Wszedłeś do ogromnej, okrągłej sali. Na środku stoi wielki, owalny stół a na nim leży mapa Brittanii. Pod ścianami stoją ciemne, proste krzesła. Na ścianach w dalszej części pomieszczenia wiszą tablice z rysunkami walczących żołnierzy. Gdy do nich podchodzisz, zauważasz wysokiego, szczupłego mężczyznę siedzącego na jednym z krzeseł.
– Jestem Morr, przez lata byłem generałem Armii Bryttanii, a teraz jestem już stary i swoja wiedzę przekazuję takim jak Ty, rekrutom. – Wstaje i pokazuje głowa na tablice wiszące na ścianie, widząc Twoje zdziwienie mówi – Taktyka to nie tylko rozstawianie figurek na mapie pola bitwy, dla prostego żołnierza to przede wszystkim umiejętność zachowania odpowiedniej postawy i przewidywania poczynań przeciwnika.
Gdy walczysz istotną role, oprócz posługiwania się bronią, pełni Twoje zachowanie na placu boju. Nie jest obojętne czy stoisz wyprostowany jak kij od szczotki a ręce wiszą Ci wzdłuż ciała, czy na ugiętych nogach z podniesioną bronią obchodzisz przeciwnika. Łucznikom i kusznikom umiejętność ta pozwala zająć dogodniejszą dla siebie pozycję a co za tym idzie, wypuszczane przez nich strzały będą odnosiły większy skutek. Taktyka odpowiada także za Twój zmysł orientacji na polu walki. Dzięki obserwacji przeciwnika będziesz mógł przewidzieć jego ruch i w ten sposób zadać cios w odsłonięte części ciała, więc zadasz większe obrażenia.
evs

Opis umiejętności
Taktyka odpowiada za zadawanie bardziej precyzyjnych ciosów jak i za możliwość unikania ciosów wyprowadzonych przez przeciwnika. Umiejętność rozwija się samoczynnie za każdym razem kiedy walczysz bronią. Ćwicząc na manekinie treningowych, można rozwinąć umiejętność do poziomu 60%.
Taktyka u klas posługujących się magią osłabia siłę zaklęć, jak również uniemożliwia korzystanie z zaklęcia Recall.
W przypadku klas niemających nic wspólnego z Magią dostępne są dwie komendy: .taktyka obrona i .taktyka natarcie , które to zwiększają odpowiednio obronę kosztem ataku i atak kosztem obrony. Istnieje pięciominutowe opóźnienie na ponowne użycie komendy.

Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Taktyki należą: Kowal, Płatnerz, Rzeźnik, Zaopatrzeniowiec, Zbrojmistrz. Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „Taktyka”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%.

Komendy
.taktyka – Podaje nam czy jesteśmy pod wpływem jej działania.
.taktyka natarcie „czas” – Zwiększa szanse na trafienie kosztem szans na uniknięcie ciosu na czas od 15 do 60 sekund. Jeśli nie podamy czasu przyjmie on domyślnie wartość 30 sekund.
.taktyka obrona „czas” – Zwiększa szansę na uniknięcie ciosu kosztem szans na trafienie na czas od 15 do 60 sekund. Jeśli nie podamy czasu przyjmie on domyślnie wartość 30 sekund.

Uwagi

  • Dla komend: .taktyka obrona oraz .taktyka natarcie istnieje możliwość ustawienia czasu działania – od 15 do 60 sekund – wpisując np. .taktyka obrona 60. Bez podania czasu domyślnie ustawione zostanie 30 sekund,
  • Taktyka lub Szał bitewny na poziomie 95%, wraz z Anatomią na poziomie co najmniej 90% pozwala używać laski z ostrzami,
  • Moc zaklęcia zwiększającego poziom AR wzrasta wraz z poziomem posiadanej Taktyki,
  • Rozwój umiejętności: Obrona, Taktyka, Uzdrawianie nie powoduje wzrostu atrybutów Siły i Zręczności – zostały one przesunięte do umiejętności odpowiadającej za posługiwanie się bronią,
  • Skrytobójstwo zastępuje umiejętność Taktyka w przypadku posiadania minimum 90% Ukrywania, 90% Zakradania oraz 90% Okradania lub Włamywania. Nie może wtedy jednak korzystać z komendy .taktyka.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: DzikiHL