Autor Wątek: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja  (Przeczytany 33048 razy)

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Niech to będzie, w miarę możliwości, luźna dyskusja. Bardzo proszę.

Były kiedyś rozmowy na temat zablokowania recalli. Faktycznie, samo zablokowanie recalli (i gate travel, bo dlaczego nie?) młodym (i trochę starszym) magom niesamowicie utrudniło by grę, właściwie ją uniemożliwiając (wój przebiegnie z miasta A do B przez las, mag już niekoniecznie).

Jednak przez te właśnie recalle i zwoje gate travel piraci są bezrobotni i jadą na zasiłkach (z naszych podatków!) a drogi i szlaki są sobą tylko z nazwy. Bo przecieć właściwie nikt z nich nie korzysta, skoro można się teleportować albo (w przypadku postaci nieczarującej) poprosić znajomego maga o portal.


A teraz pomysły:
Można by wymyślić *masę* innych sposobów transportów, które jednak chwilę/chwilkę trwają. Na przykład, taki... dyliżans? Chyba tak to się nazywało.
Jest sobie takie oto coś: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Hospental-Postkutsche.jpg Oparte jest to na skrypcie łodzi (podobno da się), która porusza się po lądzie. Sterowane jest to przez automatycznie NPC, a wygląda to tak:
* Podchodzimy do jakiegoś wesołego Pana i mówimy: "Witaj, świetna pogoda na podróż!". On natomiast odpowiada: "Racja, gdzie chcesz się wybrać?" - klik - "Będzie Cię to kosztowało xxx gp." - klik na OK - "Dobrze, kiedy będziesz gotowy powiedz.". I teraz do naszego dyliżansu wchodzą np. 4 osoby. Mówimy "Jestem gotowy, jedźmy!" i nasz dyliżans wyrusza wyznaczoną ścieżką prosto do jakiegoś tam miasta. A po drodze wszyscy piją piwo, rozmawiają i świetnie się bawią.
Cena podobna na przykład do zwoju Gate Travel.

Niestety, po zioła by się tym nie dało jeździć. Ale o tym za chwilę.

Dyliżans takowy może zostać zaatakowany. W wypadku ataku albo odrazu, albo np. po otrzymaniu jakichś obrażeń "wysadza" podróżnych. No i do broni. Ponowne wejście, tak jak w magiczną bramę, jest możliwe tylko gdy nie jesteśmy atakowani.

No i "Wyprawa po zioła":
To, niestety, byłoby dosyć zaawansowane, skomplikowane, głupie, bugogenne, niezbalansowane. I pożarło by masę skryptogodzin.
* Idziemy sobie do skryby, kupujemy jakąś tam mapę. U alchemika albo zielarza kupujemy coś tam do zapisania mapy. Następnie, wsiadamy na kucyka, klikamy na mapę i rozpoczynamy zaznaczanie trasy. Biegniemy kucykiem, rysujemy, rysujemy. Docieramy do celu (polanki z ziółkami), kończymy. I mamy swoją mapę, która prowadzi od *danego* przewoźnika do polanki z ziołami. Idziemy do przewoźnika, i standardowa gadka: "Witaj, Eustachy! Zawieziesz mnie tam?" - dajemy mu mapkę - "Pewnie, ale za xxx gp." - OK - "Jedziemy!" - mapka wraca do plecaka a my jedziemy po ziółka.


Można by było wyeliminować recalle dając w zamian coś podobnego do tego (lub coś innego, co umożliwiłoby przemieszczanie się młodym postaciom). Drogi by ożyły, w dyliżansach poznawały by się pary i wszyscy chodzili by na ich śluby. Statkami między miastami transportowano by towary, piraci musieliby kupić nowe szable (bo stare na bezrobociu zardzewiały). Co sądzicie o czymś takim? Czy byłoby to możliwe?
Miłej dyskusji.

I, przede wszystkim, życzę Wam wesołych, pogodnych (u mnie właśnie świeci słonko :)) i radosnych świąt.

 

chaosspacemarine

  • Gość
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #16 dnia: 2010 04 04, 13:46:11 »
ale zrozum gonet9, mimo iz udowodnisz swoje racje itp. na dm to nie jest potrzebne i szkoda marnowac czas na oskrytpowanie tego, fragi da sie spotkac na drogach, ludzie przemieszczaja zeglarzem/moongate'ami/bramami od magow/recallami i jest dobrze

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #17 dnia: 2010 04 04, 13:54:01 »
Za komuny dla niektórych też było dobrze (chociaż na szczęście nie było mi dane żyć w tych czasach).

