Księżyc bladą poświatą oświetlał wyciemnioną pracownie. Po wielu dniach prób i niepowodzeń, eksperyment Angusa nareszcie dobiegł końca. Eliksir płynący szklanymi rurkami wprost do kryształowej fiolki bulgotał jeszcze delikatnie podgrzewany płomieniem. Angus był z siebie dumny, mikstura nie wybuchła, nie ściemniała ani nawet nie zmętniała. Była po prostu idealna. Gdy preparat napełnił naczynie, alchemik odstawił je na bok, by ostygło. Wszystkie spostrzeżenia zapisał do opasłej księgi. Dziennika, który służył jego rodzinie od lat do spisywania wszystkich przepisów, rad i doświadczeń. Podniecony wpisał ostatnie zdanie do woluminu i wrócił pospiesznie do kryształowej fiolki.
Jego dzieło lśniło zielonkawą barwą w świetle księżyca i świec. Doskonałość psuł jedynie zapach. Ostra nieprzyjemna woń drażniąca jego zmysł powonienia, nie przeszkadzała mu jednak w najmniejszym stopniu. Najważniejsze jest przecież jej działanie! Mężczyzna jednych haustem opróżnił naczynie. Specyfik szybko zaczął rozchodzić się po jego ciele. Czuł go w sobie, to ciepło. Jednak następnych wydarzeń nie przewidział. Nagły skurcz mięśni rzucił go na kolana. Atak duszności i ból nie do opisania. Przyjemne ciepło zmieniło się w palącą torturę. Zwijając się w konwulsjach i plując krwią przeklinał w myślach swój twór. Wynalazek, który miał uczynić go sławnym i bogatym zabijał go. Kolejna fala bólu pozbawiła go przytomności.
Sen, który przyniósł ukojenie pamiętał jakby przez mgłę. Wielka szkaradna bestia poruszała się po dachach zabudowań miejskich. Czuła głód. Krzyk kobiety i krew, mnóstwo krwi. Angusa obudziło o świcie silne walenie do drzwi. Zanim zdążył się podnieść drzwi ustąpiły pod kopnięciem. Do wnętrza wpadło sześciu mężczyzn. Ich oczom ukazał się człowiek w podartym ubraniu i śladami zaschniętej posoki na twarzy i rękach. Żaden z nich nie miał już wątpliwość.
-Angusie Cain, jesteś aresztowany pod zarzutem morderstwa – Rzekł dowódca straży miejskiej dobywając miecza.
Mart.

Nauka umiejętności
Istnieją dwa sposoby nauki umiejętności Zmiennokształtność:

  • Znajdując jedną z dwóch wynaturzonych istot. Istnieje szansa, że podczas walki z taką istotą zostanie się zarażonym tą „chorobą”.
  • Zostając zarażonym przez postać Zmiennokształtnego Likantropa innego gracza, która posiada 100% umiejętności. Zarażający straci wtedy 1% umiejętności.

Umiejętność ćwiczy się poprzez walkę podczas przemiany.

 

Zmiennokształtny a Likantrop
Świat Sosarii zna dwa rodzaje przemiany w bestię:

  • Zmiennokształtny – Niepełna przemiana w bestię, pozwalająca jednak używać większości zdolności Zmiennokształtnego,
  • Likantrop – Prawdziwa przemiana, w której dużą rolę odgrywa moc Księżycowej Pani, religijnej bogini Likantropów. Wygląd bestii różni się zasadniczo od wyglądu Zmiennokształtnych.   Mają oni też większe możliwości. Likantropi należą do grupy fabularnej i mogą być pewni, że uzyskają z tego powodu duże profity.

 

Aby stać się przedstawicielem wilczej rasy, należy zgłosić swoją kandydaturę przez PW na forum do Soszka.

