Autor Wątek: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja  (Przeczytany 33049 razy)

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Niech to będzie, w miarę możliwości, luźna dyskusja. Bardzo proszę.

Były kiedyś rozmowy na temat zablokowania recalli. Faktycznie, samo zablokowanie recalli (i gate travel, bo dlaczego nie?) młodym (i trochę starszym) magom niesamowicie utrudniło by grę, właściwie ją uniemożliwiając (wój przebiegnie z miasta A do B przez las, mag już niekoniecznie).

Jednak przez te właśnie recalle i zwoje gate travel piraci są bezrobotni i jadą na zasiłkach (z naszych podatków!) a drogi i szlaki są sobą tylko z nazwy. Bo przecieć właściwie nikt z nich nie korzysta, skoro można się teleportować albo (w przypadku postaci nieczarującej) poprosić znajomego maga o portal.


A teraz pomysły:
Można by wymyślić *masę* innych sposobów transportów, które jednak chwilę/chwilkę trwają. Na przykład, taki... dyliżans? Chyba tak to się nazywało.
Jest sobie takie oto coś: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Hospental-Postkutsche.jpg Oparte jest to na skrypcie łodzi (podobno da się), która porusza się po lądzie. Sterowane jest to przez automatycznie NPC, a wygląda to tak:
* Podchodzimy do jakiegoś wesołego Pana i mówimy: "Witaj, świetna pogoda na podróż!". On natomiast odpowiada: "Racja, gdzie chcesz się wybrać?" - klik - "Będzie Cię to kosztowało xxx gp." - klik na OK - "Dobrze, kiedy będziesz gotowy powiedz.". I teraz do naszego dyliżansu wchodzą np. 4 osoby. Mówimy "Jestem gotowy, jedźmy!" i nasz dyliżans wyrusza wyznaczoną ścieżką prosto do jakiegoś tam miasta. A po drodze wszyscy piją piwo, rozmawiają i świetnie się bawią.
Cena podobna na przykład do zwoju Gate Travel.

Niestety, po zioła by się tym nie dało jeździć. Ale o tym za chwilę.

Dyliżans takowy może zostać zaatakowany. W wypadku ataku albo odrazu, albo np. po otrzymaniu jakichś obrażeń "wysadza" podróżnych. No i do broni. Ponowne wejście, tak jak w magiczną bramę, jest możliwe tylko gdy nie jesteśmy atakowani.

No i "Wyprawa po zioła":
To, niestety, byłoby dosyć zaawansowane, skomplikowane, głupie, bugogenne, niezbalansowane. I pożarło by masę skryptogodzin.
* Idziemy sobie do skryby, kupujemy jakąś tam mapę. U alchemika albo zielarza kupujemy coś tam do zapisania mapy. Następnie, wsiadamy na kucyka, klikamy na mapę i rozpoczynamy zaznaczanie trasy. Biegniemy kucykiem, rysujemy, rysujemy. Docieramy do celu (polanki z ziółkami), kończymy. I mamy swoją mapę, która prowadzi od *danego* przewoźnika do polanki z ziołami. Idziemy do przewoźnika, i standardowa gadka: "Witaj, Eustachy! Zawieziesz mnie tam?" - dajemy mu mapkę - "Pewnie, ale za xxx gp." - OK - "Jedziemy!" - mapka wraca do plecaka a my jedziemy po ziółka.


Można by było wyeliminować recalle dając w zamian coś podobnego do tego (lub coś innego, co umożliwiłoby przemieszczanie się młodym postaciom). Drogi by ożyły, w dyliżansach poznawały by się pary i wszyscy chodzili by na ich śluby. Statkami między miastami transportowano by towary, piraci musieliby kupić nowe szable (bo stare na bezrobociu zardzewiały). Co sądzicie o czymś takim? Czy byłoby to możliwe?
Miłej dyskusji.

I, przede wszystkim, życzę Wam wesołych, pogodnych (u mnie właśnie świeci słonko :)) i radosnych świąt.

 

Offline Zathaniel

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 687
  • W ogrodzie mojej pamięci pielęgnuję różne kwiaty.
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #1 dnia: 2010 04 03, 15:59:49 »
dyliżans? ok, jako smaczek..

