchy. Co prawda pojawiało się coraz więcej przeciwników, ale pierwsi z nich zaczynali schodzić z przełęczy w dolinę. Wasal księcia nie mógł w to uwierzyć. Przeciwnik, zamiast zamknąć jego wojska w pułapce, dobrowolnie pozbawiał się przewagi terenu. Oddział księcia zatrzymał się pół godziny później, w miejscu, które dowódca uznał za wygodne do obrony ze względu na gęsto rozsiane, metrowe głazy, które przecież musiały spowolnić szarżę górali.

Wyglądało na to, że wszyscy górscy wojownicy zeszli już z przełęczy. Wasal księcia rozstawił swoje wojska i czekał z uśmiechem na twarzy. Na pierwszą linię posłał kuszników i pikinierów. Uważał, że metr drewnianej piki w brzuchu zatrzymuje człowieka, równie skutecznie jak bełty. Wojownicy klanów zatrzymali się poza zasięgiem kusz księcia. Przed ich szeregami małe grupki ludzi odprawiały jakiś dziwny taniec. Po kilku chwilach skończyli i stanęli przed swymi towarzyszami. Do uszu ludzi księcia doszedł wściekły wrzask, fala górskich klanów ruszyła.

Dowódca ludzi księcia spokojnie czekał z wydaniem rozkazu kusznikom. Miał czas, ważniejsze było raczej, żeby bełty trafiły w cel, niż możliwość drugiej salwy zanim górale dobiegną do jego ludzi. Zdał sobie sprawę z rozmiaru swej pomyłki w momencie, gdy w końcu kazał kusznikom strzelać. Ku barbarzyńcom poleciała chmura bełtów. W ich szeregach padło jednak ledwie kilku wojowników. Reszta biegła dalej z bełtami wbitymi w ciało aż po pióra. W dowódcy ludzi księcia powoli narastała panika, w miarę jak górale zbliżali się do jego linii. Metrowej wysokości głazy nie stanowiły przeszkody, były po prostu przeskakiwane. Pikinierzy również nie stawiali oporu zbyt długo. Piki wbijały się w górskich wojowników ledwo na kilka centymetrów, po czym pękały z trzaskiem. Dalej już była tylko rzeź.

Po kilku minutach barbarzyńcy przebili się przez główne siły księcia i zaatakowali gwardię przyboczną dowódcy. Chwilę później między góralami a dowódcą nie było już nikogo. Jego ostatnią myślą było zrozumienie, czemu wojownicy klanów rezygnowali z przewagi terenu. Oni jej po prostu nie potrzebowali.

Orions

Opis umiejętności

Szał bitewny jest jedną z elitarnych zdolności wojennych stosowaną ekstensywnie przez prymitywne plemiona z południa Sosarii, a także część wojowniczych klanów z północy. Charakteryzuje się chemicznie indukowanym stanem odmiennej świadomości, w którym człowiek staje się niemal niewrażliwy na fizyczny ból, a przy tym piekielnie sprawny. Niestety niemałym kosztem.

Nauka umiejętności

Umiejętność tę opracowały równolegle dwa odrębne ludy Sosarii: barbarzyńcy z dżungli na południu kontynentu oraz hardzi nordlingowie z mroźnych krain północy. Szamani tych dwóch plemion skłonni będą Cię nauczyć jak okiełznać siłę płynącą z gniewu, ale nic za darmo! Jeśli tylko masz 100 rubinów śmiało zapytaj ich jak wpaść w „szal”. To będą jedynie podstawy – prawdziwy gniew i nienawiść rodzi się tylko w walce!

Zalety Szału Bitewnego

Od wieków Czarne Grzyby z Puszczy Barbarzyńców znane były jako silne psychodeliki. To co biedocie z podgrodzia Brytanii służy dzisiaj za tanią rozrywkę, prymitywnym plemionom Sosarii pomaga stawać w walce naprzeciw ciężkozbrojnym rycerzom poprzez chemiczne indukowanie pierwotnego gniewu.

Każdy berserker uczony jest jak szukać i zrywać te małe grzybki, ale i wprawny zielarz nie powinien mieć problemów z ich rozpoznaniem. Ilość jaką możemy zebrać z pojedynczej kolonii zależeć będzie od poziomu umiejętności Szał Bitewny lub Zielarstwo (brana pod uwagę jest ta, która ma wyższą wartość).

Szkolony berserker po zjedzeniu garści tych grzybów wpada w szał, który niestety nadwyręża niemiłosiernie jego ciało. W momencie ustąpienia efektów grzybów, wojownik potrzebuje czasu na regenerację sił

  • Czas trwania szału bitewnego zależy od poziomu umiejętności i trwa maksymalnie 20 minut,
  • Postać w szale bitewnym ma zwiększoną Siłę i Zręczność,
  • Postać w szale bitewnym ma obniżoną Inteligencję do poziomu 5,
  • Postać w szale bitewnym ma zwiększone punkty życia i staminy,
  • Postać w szale bitewnym posiada bierną regenerację punktów życia i staminy o Szał bitewny/2 co każde 15 sekund,
  • Postać w szale bitewnym ma zwiększoną klasę pancerza (AR) i jego wartość,
  • Istnieje możliwość wskrzeszania poległych towarzyszy. Należy użyć niebieskiego kryształu w menu umiejętności lub wpisać .um szal bitewny. Wymagania to 80% umiejętności Szał Bitewny, 50 staminy, 1 czarny grzyb, 2 porcje krwawego nasienia,
  • Tylko i wyłącznie w czasie trwania szału bitewnego postać traktowana jest tak jakby miała umiejętność Taktyka na poziomie równym co najmniej umiejętności Szał Bitewny. Jeśli postać posiada Taktykę na wyższym poziomie, to wybrana zostanie umiejętność o najwyższej wartości,
  • Postać posiadająca umiejętność Taktyka otrzymuję na szale protekcję zwiększoną o bazowa taktyka/20,
  • Berserker posiada nieznacznie zmniejszone obrażenia zadawane przez Łucznika.