 

Formy wyglądu zmiennokształtnego

 

 

 

 

 

Zmiennokształtny posiada kilka form wyglądu. Wybrać można tylko jedną i jest to proces nieodwracalny. Aby zmienić formę na inną, należy całkowicie wyleczyć się z choroby i zarazić ponownie.

Wilkołak posiada jedną formę, upodabniającą go do jego bóstwa, Luny. Istnieć mogą jedynie różnice w zabarwieniu sierści.

 

Przemiana

Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dotyczące przemiany oraz sposobu jej działania na postać gracza.

  • Przemiana trwa od godziny 20:00 do godziny 8:00 rano czasu w grze,
  • Postać posiada prędkość postaci znajdującej się na wierzchowcu,
  • Na czas przemiany zwiększone zostają: Siła, Zręczność, Witalność oraz Stamina,
  • Zmiennokształtny posiada zwiększoną bierną regenerację Staminy i Witalności,
  • Zmiennokształtny doskonale widzi w ciemności,
  • Zmiennokształtny do walki wykorzystuje umiejętność Walki pięściami, korzystając z Ciężkich i Lekkich Claive oraz Szponów,
  • Zmiennokształtny posiada zwiększoną wartość pancerza (AR),
  • Zmiennokształtny z dowolną podklasą magii (wliczając wampiryzm) nie może używać komendy .spec – w tym przemiany nocnej
  • Postać z dowolną podklasą magii nie może zostać zarażona w walce
  • Zmiennokształtny pod dowolną przemianą nie może czarować żadnej ze szkół magicznych – wliczając szamanizm
  • Pod postacią Wilkołaka gracz posiada unikalne, wybrane przez siebie i zaakceptowane przez Ekipę imię. Imię Zmiennokształtnych pozostaje bez zmian.

 

 

Zdolności
Przy pomocy komendy .spec, będąc na przemianie, możliwe jest wykorzystywanie swych zdolności Bestii. Należą do nich:

 

Zdolności Zmiennokształtnego
Nazwa Składniki Opis
Przywołanie wilka krew wilka, 10 stamina Przywołuje wilka, tylko dla Likantropów
Przemiana w wilka Krew wilka, 10 stamina Zamienia używającego zdolność w wilka, jednak bez wzmacniania statystyk. Tylko dla likantropów.
Zew 5 stamina Potężne wycie, informujące inne Bestie o swojej lokalizacji. Tylko dla likantropów.
Przemiana w Białego Wilka Krew lodowego wilka Zamienia używającego zdolność w białego wilka, jednak bez wzmacniania statystyk. Tylko dla likantropów.
Metamorfoza 2 krew wilka, 15 stamina Zamienia używającego zdolność w worga, wraz z błogosławieństwem do statystyk.
Tchnienie nocy 2 piórka Regeneruje punkty Stamina postaci na przemianie, stojącej w miejscu
Zasklepienie ran Surowe żebro, 10 stamina Przywraca punkty Życia postaci
Wskrzeszenie Serce wilkołaka, 50 stamina Wskrzesza inną postać
Doskok 5 Wilczych jagód, 20 stamina Bestia wykonuje silny skok w dowolne wybrane przez siebie miejsce lub cel. Miejsce to musi być widoczne dla Zmiennokształtnego. W przypadku skoku na przeciwnika, zadaje też obrażenia.
Głębokie rany 2 krwawe nasienie Zmiennokształtny pod wpływem tej umiejętności zadaje rany wzmacniające działanie trucizny – trucizna pochodząca od zmiennokształtnego zadaje większe obrażenia. Sama umiejętność nie zapewnia trucizny na broni.
Oczyszczenie 6 czosnek Zmiennokształtny może oczyścić swoją krew usuwając z niej truciznę kosztem otrzymania obrażeń zależnych od siły trucizny.
Determinacja 5 czarne perły Trwa 60 sekund. Opóźnienie wynosi 180 sekund. Wymaga 100% umiejętności. Każde celne uderzenie zadane przez Zmiennokształtnego, pozwala mu odzyskać 5 Staminy. Działa też w pvp. W przypadku kiedy przeciwnikiem jest NPC posługujący się magią i posiadający mniej niż 10 Energii Magicznej, Zmiennokształtny odzyskuje tylko 3 Staminy ale zadaje 15% silniejsze ciosy.