Jeśli myślisz ze drogami nikt nie biega to jesteś w błędzie, ja na przykład uwielbiam berkiem jako alternatywę dla żeglarza pobiec do interesującego mnie miasta, najwięcej emocji jest na drodze cove-skara ( okrążając britt czuje się napięcie czy spotka się jakiegoś napastnika ).

Co do recalli/GT magiem nie wyobrażam sobie wysiłku jadąc konno czy niewygody na łodzi lub w dyliżansie.
Aion no i teraz wyszedłeś na idiote w sumie jak zawsze.

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #2 dnia: 2010 04 03, 16:01:30 »
I to taka mała nieścisłość. Moongate'y stworzone przez sarożytnych, wybitnych magów są niedużo lepsze od tych tworzonych przez średniozaawansowanego maga na codzień.

Offline Badalaman

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1534
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #3 dnia: 2010 04 03, 16:42:28 »
Musialbys zaczac od pytania "czy obecna ekipa bierze wogole pod uwage mozliwosc zablokowania badz ograniczenia recalli i portali?".
Jesli odpowiedz brzmi tak, to mozna dalej cos tworzyc. Jesli nie to niema to sensu.

Offline mae

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 5778
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #4 dnia: 2010 04 03, 16:53:37 »
Down nie trwa jeszcze tak dlugo, a niektorzy chyba juz zapomnieli, jak wyglada nasz serwer.

Zapewniam Cie, ze nasi "piraci" nie sa bezrobotni, nie jada na zasilkach i maja dostarczone odpowiednie narzedzia dla swojej profesji. Jednym z nich jest wlasnie recall, ktory doskonale im sluzy. Podobnie gate travel, ktory sluzyl im do niedawna tak dobrze, ze az z ich powodu przywrocono pewne ograniczenia.

I na co komu taki dylizans? Kto by z tego korzystal i po co? Mamy nie tylko moongate. Mamy tez zeglarzy, ktorzy dzialaja tak samo jak "dylizans", jednak bezpiecznie i bez ryzyka.


Offline Svennson

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 819
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #5 dnia: 2010 04 03, 17:30:49 »
I na co komu taki dylizans? Kto by z tego korzystal i po co? Mamy nie tylko moongate. Mamy tez zeglarzy, ktorzy dzialaja tak samo jak "dylizans", jednak bezpiecznie i bez ryzyka.
mozna dodac jeszcze "i szybciej" :P

swoja droga jakos tez bardziej lubie przebiec sie z buta z miasta do miasta ;]... fajne emocje sa wtedy jak niesie sie czek na dajmy 100k :P
Cytat: Jasmine
o tyle tutaj testy sa trudne bo jak liki na cos wpadna to same siebie nie udupia. juz niektore dzieci nocy wiedza jak sie mozna slizgac na regulaminie jak gowno po lodowcu.

Offline Nimrod

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 434
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #6 dnia: 2010 04 03, 18:08:54 »
Moim zdaniem to właśnie bardzo nie-pro , że jest tyle sposobów na przemieszczenie się.
Moon-gate'ów już od kilku lat używają głównie pkerzy jako miejsce ustawek. Tak z przyzwyczajenia.
Już chyba nikt nie pamięta, że kampowało się na mg, bo tamtędy czasem przechodził jakiś nieszczęśnik z sakiewką złota.

Moim zdaniem należałoby zwiększyć zapotrzebowanie na drogi, trakty i zarazem mg.

- Zmniejszyć możliwości żeglarzy ( po 1 - 2 połączenia z miast portowych, nie więcej )
- Uje... ujędrnić recall i portal. Niech magowie też od czasu do czasu się przejdą, żeby nie zapomnieli jak się chodzi. W jaki sposób? Ograniczenia czasowe ( recall powinien być co symboliczne 5 minut, żeby nie było hop hop z miejsca na miejsce. Na zasadzie "skoczę po wszystkich mandragorach w Sosarii i jestem pro). Moongate - blokada czasowa jak najbardziej uzasadniona. Można też zwiększyć koszty Bramy.
-Zmniejszyć ilość tych portali, które zewsząd wszędzie przeniosą.


