Pierwszy. Nikt nie pamięta dokładnie skąd się wziął. To zbyt zamierzchłe czasy by zwykły śmiertelnik mógł pamiętać. Wiadomo jednak, że walczył z demonami jak wielu innych. Był w tym dobry. Począwszy od walk w grupie aż po heroiczne boje sam na sam przeciw najsilniejszym. Po tylu latach, każdy z walczących rozumiał choć trochę mowę demonów. Okrzyki wydobywające się z ich pysków, ostatnie tchnienia w momencie przebijania serca ostrzem. Podobnie działo się jednak po drugiej stronie barykady. Bardziej doświadczone potwory, mające za sobą już wiele wyrwanych ludzkich głów. Głowy te wcześniej nie jedno zajęczały, nie jedno wypłakały. Taki stan rzeczy trwał przez setki lat, do czasu aż na swojej drodze nie spotkało się dwoje tych najbardziej doświadczonych.
Ich walka była nieunikniona od pierwszego spojrzenia. Człowiek wszak nosił zbroję zdobioną setkami demonich kości. Demon natomiast ciało spętane miał łańcuchami z przyczepionymi do nich ludzkimi czaszkami. Niektóre z nich nawet z widocznymi jeszcze zwęglonymi kawałkami mięsa, skóry i włosów. Tak więc pojedynek rozpoczął się. Trwał długo, podobno nawet kilka dni. W końcu jednak, szczęśliwie dla naszego świata, górą okazał się człowiek. Zanim jednak wymierzył ostateczny cios, postąpił inaczej niż zwykle. Najlepiej jak tylko pozwalała mu jego wiedza i ludzka anatomia, zapytał demona:
– Ile warta jest twoja śmierć? – Ledwo przytomny demon ocknął się i ostatkiem sił wyszeptał odpowiedź. Nie wiadomo jak ona brzmiała.  Wiadomo jednak, że to pytanie rozpoczęło krótką dyskusję. Potem demon podniósł się, otworzył piekielną bramę i wraz ze swoim wrogiem wkroczył przez nią do swojego świata.
Kilkanaście dni później brama ta znów się otwarła. Tym razem pojawił się w niej już tylko człowiek. Był inaczej ubrany, miał inne bronie jednak to nadal był on. Jego zachowanie wskazywało, że coś jeszcze się zmieniło. Pytany o to zdarzenie, nie odpowiadał nic, często rzucając na twarz tylko uśmiech.
Kolejne jego były już z goła inne. Demonolog ukazał wszystkim swoje nowe możliwości, które szybko okazały się przerażające. Był w stanie jednym ruchem ręki obezwładnić demona i uczynić z niego swojego sługę. Bawił się swoimi ofiarami jakby były kukiełkami. Co prawda robił to co było jego obowiązkiem, jednak w oczach swoich towarzyszy zasiał strach.
Sprawy szybko zyskały rozgłos a informacje trafiły nawet do władz Korony. Ta, dbając o bezpieczeństwo, rozkazała zatrzymać go niezwłocznie do przesłuchania. Historia potoczyła się jednak inaczej. Demonolog, tak samo jak się pojawił, tak też szybko zniknął bez śladu. Nie pozostało to jednak bez echa. Jego przypadek wzbudził ciekawość osób szukających władzy, zdolnych postawić na szali swoje dotychczasowe życie jak i duszę.
DzikiHL

Opis umiejętności
Demonolog jest to jedna z wielu umiejętności klas czarujących. Swoją specyfiką znacznie różni się od innych. Aby stać się demonologiem należy zdobyć Pakt Krwi oraz odnaleźć istotę, która w zamian za niego wypełni postać mocą Ylotha. Istota ta znajduje się w Świątyni Ognia. Pakt krwi posiada jedno ze stworzeń. Aby użyć Paktu Krwi należy przeciągnąć go na nauczyciela.

Ograniczenia
Demonolog nie może posiadać takich umiejętności jak: Szamanizm, Spirytyzm, Wampiryzm, Psionika. W przypadku umiejętności Wiedza o zwierzętach, Oswajanie oraz Weterynaria, nie ma możliwości korzystania z komendy .otchlan oraz swoich demonicznych przywołań.

Codex Daemonicus
Aby rzucać zaklęcia, demonolog musi posiadać swój Codex Daemonicus, który może zakupić u nauczyciela. Jest to przedmiot pobłogosławiony. Zanim jednak to nastąpi, należy tą księgę przypisać do swojej postaci. Personalizacja księgi demonologa odbywa się gdzieś na wyspie Hyloth. Zwoje czarów znaleźć można zazwyczaj w zwłokach odpowiednio silnych istot.

Używanie umiejętności
Istnieją trzy sposoby rzucania zaklęć Demonologii:

  • Wybierając je z księgi,
  • wypowiadając słowa czarów,
  • poprzez dwuklik na zwój (zostanie on zużyty).