 

Poza przemianą

Poniżej znajdują się najważniejsze informacje dotyczące tego, co dzieje się z postacią poza przemianą.

  • Postać otrzymuje klątwę na wszystkie statystyki,
  • Możliwość przemiany odpowiednio w: wilka, lodowego wilka, worga dla Likantropa i w worga dla Zmiennokształtnego – przy użyciu komendy .spec,
  • Przemiana w worga (Metamorfoza) poprawia wszystkie statystyki na czas przemiany. Postać zyskuje swe nocne imię (tylko Likantrop), zwiększony pancerz, szybkość jak na wierzchowcu oraz możliwość korzystania z Tchnienia nocy i Zasklepienia ran. W tej postaci możliwe jest rzucanie zaklęć szamańskich.

 

Ograniczenia

  • W czasie przemiany postać nie może używać tarczy,
  • W czasie przemiany postać może używać tylko zbroi skórzanych lub kościanych,
  • W czasie przemiany postać może wypić tylko pomarańczową miksturę, Miksturę Kamiennej Skóry oraz Eliksir Ostatniej Szansy,
  • W czasie trwania przemian postać nie może leczyć się bandażami, ale może być nimi leczona przez innych graczy,
  • W czasie przemiany istnieje możliwość walki tylko szponami i claive,
  • Umiejętność niedostępna dla osób posiadających Magię,
  • Będąc na przemianie nie można używać umiejętności Okradanie.

 

Komendy

.em warczy – Dźwięki warczenia,

.em wyje – Dźwięki wycia,

.spec <nazwa> – Pozwala skorzystać z wrodzonych zdolności Zmiennokształtnego/Wilkołaka,

.spec czlowiek – Powstrzymuje nocną przemianę w bestię i pozwala zostać pod postacią człowieka,

.spec wskrzes – Umożliwia wskrzeszanie poległych towarzyszy. Wymaga 50 staminy i składnika: serca wilkołaka,

spec wymus – od poziomu 60 Zmiennokształtności. Pozwala z użyciem Tojadu Nocnego na 30 minut uzyskać stan, w którym Zmiennokształtny może się dowolnie przemieniać za pośrednictwem .spec przemiana. Użycie Tojadu Nocnego w ten sposób nie daje jego zwyczajnych bonusów związanych z jedzeniem.

.zaraz – Pozwala na zarażenie wskazanej osoby Zmiennokształtnością (wskazana osoba musi to zaakceptować). Zarażenie zabiera 1% umiejętności Zmiennokształtnemu,

 

Uwagi

  • Z asortymentu dostępnego u Smoczego Krawca dla postaci z opisaną wyżej umiejętnością dostępna jest Hydrza Zbroja,
  • Obok przywołania wilków, przemiany w wilka i lodowego wilka, Zmiennokształtni nie mogą korzystać ze zdolności Zew,
  • Zmiennokształtni nie mogą zakładać peruki w czasie przemiany,
  • Od 90% umiejętności nocna przemiana nie będzie odbywać się automatycznie. Gracz sam decyduje przy pomocy .spec przemiana, kiedy chce się przemienić,
  • Zmiennokształtny może powrócić do formy bestii po odmianie w formę człowieka maksymalnie trzy razy, w zależności od poziomu umiejętności Zmiennokształtność (95% – raz, 98% – dwa razy, 100% – trzy razy),
  • Zmiennokształtny może przemienić się za dnia, warunkiem jest zjedzenie nocnego tojadu – bardzo rzadkiej rośliny.

 

 

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

 

 

Aktualizacja: Kwiatek, DzikiHL