Necro

  • Gość
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #18 dnia: 2010 04 04, 14:20:12 »
ale zrozum gonet9, mimo iz udowodnisz swoje racje itp. na dm to nie jest potrzebne i szkoda marnowac czas na oskrytpowanie tego, fragi da sie spotkac na drogach, ludzie przemieszczaja zeglarzem/moongate'ami/bramami od magow/recallami i jest dobrze

Może i jest dobrze... Ale z jakiej racji mamy blokować rozwój; koniec końców może być i lepiej.
Idąc Twoim tokiem rozumowania - usunąć cały dział propozycje, bo fragi da się wbijać, koxać się da, moby padają a i z profesji da się co nieco wyfarmić... a część graczy to i tak klimaciarze, którzy kładą na wiele rzeczy lachę.

Uważam, że trakty powinny być częściej wykorzystywane, bo faktycznie, natenczas na większości głównych dróg jedyne co można spotkać, to ettiny. Jednak to wszystko nie jest tak ważne, jak ogólne ożywienie miast - większość miast kręci się jedynie wokół banku, karczmy, ulice, rynki świecą pustkami... a wy chcecie zaludniać tereny między miastami.
Myślę, że gdyby chcieć teraz ożywić trakty, to nawet w banku ciężko byłoby kogoś spotkać.

chaosspacemarine

  • Gość
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #19 dnia: 2010 04 04, 14:41:26 »
a ja uwazam, ze czas na oskryptowanie dylizansu (;d) mozna by spozytkowac na oskryptowanie czegos innego, bardziej potrzebnego, uzyteczniejszego

re up: i podales dodatkowe argumenty przeciw bzdurnemu uwaleniu magow na korzysc rownie bzdurnego dylizansu ;] poza tym to nie dziki zachod ;d

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #20 dnia: 2010 04 04, 15:08:56 »
No nie wiem. Bo według mnie (i wikipedii) dyliżansy były popularne nie tylko na Dzikim Zachodzie. Królowie i szlachcice chyba nie biegali na piechotę, a Gate Traveli to tam raczej nie było. Chociaż kto ich tam wie...

Offline Evilas

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 494
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #21 dnia: 2010 04 04, 16:00:57 »
nie zamierzam sie wyklocac wiec powiem krotko, jesli ktos chce skakac runami, bramami, to nie widze przeszkod, jak ktos chce sobie jezdzic lasem, droga wolna, wojacy i tak musza caly czas pieszo dymac, oni runa nie skocza, co do dylizansu, moze i fajny pomysl, zeby taki powstal na zasadzie zeglarza, zeby przewozil do jakiegos lochu np, do ktorego tylko kareta, dylizans, powoz moze zawiesc, co do grafiki dylizansu jezdzacego po traktach, to po pierwsze, ilu bedzie chetnych na to, a po drugie jak szybko sie znudzi? kwestia pustych lasow i traktow, to rzecz oczywista, durnota pk, ktora pkuje on sight, grabi do zera, slowem sie nie odezwie albo wcisnie od niechcenia binda (bo moze mi sie uda wyjsc na klimaciarza i nie dostane 96h jak zglosi ) baaaaaaardzo zniecheca ludzi do chodzenia po lesie, gdyby chociaz ci redzi potrafili grac mordercow, to pewnie ludzie by zaczeli chodzic po lesie wiedzac ze jest szansa na przezycie jak sie im odda pare kamieni, kupke zlota, czy inne drobiazgi, aktualnie poziom redow jest zastraszajaco niski (owszem zdarzaja sie wyjatki, ktore wyjatkowo rzadko rowniez i ja spotykam) ktory konczy sie na target next, attack last ;)

podsumowujac : jesli ktos ma ochote na piesze, konne wedrowki, niech tak robi, jesli ktos jedynie chce portali, niech z nich korzysta, koszty kosztami, dla jednych sa niskie, dla innych wysokie, nie kazdego stac na zwoje po 1k zeby postawic brame, a ryzyko wyjecia runy pod dom zeby postawic brame, moze prowadzic do jej straty na korzysc wyzej wymienionych "rabusiow", jesli ktos chce plywac zeglarzem, niech placi i plywa, sa rowniez takie ciekawe wodne transporty jak lodzie, mozna sobie na nich tez plywac (takie wodne dylizanse :D ) wiec jesli ktos lub, niech na nich plywa, a ograniczenia na bramy, recalle, sa moim krotkim zdaniem zbedne, jesli ktos trafia na zajeta lokacje, pusta, to musi czekac bezsensownie 15 minut na brame, chociaz tutaj bardziej chyba chodzi o czekanie na tego co przyjdzie po "fraga" ;)

tyle ode mnie, koniec imprezy, dziekuje, dobranoc

Offline Sadi666

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1115
    • http://www.topory.fora.pl
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #22 dnia: 2010 04 04, 16:24:12 »
Cytuj
To samo brama. Koszt to.. 150 gp? Za możliwość przejścia w dowolne miejsce w Sosarii przez liczbę osób praktycznie dowolną*? No ludzie..

