Padało nieprzerwanie już od kilku godzin. Reszta grupy kandydatów bardzo szybko się poddała i zawróciła, ale nie Boon.  W myślach przeklinał bogów, że zesłali mu taką pogodę na dzień próby. Aby zostać wielkim łowczym, kandydaci raz do roku dostawali szansę, jednak tylko jeden z nich mógł nim zostać. Kandydaci musieli udać się do lasu, wytropić zwierzę,  tym razem był to wielki Szary Wilk. Boon przemierzał las bacznie obserwując ziemie. Liczne kałuże czyniły jednak prawie niemożliwym znalezienie jakiegokolwiek tropu. Chłopiec chciał już zrezygnować i wrócić do chaty łowczych jak inni gdy nagle jego wzrok przykuł mały strzep szarego wilczego futra pozostawiony przez zwierze w krzaku. Ożywił się i ruszył we stronę wskazywaną przez trop. Pod wielkim drzewem, gdzie ziemia była bardziej sucha, znalazł kolejny ślad – odcisk łapy. Był na dobrej drodze! Po niecałym kwadransie dotarł do masywu skalnego w którym znajdowała się mała jaskinia. Wszedł do środka bez wahania gdyż był pewien ze tam znajdzie cel swojego zadania. Bezszelestnie wyjął strzałę z kołczanu i ruszył ostrożnie by nie zdradzić się żadnym dźwiękiem. Usłyszał warczenie, ale nie z przodu, za plecami.
Wilk wyczuł go pierwszy. Skoczył na Boona z wyszczerzonymi kłami. Chłopiec wypuścił strzałę ale chybił. Zdążył jeszcze sięgnąć po następną i napiąć, lecz wilk powalił go na ziemie zatapiając zęby w jego barku. Myśliwy krzyknął przeraźliwie ale nie poddał się bez walki. Sięgnął po sztylet w cholewie i z całej siły wbił go w kark bestii. Jucha trysnęła na ścianę jaskini. Była ciemna, udało mu się przebić tętnice. Wilk zwolnił uścisk szczęk i zaskamlał. Boon stracił  go z siebie kopniakiem i szybko podniósł swój łuk. Ledwo napiął cięciwę przez zraniony bark i wraził przeciwnikowi strzałę prosto w rozpostarty pysk. Uskoczył jeszcze, by
napastnik nie powalił go impetem. Zwierze upadło na ziemię i oddało ostatni oddech. Boon uśmiechnął się do siebie. Będzie z ciebie piękne trofeum – rzekł cicho. Wyjął sztylet z jego karku i zabrał się za oprawianie swej zdobyczy.

Mart

 

Umiejętność traperstwo pozwala nam na:

  • Tropienie żywych istot wszelakiej maści.
  • Wycinanie większej ilości surowców i składników z bestii i zwierząt.
  • Uwiecznienie w formie trofeum głowy stwora którego uśmierciliśmy.
  • Ocenienie zwłok gracza aby dowiedzieć się w jaki sposób zginął.

Tropienie:
Za pomocą kryształka umiejętności bądź komendy .um traperstwo zyskujemy dostęp do następującej ramki.

urpiyx4

 

W tym wypadku interesują nas tylko dwie pierwsze zakładki. Wybierając „Stworzenia” ukaże się nam kolejna ramka z listą znajdujących się w okolicy zwierząt, potworów oraz npc.

 

o6wuc9d

Gdy wybierzemy interesujący nas obiekt, na ekranie pojawi się nam wskaźnik który zaprowadzi nas do celu. Dodatkową informacją będą również komunikaty o naszym celu. Przy 100% umiejętności otrzymamy 5 komunikatów. Jeśli nasz cel się ukrywa, strzałka pomocnicza zniknie kiedy znajdzie się on w obszarze naszego widzenia.

d1cmd67

 

Przy tropieniu graczy wybieramy drugą opcje czyli „Ludzie” a dalej sprawa wygląda jednakowo.

Pozyskiwanie składników:
Traper jest w stanie pozyskać z każdej istoty więcej składników niż inni. Ich ilość zależy od poziomu naszej umiejętności i rośnie wraz z nią. Przy poziomie 100% jest to aż 60% więcej skór, piór itd.

Trofea:
Po zabiciu zwierząt lub bestii, mamy szanse na wykrojenie z ich zwłok trofeum. Aby tego dokonać, musimy użyć noża do skór na zwłokach. Upewniamy się również zawczasu że mamy włączoną komendę .trofeum on. Za pierwszym razem po prostu wytniemy z niego co się da a z drugim użyciem nasza postać zacznie robić trofeum.

 

uokzgh9

Po chwili, jeśli próba zakończy się sukcesem, w naszym plecaku pojawi się gotowe trofeum.

 

yslzs46

Trofea wykonać możemy z następujących istot:

  • Ryby
  • Jelenie
  • Niedźwiedzie wszelkiej maści
  • Goryle
  • Orkowie
  • Trolle
  • Ogry
  • Wywerny
  • Różnych smokowatych
  • Demony

Z niedźwiedzi prócz zwykłych skór pozyskujemy także drugi rodzaj :

skory

Po zebraniu 8 sztuk traper może wykonać deed, z którego po rozłożeniu mamy dywanik :

mis

Kolor zależy od użytych skór.

 

Ocenianie zwłok:
Nasza postać po osiągnięciu odpowiedniego progu umiejętności będzie w stanie ocenić zwłoki. Aby pobawić się w koronera musimy po użyciu umiejętności z ramki wybrać opcje „zwłoki”. Wtedy, pod warunkiem ze postać została uśmiercona przez innego gracza uzyskamy informacje na temat przyczyny śmierci.

Komendy:
.trop – Jeśli to tylko możliwe bezzwłocznie podejmuje ostatni śledzony przez nas trop trop
.Trofeum on – Włącza możliwość wykonywania trofeów.
.Trofeum off – Wyłącza wykonywanie trofeów.

Tytuły:
Po wykonaniu 1000 sztuk trofeów z dowolnych zwierząt i bestii będziemy mogli nosić miano trapera.

 

 

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: Mart