Istnieje osiem grup broni białej, a każda z grup cechuje się pewnymi właściwymi tylko sobie charakterystykami. Bronie wchodzące w skład tej samej grupy mają taką samą szybkość ataku, ciosy specjalne, zadają takie same obrażenia i wymagają tej samej ilość surowca do ich stworzenia. Każdą broń białą można zatruć przy pomocy umiejętności Zatruwanie.
Charakterystyka uzbrojenia
- Ciężkie bronie dwuręczne – Zadają największe obrażenia spośród wszystkich dostępnych broni. Mają zasięg dwóch pól za wyjątkiem Ciężkich Claive. Z uwagi na oburęczność zablokowana jest możliwość używania tarczy. Grupa niedostępna dla klas magicznych.
- Lekkie bronie dwuręczne – Zadają mniejsze obrażenia niż bronie z grup Ciężkie bronie dwuręczne i Ciężkie bronie jednoręczne. Mają zasięg dwóch pól. Z uwagi na oburęczność zablokowana jest możliwość używania tarczy. Grupa niedostępna dla klas magicznych.
- Ciężkie bronie jednoręczne – Atutem używania broni jednoręcznej jest możliwość używania tarczy. Oręż dostępny w tej grupie zadaje największe obrażenia spośród broni jednoręcznych. W odniesieniu do broni dwuręcznych charakteryzuje się większą szybkością zadawania ciosów i mniejszymi obrażeniami. Grupa niedostępna dla klas magicznych.
- Lekkie bronie jednoręczne – Zwiększona szybkość i mniejsze obrażenia w odniesieniu do grupy Ciężkich broni jednoręcznych. Grupa niedostępna dla klas magicznych.
- Słabe bronie / Narzędzia – Znikome obrażenia i umiarkowana szybkość. Przedmioty znajdujące się w tej grupie blokują rozwój umiejętności walki jak i statystyk. Traktować należy je jako narzędzia.
- Bronie Magowskie – Przedmioty znajdujące się w tej grupie mogą z powodzeniem być używane przez klasy czarujące.
- Bronie Maga Bitewnego – W odróżnieniu od podstawowych broni maga, oręż z tej grupy zadaje większe obrażenia.
- Bronie Skrytobójcy – Zadają podobne obrażenia do broni z grup Ciężkie bronie jednoręczne. Są bardzo szybkie i mają zasięg jednego pola. Z uwagi na oburęczność zablokowana jest możliwość używania tarczy. Grupa niedostępna dla klas magicznych.
Ciosy specjalne
W zależności od broni jaką posługuje się postać, gracz uzyskuje dostęp do ciosów specjalnych. Wykonanie ciosu specjalnego nie wiąże się z zużyciem Staminy, Many czy jakichkolwiek składników. Są one dostępne dla każdego kto posiada przynajmniej 80% umiejętności bojowej. Częstotliwość ich wykonania zależy od:
- bazowej Inteligencji postaci – dla postaci posiadających umiejętności magiczne,
- bazowej Zręczności postaci – dla postaci nieposiadających umiejętności magicznych.
Klątwy i błogosławieństwa nie opóźnią, ani nie przyśpieszą możliwości ich wykonywania.
Lista progów czasowych, dla klas niemagicznych:
Zakres zręczności | Czas opóźnienia |
0 – 49 | 60 sekund |
50 – 59 | 55 sekund |
60 – 69 | 50 sekund |
70 – 79 | 45 sekund |
80 – 89 | 40 sekund |
90 – 99 | 35 sekund |
100 | 30 sekund |
Lista progów czasowych, dla klas magicznych:
Zakres inteligencji | Czas opóźnienia |
10 – 20 | 60 sekund |
21 – 30 | 55 sekund |
31 – 40 | 45 sekund |
41 – 50 | 40 sekund |
51 – 60 | 30 sekund |
61 – 70 | 25 sekund |
71+ | 20 sekund |
Ciosy specjalne aktywuje się przy użyciu komendy .cios „nazwa_ciosu”. Wybrany efekt obejmuje tylko następny wykonany atak bronią – bez względu czy postać trafi czy nie, rozpoczęte zostanie naliczanie opóźnienia. Zdjęcie broni dezaktywuje cios specjalny – po założeniu tej samej lub innej trzeba ponownie użyć komendę. Ciosy działają zarówno wobec graczy jak i potworów – wyjątkiem są: Dekoncentracja i Rozbrojenie, które nie działają na potwory. W czasie kilku sekund od wyzwolenia efektu Oszołomienia i Odebrania tchu, ofiara straci 50% mniej punktów Many/Staminy, jeśli ponownie dosięgnie ją cios specjalny wpływający na te parametry.