Dwa pierwsze ze sposobów wymagają wcześniejszego wpisania zwoju do Codexu. Procederem tym zajmują się odpowiednio utalentowani gracze z umiejętnością Inskrypcji.

Otchłań
Demonolog potrafi sięgnąć do otchłani i sprowadzić stamtąd nowe sługi. Do wyboru posiada 10 demonów, które różnią się zarówno siłą jak i swoimi zdolnościami. Każdy z nich posiada określoną ilość slotów, które wymagane są do jego kontrolowania. Ilość slotów zależna jest od Demonologii i Mądrości, maksymalnie wynosi 10. Dla przykładu, najsłabszy z demonów – Wybraniec, potrzebuje 2 slotów, co oznacza, że wyszkolony demonolog w danej chwili może kontrolować 5 Wybrańców. Każdy demon trwa 15 minut lub do momentu zabicia. Aby go przyzwać należy przejść pomyślny test przywołania oraz posiadać odpowiednie składniki.
Wszystkie demony mają malutką szansę na zostanie odwołanymi przez potwory.

Poniżej znajduje się pełna lista dostępnych demonów

Lista demonów
Nazwa Sloty Składniki
Wybraniec 2 rubin, łuska, 2 krwawe nasienia, siarka
Siewca 3 krew demona, łuska, 2 krwawe nasienia, 2 siarki
Rogata bestia 6 2 krew demona, 2 łuski, kość demona, 3 siarki, czarny wrzos
Książe Otchłani 8 3 krwi demona, 4 łuski, 2 kości demona, 2 siarki, 2 czarny wrzos
Diabelski Chowaniec 9 3 krwi demona, 5 krwawe nasienie, kość demona, 2 siarki, 2 szafiry
Hezrou 9 serce demona, 3 krwi demona, 2 krwawe nasienie, 5 siarki
Glabrezu 9 błękitne serce demona, 3 krwi demona, 2 krwawe nasienie, 5 siarki
Yochlol 9 granatowe serce demona, 3 krwi demona, 2 krwawe nasienie, 5 siarka
Balor 9 czarne serce demona, 3 krwi demona, 2 krwawe nasienie, 5 siarka
Nabassu 9 spaczone serce demona, 3 krwi demona, 2 krwawe nasienie, 5 siarka

Czary Demonologa
Poniżej znajduje się pełna lista czarów Demonologa

Codex Daemonicus
Nazwa Słowa mocy Składniki Opis
Paląca rana Ardoris Vulnus wulkaniczny pył, pajęczyna Uderzenie ogniem we wskazany cel dodatkowo go podpalając. Czar ten rozdziela obrażenia na dwie partie.
Demoniczna Aura Furis Nefas ametyst, krwawy mech, siarka Błogosławieństwo działające tylko na demonologa. Zwiększa rzucającemu zaklęcie poziom odporności pancerza (AR) oraz siłę, zręczność i inteligencję.
Zniewolenie Incarcerare wilcze jagody, martwe drewno, łuski Klątwa zmniejszająca ilość punktów odporności pancerza (AR) celu na który została rzucona.
Chaotyczna energia Congeriae pajęczyna, czosnek, żeńszeń, krwawe nasienie Czar leczący przywołane demony.
Duszenie Coelum czarne perły, czarny wrzos Przez krótki czas zadaje systematyczne obrażenia i zjada staminę. Czar ten nie powoduje „przerzucania” się celu na demonologa oraz ignoruje Odporność na Magię celu.
Oddech balrona Aeris Ignis 3x siarka, wulkaniczny pył, 2x obsydian Aura powodująca zadawanie obrażeń wszystkim istotom w odległości dwóch kroków od rzucającego. Efekt utrzymuje się przez kilka minut. Nie rani rzucającego i jego demonicznych sług. Użyty wraz z Reactive Armor powoduje, że ten drugi nie działa w PvM, zaś w PvP obecna jest tylko redukcja obrażeń.
Wyssanie Mocy Strigis Regni 2x czarne perły, mandragora, siarka Pozbawia mocy magicznej wskazany cel.
Przedłużenie służby Tardissimus czarne perły, 2x krew demona, skrzydła nietoperza Odnawia 25% energii magicznej i przedłuża czas przyzwania demonicznego sługi o kilka minut. Czar ten można rzucić tylko raz na danego sługę.
Krwotok Venae Cruor 2x krwawy mech, 2x siarka, krew demona, krwawe nasienie Czar ten odczuwalny jest po kilku sekundach. Zadaje co jakiś czas dość silne obrażenia.
Dar szaleństwa Muneris Bilis żeńszeń, mandragora, krew smoka, szmaragdy Zabiera energię magiczną demonologowi i taką samą ilość przekazuje wskazanemu demonicznemu słudze lub przyjacielowi demonologa, raniąc demonologa nieznacznie.
Tajemna wiedza Prudentia 2x krew demona, otoczak, surówka Błogosławieństwo na statystyki oraz pancerz możliwe do rzucenia tylko na demonicznego sługę. Działa skuteczniej niż odpowiedniki z konwencjonalnej magii.
Paraliż umysłu Patere Cordis pajęczyna, 2x krew demona, oko beholdera Klątwa wydłużająca czarowanie zaklęć przez cel, działa tylko na postacie innych graczy.
Demoniczny wierzchowiec Nefaria Belluae 2x mandragora, 2x siarka, 4x kości demona, 2x krew demona, 2x skrzydła nietoperza Ze zwłok dowolnego ostarda demonolog przyzywa demonicznego wierzchowca. Wymagane jest 85% umiejętności do jazdy.
Bunt Atrox Seditio mandragora, czosnek, krew demona, otoczak Działa tylko na magowskie demony przywołane przez wrogów, czarem Summon Deamon. Czar ten daje większą szansę na odwołanie demona niż jego odpowiednik ze standardowej magii. W przypadku powodzenia nakłada na mistrza przywołańca klątwę zwiększającą koszt kolejnego wyczarowania demona.
Większe opętanie Prolixus Prae wilcze jagody, mandragora, 6x kości, 3x krew demona, oko beholdera Klątwa zmniejszająca poziom umiejętności Spirytyzm, Szamanizm, Magia, Mądrość, Wiedza o zwierzętach, Psionika wskazanego celu. W przypadku stworzeń, zmniejsza aktualny poziom życia i energii magicznej wskazanego potwora o 10%. Musi być odnawiane co jakiś czas na danym potworze. Obecność czaru na danym celu można sprawdzić za pomocą umiejętności Mądrość.
Ogień Piekielny Infernalis Ignis siarka, krwawy mech, 2x wulkaniczny pył Silne uderzenie raniące nieprzyjaciół i przyjaciół w obszarze działania czaru. Przyjaciele otrzymują 50% obrażeń, a sługi z Otchłani są nie ranione, lecz uzdrawiane.

