Młody Kedmar ze znudzeniem wypisanym na twarzy obserwował swego ojca pracującego przy kowadle. Dobrze wiedział, iż nie spełni swych marzeń, lecz zostanie przyuczony do tego żmudnego zawodu. Kowal zaklął i kolejna klinga wylądowała na stosie innych. Kedmar nic z tego nie rozumiał – tyle porządnych mieczy i żaden nie odpowiada staruszkowi. Podszedł do niego i spytał:
– Ojcze, co jest w tych mieczach takiego, że zostaną przetopione?
Stary kowal bez słowa wziął póltorak ze stosu nieudanych broni i podał synowi.
– Widzisz? – zapytał. Oczywiście miecz zaciążył młodemu chłopcu w dłoni i ten upuścił go na ziemie.
– No jasne – mruknął kowal i podał synowi sejmitar.
Chłopiec wziął go do ręki i poczuł jak głownia nachyla się do ziemi – broń była źle wyważona.
– Musisz się jeszcze wiele nauczyć Kedmarze – powiedział do syna po czym zdjął ze ściany wielki miecz.
Miecz ten podobno wykuł kiedyś dziadek, był on jego chlubą. Ojciec zawsze starał się doścignąć ten wzorzec.
– Rozumiesz synu, na to czy broń lub zbroja jest dobra składa się wiele czynników. Porządny płatnerz potrafi odróżnić tanią podróbkę od prawdziwego wyjątku. Wszystko to dlatego, że posiada ogromną wiedzę o kowalstwie. Ba, co lepsi potrafią rozpoznać kto wykonał daną klingę albo tarcze.
Ojciec mocna ujął rękojeść i zatoczył ostrzem kilka młyńców. Następnie przyjrzał się kunsztownemu wykonaniu i zdobieniom, zbadał ostrość i odłożył miecz na miejsce.
-Tak synku, dziadek był geniuszem – powiedział jakby bardziej do siebie niż do chłopca.
Stary wrócił do kowadła, a chłopcu zawód kowala nie wydał się już taki strasznie nudny jak myślał z początku.
Coen
Kowalstwo pozwala na wykuwanie broni. Poza tym pozwala na ocenę tych przedmiotów pod względem zużycia, zadawanych obrażeń. Na wyższych poziomach wtajemniczenia można stwierdzić jaką klasę prezentuje przedmiot oraz kto go wykonał. Kowalstwo pozwala oceniać: bronie z metalu, bronie z drewna, łuki i kusze oraz niektóre narzędzia jak na przykład topór do ścinania drzew, młoty kowalskie i kilofy.
Do pracy niezbędne są:
- Piec – Przy nim topimy rude na sztaby (wymagania do rozłożenia pieca: 40% kowalstwa ).
- Kowadło – Na kowadle kujemy przedmioty (wymagania do rozłożenia kowadła: 40% kowalstwa ).
- Młot kowalski – Za pomocą młota kujemy przedmioty.
- Sztaby – To właśnie ze sztab wykuwa się wszystkie bronie i pancerze.
Kucie:
Stojąc w pobliżu kowadła naciskamy dwa razy na młot, a potem na materiał z którego będziemy kuć. Jeśli mamy wystarczającą ilość sztab i odpowiednie umiejętności wybrany przedmiot pojawi się w plecaku.
- Raz wytworzony przedmiot można przekuwać,
- przy 6. przekuciu przedmiot uzyskuję wyjątkową jakość,
- od 95% umiejętności można dodawać ulepszenia do wyjątkowych przedmiotów.
Możliwe ulepszenia:
1. podpis
2. zmiana koloru – przekuwamy przedmiot tak, aby uzyskał kolor wybranego metalu (wymagane 20 sztab)
Ulepszenia dodajemy przez użycie narzędzia na wykutym wyjątkowym przedmiocie.
Przetapianie:
W celu przetopienia przedmiotu należy kliknąć dwukrotnie na piec, następnie wskazać obiekt który ma zostać przetopiony. Możliwe jest również przetopienie wszystkich przedmiotów znajdujących się w worku – wystarczy na niego wskazać.
Przedmioty, które wykonuje kowal:
przedmiot | wymagane składniki |
Miecze | |
Nóż rzeźniczy | |
Bitewny miecz | 16 sztab |
Długi miecz | 16 sztab |
Katana | 16 sztab |
Kordelas | 12 sztab |
Kosa | |
Kosa bojowa | 18 sztab |
Miecz oburęczny | 18 sztab |
Miecz półksiężycowy | 16 sztab |
Miecz półtoraręczny | 16 sztab |
Nóż do skór | |
Sejmitar | 12 sztab |
Sierp | |
Topory | |
Berdysz | 16 sztab |
Halabarda | 18 sztab |
Obosieczny topór bojowy | 18 sztab |
Siekiera | |
Tasak | 12 sztab |
Topór | 16 sztab |
Topór bojowy | 16 sztab |
Topór katowski | 16 sztab |
Topór obosieczny | 16 sztab |
Wielki topór obosieczny | 18 sztab |
Wojenny topór | 16 sztab |
Szpady | |
Długa włócznia | 18 sztab |
Krótka włócznia | 16 sztab |
Kryss | 12 sztab |
Pika | 16 sztab |
Pudao | |
Sztylet | 6 sztab |
Trójząb | 18 sztab |
Wojenne widły | 16 sztab |
Szpony | |
Ciężkie clavie | 18 sztab |
Lekkie clavie | 16 sztab |
Szpony | 6 sztab |
Obuchy metalowe | |
Berło | 12 sztab |
Długi młot | 16 sztab |
Gwiazda zaranna | 12 sztab |
Kilof | |
Młot bojowy | 16 sztab |
Młot oburęczny | 18 sztab |
Wojenna buława | 16 sztab |
Ozdabianie przedmiotów
Arcymistrz kowalstwa może, korzystając ze zwoju ozdobienia, wznieść się na wyżyny kunsztu i ozdobić przedmiot według zapisanych wskazówek. Ozdobiony przedmiot uzyskuje nową nazwę (traci informację o wykonawcy i jakości). W przypadku niepowodzenia przedmiot zostaje zniszczony, choć szansa jest niewielka, a magiczne właściwości przedmiotu do umiejętności dodatkowo ją zmniejszają.
Poniżej znajduje się lista wszystkich kowalskich zdobień
- Ozdobiony demonimi pazurami
- Ozdobiony złotymi wykończeniami
- Pokryty delikatnymi rzeźbieniami
- Bogato zdobiony
- Ozdobiony małymi rzeźbionymi piórami
- Pokryty skomplikowanymi runami
- Wzmocniony kawałkami demonitu
- Ozdobiony wersetami modlitw
- Sfatygowany pogięty
- Ozdobiony emblematami chaosu
- Ozdobiony emblematami orderu
- Osmalony
- Idealnie wypolerowany