Ograniczenia szału bitewnego

  • W czasie trwania szalu nie można używać jakichkolwiek umiejętności poza Anatomią, Oswajaniem, Traperstwem i Zielarstwem,
  • Postać posiadająca umiejętność Szał Bitewny ograniczona jest do używania tarcz drewnianych oraz skórzanych i kościanych zbroi,
  • Postać w szale nie może zakładać żadnych przedmiotów magicznych modyfikujących siłę, zręczność, inteligencję, życie, staminę lub energię magiczną,
  • Postać w szale nie może pić mikstur poza: żółtą, czarną, pomarańczową, Miksturę Kamiennej Skóry (Uwaga! Mowa tu o specloocie, nie o eliksirze kamiennej skóry) i Eliksir Ostatniej Szansy,
  • Postać w szale nie może być leczona przez innych – ani bandażem, ani magią. Wyjątkiem jest szamańska wersja zaklęcia leczniczego i pieśń barda „Ballada Miłosna”,
  • Postać w czasie trwania szalu i osłabienia nie może używać łuków ani kuszy,
  • Na czas trwania szału wszystkie magiczne przedmioty oddziałujące na siłę, zręczność lub inteligencję, jak i na poziom punktów życia, staminy lub energii magicznej zostają automatycznie zdjęte z postaci. Każde odstępstwo należy niezwłocznie zgłosić Ekipie jako błąd,
  • Umiejętność niedostępna dla klas posługujących się magią.

Stan osłabienia

Po ustąpieniu szału bitewnego postać zostaje osłabiona i w zależności od poziomu umiejętności stan ten utrzymuje się od 3 do 5 minut, w zależności od posiadanego poziomu umiejętności. Niestety, im dłuższy szał tym i dłuższe osłabienie po nim następujące.

  • Bezpośrednio po ustąpieniu szału postać otrzymuje pewną ilość obrażeń, a poziom staminy spada do zera,
  • Siła i zręczność zostają zmniejszone o pewną losową wartość,
  • Postać przez cały czas trwania osłabienia ma spowolnione odzyskiwanie punktów życia i staminy.
  • Śmierć nie uchroni Cię przed osłabieniem, ale..
  • Magiczny grzyb umożliwi berserkerowi przezwyciężenie tej klątwy.

Komendy

  • .szal – informuje o czasie pozostałym do końca szału
  • .tekstszalu – umożliwia ustawienie indywidualnego tekstu wyświetlanego w trakcie wpadania w szał bojowy. Tekst wpisać należy w gwiazdkach – *tekst* – maksymalnie 30 znaków. Opis można ustawić tylko raz, nie ma możliwości jego późniejszej zmiany. Wszelkie nadużycia będą surowo karane. Wymagane 50% umiejętności Szał Bitewny.
  • .um szal bitewny – Umożliwia wskrzeszanie poległych towarzyszy. Wymagania: 80% umiejętności Szał Bitewny, 50 staminy, 1 czarny grzyb, 2 porcje krwawego nasienia. Dostępne także, gdy postać nie znajduje się w szale.
  • .berserker – Komenda ta wyświetla gumpa ze specjalnymi zdolnościami dostępnymi dla bersekera
  • .berserker obrona – szansa na trafienie postaci zostaje obniżona w zależności od jego szału.
    • Koszt użycia: 1 czarny grzyb, 1 żenszeń.
    • Czas trwania: 15 sekund.
    • Cooldown: 30 sekund.
  • .berserker natarcie – walcząc z innym wojownikiem, berserker dostaje plus do trafienia, ale też łatwiej go trafić. Walcząc ze zwykłym magiem łatwiej go trafić ale nie zyskuje bonusu do trafienia.
    • Działa tylko przeciw innym graczom.
    • Koszt użycia: 1 czarny grzyb, 1 krwawy mech.
    • Czas trwania: 15 sekund.
    • Cooldown: 30 sekund.
  • .berserker spowolnienie – Trafiona bolą postać dostaje obrażenia oraz zostaje spowolniona na krótki czas.
    • Koszt użycia: 1 bola, 3 siarka.
    • Czas działania na innych graczy: 3 sekundy.
    • Działanie przeciw potworom: spowalnia cel na 20s analogicznie do celnego strzału łucznika. Podlega również tym samym ograniczeniom.
    • Cooldown: 60 sekund.
    • Obrażenia: Poziom umiejętności Szał bitewny/10.

Uwagi

  • Istnieje możliwość znalezienia przedmiotów magicznych wpływających na tę umiejętność, także skórzanego karczku,
  • Z asortymentu dostępnego u Smoczego Krawca dla postaci z opisaną wyżej umiejętnością dostępna jest Hydrza Zbroja.

W razie pytań zapraszamy na nasz serwer Discord.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum oraz na kanale #błedy-na-stronie na naszym serwerze Discord.