Przed budynkiem łucznika w Yew sypały się iskry. Słychać było skrzyp obracanego koła, służącego do ostrzenia noży, mieczy i różnorakiego oręża. Chwilowo używane było do ostrzenia grotów strzał.
Rupert, arcymistrz tworzenia łuków przygotowywał strzały na specjalną okazję. Doskonale wyważone, ze srebrnym grotem na czubku oznaczały śmierć dla każdej istoty zrodzonej z ciemności. Yew zawsze miało z tym kłopoty. Jakoś nikt nie chciał walczyć z wilkołakiem w zwarciu, ani mierzyć sił z potężną magią wampirów bezpośrednio. Produkcja łuków ruszyła więc pełną parą. W dzień wytwarzano kusze i łuki, zaprojektowane specjalnie, by nieść śmierć jeszcze szybciej i jeszcze dalej. W nocy modlono się, by nikt nie musiał tej broni używać. Nie mniej Rupert był fachowcem. Odrzucił setną strzałę na stos i zawołał pomocnika, by przyniósł mu do nich brzechwy. Po chwili jednak rozmyślił się i kazał jemu samemu nacinać rowki dla brzechw. Musi się kiedyś tego w końcu nauczyć. On sam ma ważniejsze sprawy na głowie. Udać się do swojej pracowni i wyciągnąć z beczki kilka namoczonych cięciw. Obejrzał je wprawnym okiem i wybrał spośród nich jedną. Potem podszedł do pobliskiego stołu. Wśród trocin i kawałków drewna leżał jego najnowszy projekt – kusza samopowtarzalna. Ile zachodu kosztowało go jej zaprojektowanie, ileż pracy jej zrobienie! Teraz wystarczała tylko dobra cięciwa i robota była skończona. To wciąż był prototyp, lecz z dobrą cięciwą bełty przelatywały przez deski i przez płytki metalu! Dobry, srebrny grot i w nocy może uda mu się upolować jakiegoś likantropa.
Westchnął ciężko i wyszedł z pracowni, by pouczyć młodego terminatora jak powinno się ciąć rowki do brzechw. Potem jeszcze to mizerne struganie łuków! No, ale Lord płacił hojnie za każdą broń, która uczyni jego wojsko choć trochę silniejszym. Zaczął ostrzyć nóż o okrągły kamień i krzyknął na pomocnika, by pobiegł do banku przekazać drwalom, że kończy mu się drewno. W całym zaistniałym zamieszaniu i hałasie nie dojrzał ciemnej sylwetki wkradającej się do pracowni. Postać po chwili wybiegła z magazynu trzymając w rękach cenną kuszę Ruperta. Zniknęła w zaroślach, zanim ktokolwiek ją dojrzał.
morfin

Opis umiejętności
Zawód ten tak jak każdy inny wymaga ciężkiej pracy. Prawdziwy mistrz jest w stanie zbić majątek, bo wiadome jest, że łuk czy kusza stanowią potężną broń. Szczególnie jeśli wykonane są z najlepszego drewna. Z zawodem „łuczarza” powiązany jest zawód drwala bo przecież łuki, kusze i strzały robi się z drewna.

Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Tworzenia Łuków należą: Łucznik, Stolarz. Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „tworzenie lukow”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%

Tworzenie łuków
Narzędziem podstawowym „łuczarza” jest siekiera, której używa zawsze (dwuklik i wybrać materiał: deski) do przygotowania drzewców lub wykonania łuku albo kuszy (wybrać w menu odpowiedni przedmiot). Jeśli chcemy zrobić strzały bądź bełty potrzebne są wcześniej wykonane drzewce (dwuklik na drzewce, w menu wybiera się rodzaj bełtów/strzał) oraz pióra lub odpowiednia ruda (muszą znajdować się w plecaku).

Poniżej znajduje się pełna lista przedmiotów jakie wykonać może twórca łuków. Materiały podane są dla pojedynczej sztuki.

Amunicja
Nazwa Materiały
Zwykłe strzały drzewiec, pióro
Strzały do zatrucia drzewiec, pióro
Uświęcone strzały drzewiec, pióro, 0,1 sztaby damascenu
Przebijające strzały drzewiec, pióro, 0,1 sztaby mithrilu
Strzały z zadziorami drzewiec, pióro, 0,1 sztaby żelaza
Zwykłe bełty drzewiec, pióro
Bełty do zatrucia drzewiec, pióro
Uświęcone bełty drzewiec, pióro, 0,1 sztaby damascenu
Przebijający bełty drzewiec, pióro, 0,1 sztaby mithrilu
Bełty z zadziorami drzewiec, pióro, 0,1 sztaby żelaza
Bronie
Nazwa Materiały
Łuk 12 drewna
Łuk refleksyjny 40 drewna
Ciężka kusza 32 drewna
Kusza 15 drewna
Kusza samopowtarzalna 50 drewna
Łuk asymetryczny 50 drewna
Łuk myśliwski 40 drewna
Kusza ręczna 50 drewna

 

 

Ozdabianie przedmiotów
Arcymistrz Tworzenia Łuków może, korzystając ze zwoju ozdobienia, wznieść się na wyżyny kunsztu i ozdobić przedmiot według zapisanych wskazówek. Ozdobiony przedmiot uzyskuje nową nazwę (traci informację o wykonawcy i jakości). W przypadku niepowodzenia przedmiot zostaje zniszczony, choć szansa jest niewielka, a magiczne właściwości przedmiotu do umiejętności dodatkowo ją zmniejszają.

Poniżej znajduje się pełna lista dostępnych zdobień

  • Wzmocniony metalowymi okuciami
  • Ozdobiony elfickimi pieśniami
  • Misternie rzeźbiony
  • Pięknie wykonany
  • Ozdobiony złotymi wykończeniami
  • Owinięty rzemieniem
  • Wykonany przez pustynny lud
  • Usprawniony trybikami i bloczkami
  • Pokryty wizerunkami zwierząt
  • Ozdobiony symbolem polowania
  • Pokryty pajęczym jedwabiem

 

 

Uwagi

  • Od poziomu umiejętności 90% możliwe jest wykonanie przedmiotów wyjątkowej jakości,

 

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: Aqe