Komendy
.otchlan – komenda pozwalająca przywołać jednego z dostępnych demonów
.magia – Informuje o tym, czy postać jest pod wpływem czarów: Magic Reflection oraz Reactive Armor.

Uwagi

  • Demony mogą być leczone tylko przez Demonologa, specjalnym czarem,
  • Demoniczny sługa może być leczony tylko przez demonologa, który go przyzwał.
  • wszystkie demony po przyzwaniu istnieją 15 minut,
  • aby móc rzucać zaklęcia należy dokonać personalizacji Codexu Daemonicus
  • skuteczność i moc zaklęć zależą od poziomu Demonologii, Mądrości i inteligencji postaci,
  • w przypadku walk między graczami, poziom obrażeń zadawanych przez zaklęcia osiąga maksimum przy 75 punktach Inteligencji,
  • posiadanie umiejętności Taktyka, Anatomia, Walka bronią na sumarycznym poziomie 180% pozwala na noszenie rękawic pierścieniowych. Dla kolczugi poziom ten wynosi 240%. Poza tym wymagane jest minimum 80% umiejętności Demonologia,
  • przytrzymywanie zbyt długo czaru „w dłoni” powoduje stopniowe spalanie energii magicznej,
  • Codex Daemonicus oraz pozostałe akcesoria Demonologa są pobłogosławione,
  • umiejętności Taktyka oraz Anatomia osłabiają moc zaklęć ofensywnych Demonologa,
  • Demonologia nie wymaga posiadania umiejętności Magia i może funkcjonować samodzielnie,
  • ilość wymaganej energii magicznej przy zaklęciu odpowiada kręgowi, do którego należy dany czar,
  • Czar rzucony ze zwoju nie zabiera many. Trzeba odczekać 5 sekund zanim wyczaruje się inny niż przed chwilą czar ze zwoju (te same czary nie mają tego ograniczenia).
  • wszelkie czary defensywne użyte na postaci ze statusem kryminalisty lub mordercy dają rzucającemu status kryminalisty.
  • Umożliwiono zwiększanie atrybutów kontrolowanych zwierząt i przywołańców przy pomocy mikstur: białej, niebieskiej, błogosławieństwa oraz eliksiru kamiennej skóry. Wystarczy przenieść miksturę na zwierzaka lub przywołańca.

W razie pytań zapraszamy na nasze kanały irca, takie jak #ultima-dm, #help-dm i inne.

Wszelkie zauważone błędy tej strony prosimy zgłaszać na naszym forum.

Aktualizacja: Kwiatek, DzikiHL, edith
05-03-2016