Jeśli ludzie zaczną uczęszczać na traktach wszelakich, nareszcie będzie sens zaczaić się na jakiegoś wędrowca ze sztyletem tudzież halabardą.
Nareszcie "witaj wędrowcze" nie będzie tylko sloganem! Bo czy można za wędrowca uznać kogoś, kto porusza się tylko na pvm w jaskini i na pvp w lesie? A reszta to wchodzenie w kolejne portale : /

Ave klimat !


chaosspacemarine

  • Gość
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #7 dnia: 2010 04 03, 20:00:43 »
zajmijcie sie czyms konstruktywnym, a nie kochacie kocopoly na forum

Offline Jackob

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 542
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #8 dnia: 2010 04 03, 20:10:28 »
Bardzo fajny post nimrod. Jestem tego samego zdania.

Co do dylizansu, dla klimatu swietne, chcialbym zobaczyc grupke pijaczkow cieszacych sie jazda.. mmm

Offline Snibril666

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 451
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #9 dnia: 2010 04 03, 21:44:10 »
Zakaz stawiania portali i recallowania sie w obreby miejskie i bedzie juz ciekawiej ;>

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #10 dnia: 2010 04 03, 22:27:23 »
zajmijcie sie czyms konstruktywnym, a nie kochacie kocopoly na forum

Niech to będzie, w miarę możliwości, luźna dyskusja. Bardzo proszę.

eeh.

Offline Sadi666

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1115
    • http://www.topory.fora.pl
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #11 dnia: 2010 04 04, 09:26:08 »
Cytuj
- Uje... ujędrnić recall i portal. Niech magowie też od czasu do czasu się przejdą, żeby nie zapomnieli jak się chodzi. W jaki sposób? Ograniczenia czasowe ( recall powinien być co symboliczne 5 minut, żeby nie było hop hop z miejsca na miejsce. Na zasadzie "skoczę po wszystkich mandragorach w Sosarii i jestem pro). Moongate - blokada czasowa jak najbardziej uzasadniona. Można też zwiększyć koszty Bramy.

Tak, jeśli oddamy BMom recalle.

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #12 dnia: 2010 04 04, 12:02:31 »
Było by fajnie, gdyby powstały jakieś środki transportu inne niż teleportacja (z którą, chociaż jest bardzo skomplikowaną sprawą, radzi sobie prosty wojak).

szelq

  • Gość
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #13 dnia: 2010 04 04, 12:31:34 »
Było by fajnie, gdyby powstały jakieś środki transportu inne niż teleportacja (z którą, chociaż jest bardzo skomplikowaną sprawą, radzi sobie prosty wojak).
czyt. samochody

Offline Nimrod

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 434
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #14 dnia: 2010 04 04, 12:39:37 »
Ale po co inne środki transportu? Ich jest masa.

Chodzi chyba o to, żeby była potrzeba przejścia się raz na jakiś czas po lesie do mg, bo teraz takiej potrzeby nie ma. Robią to tylko pasjonaci chodzenia.
Nie ma żadnego problemu skołowania portalu czy popłynięcia żeglarzem, wszystko 100% bezpieczne.
Jeśli ograniczyć np. żeglarza do 1-3 połaczeń, to wtedy można byłoby zmniejszyć cenę pływania np do 200 gp. Ale, żeby popłynąć do swojego wymarzonego miasta trzeba byłoby przepłynąć przez 3 różne, znając oczywiście połączenia. To byłoby trochę kłopotliwe i sprawiłoby, że jeśli do miasta jest rzut beretem to już lepiej się będzie przebiec.

To samo brama. Koszt to.. 150 gp? Za możliwość przejścia w dowolne miejsce w Sosarii przez liczbę osób praktycznie dowolną*? No ludzie...

To samo recall. Koszt to... 100 gp? Za możliwość przejścia w dowolne miejsce w Sosarii raz po razie? Pyk pyk i zbieramy wszystkie żeńszenie!
Moim zdaniem delay na recall 5 minut to akurat za mało, aby było dokuczające w podróżowaniu, a wystarczająco, żeby było przeszkadzające w "skakaniu" po lokacjach, które to "skakanie" moim zdaniem jest jakąś pomyłką. To jest zbyt wielka władza.



* Jest ograniczenie czasowe, ale dobrze zorganizowana grupa mogłaby przejść przez portal w ilości 40 osób, czyli np. cała frakcja order :D

Momi zdaniem po ujędrnieniu żeglarza, bramy i recalla powinien nastać klimat. Tak wynika z obliczeń.