150? A 550 to nie łaska? Kiedyś z kimś to liczyłem ile kosztuje wyprodukowanie zwoju GT. Już sam koszt szafirów to więcej niż 150gp. Dodaj do tego zioła jeszcze. Dziwiłem się strasznie dlaczego ludzie po 900-1000gp sprzedają jeden. 100% przebicia to przesada, ale faktem jest, że wyprodukowanie ok. 500gp kosztuje.

Co do samego pomysłu, to też uważam, że póki co, jest to zbędne przy obecnym stanie skrypterskim. Lepiej ich pracę wykorzystać na co innego. Poza tym, pomysł z dyliżansem jest chybiony trochę.. nie urealniajmy naszego świata na siłę. Chcecie z UO zrobić kolejnego WoWa, gdzie na zasranej chimerze, z jednego końca kontynentu na drugi trzeba przelecieć pół godziny? Dajcie spokój.

Offline ethanoll

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1019
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #23 dnia: 2010 04 04, 20:06:22 »
Ja powiem tylko, co mieć trzeba, żeby pojawiły się w grze dyliżanse:
1) Trzeba mieć grafikę dyliżansu. Konie już są, brakuje reszty. Podany wyżej Hospental-Postkutsche.jpg z wiki w żaden sposób się nie nadaje. Potrzebny jest multiobiekt, składający się z wielu oddzielnych elementów, tak jak łodzie. Roboty to od groma, a trzeba nam takich dyliżansów osiem, gdyż tyle mamy stron świata w ultimie.
2) Trzeba go oskryptować tak, eby się nie bugował podczas kolizji z pekerem, małpiarzem, drzewem, domkiem gracza, innym dyliżansem, szczytem górskim czy tymi cierniowymi gałązkami, które co jakiś czas lubią nas blokować. Nie wiem ile wymaga to roboczogodzin, ale na pewno nie mało.
Zatem jest to pracochłonne jak diabli. Należy zatem zapytać: czy warto? czy dzięki takim dyliżansom DM stanie się na tyle atrakcyjny (wówczas już będziemy mieli po ok. 60-80 lat), że skłoni nas do porzucenia na jego rzecz najnowszego WoW-a LXVII? Ja osobiście w to szczerze wątpię.
Oficjalny kanał irc Księstwa Ocllo: #bp

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #24 dnia: 2010 04 04, 21:41:46 »
http://www.uo-pixel.de/grafiken/sha_schubkarre/ - ewentualnie, coś z tego dałoby skleić.

A może modyfikacja konia, który ciągnie za sobą jakieś ustrojstwo (na które wsiadają np. 3 osoby)? Sterowane normalnie, przez gracza.

Offline mae

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 5778
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #25 dnia: 2010 04 04, 23:19:37 »
to jest wozek na wegiel albo rzepe dla niziolkow

Offline Zyzio

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 2267
  • 1 os. Hybrydowe Lobby
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #26 dnia: 2010 04 04, 23:51:13 »
Niesmialo zauwaze, offtopujac przy okazji (ale to w koncu luzna dyskusja  ;) ) ze ta elfia kolczuga w tamtejszych grafikach jest zajebista.
***<Kap^^> kto nie gral w uo ten nie zna zycia***
KANDYDACI NA DROWA:
http://dm-uo.pl/forum/index.php/topic,18495.msg306994.html

Offline mae

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 5778
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #27 dnia: 2010 04 05, 01:18:29 »
jest gdzies w "Kleidung für Frauen"? ;>

Necro

  • Gość
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #28 dnia: 2010 04 05, 02:26:15 »
to jest wozek na wegiel albo rzepe dla niziolkow

Ta, 4 ludzi do przyczepy, przyczepe zaprzęgamy w 4 niziołków, które popędzamy batem...

Offline Nimrod

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 434
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #29 dnia: 2010 04 05, 13:14:06 »
Albo marchewką na patyku.

Offline Evilas

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 494
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #30 dnia: 2010 04 05, 15:51:02 »


Ta, 4 ludzi do przyczepy, przyczepe zaprzęgamy w 4 niziołków, które popędzamy batem...

no, to niziolki beda mialy klimatyczne zajecie :D