Dostępne ciosy specjalne:
- Dekoncentracja – Przerywa leczenie bandażami, jak również leczenie umiejętnościami Likantropów i Wampirów, medytację oraz rzucane zaklęcie,
- Odebranie tchu (30/15/10) – Cios pozbawia ofiarę Staminy w ilości określonej w nawiasie, a zależnej od broni z jakiej korzysta postać,
- Odepchnięcie – Odpycha cel na kilka kroków w przeciwnym kierunku,
- Ogłuszenie – 3 sekundowy paraliż,
- Oszołomienie (30/15/10) – Cios pozbawia ofiarę Many w ilości określonej w nawiasie, a zależnej od broni z jakiej korzysta postać,
- Podwójne uderzenie – Szybki podwójny test na atak,
- Rozbrojenie – Rozbraja i na czas 3 sekund blokuje możliwość założenia jakiejkolwiek broni,
- Odrętwienie – Spowalnia stworzenia na około 30 sekund.
Dostępne uzbrojenie
Poniżej znajduje się lista znanych światu broni z klasy Mieczy
Miecze | |||
Nazwa | Grupa | Minimalne wymagania | Ciosy Specjalne |
Miecz Oburęczny | Ciężkie bronie dwuręczne | Siła: 60 | Odebranie tchu(30), Oszołomienie(30) |
Kosa Bojowa | Ciężkie bronie dwuręczne | Siła: 60 | Odebranie tchu(30), Oszołomienie(30) |
Miecz półksiężycowy | Lekkie bronie dwuręczne | Siła: 55 | Dekoncentracja, Ogłuszenie, Rozbrojenie |
Miecz Półtoraręczny | Ciężkie bronie jednoręczne | Siła: 55 | Odebranie tchu(15), Oszołomienie(15) |
Długi Miecz | Ciężkie bronie jednoręczne | Siła: 55 | Odebranie tchu(15), Oszołomienie(15) |
Bitewny Miecz | Ciężkie bronie jednoręczne | Siła: 55 | Odebranie tchu(15), Oszołomienie(15) |
Katana | Ciężkie bronie jednoręczne | Siła: 55 | Odebranie tchu(15), Oszołomienie(15) |
Scimitar | Lekkie bronie jednoręczne | Siła: 20 | Podwójne uderzenie, Odebranie tchu(10), Oszołomienie(10) |
Kordelas | Lekkie bronie jednoręczne | Siła: 20 | Podwójne uderzenie, Odebranie tchu(10), Oszołomienie(10) |
Nóż rzeźniczy | Słabe bronie / Narzędzia | Siła: 10 | brak |
Nóż do Skór | Słabe bronie / Narzędzia | Siła: 10 | brak |
Kosa Rolnicza | Słabe bronie / Narzędzia | Siła: 10 | brak |
Maczeta | Bronie Magowskie | Siła: 10 | Odebranie tchu(15), Oszołomienie(15) |
Saif | Bronie Maga Bitewnego | Siła: 55, Taktyka: 95% | Podwójne uderzenie, Ogłuszenie, Odebranie tchu(30), Oszołomienie(30) |
Komendy
.cios – komenda ogólna, po wpisaniu której gracz uzyska kilka podstawowych informacji,
.cios info – wyświetla dostępne ciosy specjalne dla trzymanej w dłoniach broni,
.cios <nazwa> – Aktywuje cios specjalny, który zostanie wykonany przy najbliższym trafieniu.
Uwagi
Walka Mieczami, Obuchami, Szpadami, Toporami, Pięściami nie różnią się niczym między sobą. Jedynie rodzajem broni.
W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.
Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.
Aktualizacja: Kwiatek, DzikiHL