Autor Wątek: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja  (Przeczytany 33047 razy)

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Niech to będzie, w miarę możliwości, luźna dyskusja. Bardzo proszę.

Były kiedyś rozmowy na temat zablokowania recalli. Faktycznie, samo zablokowanie recalli (i gate travel, bo dlaczego nie?) młodym (i trochę starszym) magom niesamowicie utrudniło by grę, właściwie ją uniemożliwiając (wój przebiegnie z miasta A do B przez las, mag już niekoniecznie).

Jednak przez te właśnie recalle i zwoje gate travel piraci są bezrobotni i jadą na zasiłkach (z naszych podatków!) a drogi i szlaki są sobą tylko z nazwy. Bo przecieć właściwie nikt z nich nie korzysta, skoro można się teleportować albo (w przypadku postaci nieczarującej) poprosić znajomego maga o portal.


A teraz pomysły:
Można by wymyślić *masę* innych sposobów transportów, które jednak chwilę/chwilkę trwają. Na przykład, taki... dyliżans? Chyba tak to się nazywało.
Jest sobie takie oto coś: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Hospental-Postkutsche.jpg Oparte jest to na skrypcie łodzi (podobno da się), która porusza się po lądzie. Sterowane jest to przez automatycznie NPC, a wygląda to tak:
* Podchodzimy do jakiegoś wesołego Pana i mówimy: "Witaj, świetna pogoda na podróż!". On natomiast odpowiada: "Racja, gdzie chcesz się wybrać?" - klik - "Będzie Cię to kosztowało xxx gp." - klik na OK - "Dobrze, kiedy będziesz gotowy powiedz.". I teraz do naszego dyliżansu wchodzą np. 4 osoby. Mówimy "Jestem gotowy, jedźmy!" i nasz dyliżans wyrusza wyznaczoną ścieżką prosto do jakiegoś tam miasta. A po drodze wszyscy piją piwo, rozmawiają i świetnie się bawią.
Cena podobna na przykład do zwoju Gate Travel.

Niestety, po zioła by się tym nie dało jeździć. Ale o tym za chwilę.

Dyliżans takowy może zostać zaatakowany. W wypadku ataku albo odrazu, albo np. po otrzymaniu jakichś obrażeń "wysadza" podróżnych. No i do broni. Ponowne wejście, tak jak w magiczną bramę, jest możliwe tylko gdy nie jesteśmy atakowani.

No i "Wyprawa po zioła":
To, niestety, byłoby dosyć zaawansowane, skomplikowane, głupie, bugogenne, niezbalansowane. I pożarło by masę skryptogodzin.
* Idziemy sobie do skryby, kupujemy jakąś tam mapę. U alchemika albo zielarza kupujemy coś tam do zapisania mapy. Następnie, wsiadamy na kucyka, klikamy na mapę i rozpoczynamy zaznaczanie trasy. Biegniemy kucykiem, rysujemy, rysujemy. Docieramy do celu (polanki z ziółkami), kończymy. I mamy swoją mapę, która prowadzi od *danego* przewoźnika do polanki z ziołami. Idziemy do przewoźnika, i standardowa gadka: "Witaj, Eustachy! Zawieziesz mnie tam?" - dajemy mu mapkę - "Pewnie, ale za xxx gp." - OK - "Jedziemy!" - mapka wraca do plecaka a my jedziemy po ziółka.


Można by było wyeliminować recalle dając w zamian coś podobnego do tego (lub coś innego, co umożliwiłoby przemieszczanie się młodym postaciom). Drogi by ożyły, w dyliżansach poznawały by się pary i wszyscy chodzili by na ich śluby. Statkami między miastami transportowano by towary, piraci musieliby kupić nowe szable (bo stare na bezrobociu zardzewiały). Co sądzicie o czymś takim? Czy byłoby to możliwe?
Miłej dyskusji.

I, przede wszystkim, życzę Wam wesołych, pogodnych (u mnie właśnie świeci słonko :)) i radosnych świąt.

 

Offline ethanoll

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1019
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #31 dnia: 2010 04 05, 16:06:41 »
Miało nie być bonusów rasowych.
Oficjalny kanał irc Księstwa Ocllo: #bp

Offline Nimrod

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 434
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #32 dnia: 2010 04 05, 20:21:44 »
W sensie , że ludzie w przyczepie a niziołki ciągną, to bonus dla ludzi? :D
Może wsiąść i 8 niziołków, byle 4 niziołki ciągnęły, a to chyba nie jest bonus :D

Offline wr

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 509
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #33 dnia: 2010 04 05, 21:16:13 »
8 niziołków to byłby już jakiś superekspres, więc przegięcie. Udupić! ;)

A tak na poważnie to jakiekolwiek sprawy bez animacji/grafiki to sobie można... Kiedyś przez rok próbowałem wdrożyć na DM przeze mnie zrobione grafiki trofeów, i nic z tego nie wyszło bo trzeba by to jeszcze oskryptować i opracować... A grafiki były, i pracy skrypterskiej nie wiele byłoby.
Więc o takich rzeczach to sobie można pomarzyć co najwyżej, choć fajnie że komuś się jeszcze chce... ;)

Offline Nimrod

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 434
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #34 dnia: 2010 04 06, 12:50:17 »
Nie załapałeś! 8 niziołków wsiada zamiast 4 ludzi, a ciągnie nadal 4 niziołków.
To zapobiega bonusom rasowym, jakoby niby tylko ludzie mogli wsiadać do dyliżansu. Otóż wcale nie !

O dyliżansie to można od razu zapomnieć, ale coś trzeba zrobić, żeby ludzie potrzebowali przejść się od czasu do czasu lasem, a nie tylko jako hobby, oswajanie zwierzątek czy koks. Podróżnictwo umiera!

Offline Rey

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 928
  • Zacny Naven`yer
    • http://reynevan.ovh.org
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #35 dnia: 2010 04 07, 17:38:36 »
Moze troche wiecej kultury i wyrafinowania graczy chcacych takowych tam zobaczyc? ;P
Borry: "Papier przepakowany, nożyczki OK. Kamień"

"kolego jesli internet explorer ma odwage zapytac czy moze byc domyslna przegladarka, to Ty nie masz odwagi podejsc do dziewczyny i zagadac?"

Offline ethanoll

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1019
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #36 dnia: 2010 04 08, 23:24:19 »
Można zrobić tak, że jak ktoś tylko od święta wędruje pieszo/konno, a wciąż tylko recall/moongate/żeglarz, to obrasta tłuszczem, co zmniejsza mu gainy.  :P
Oficjalny kanał irc Księstwa Ocllo: #bp

Offline AsY!um-

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1790
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #37 dnia: 2010 04 10, 23:38:04 »
Łodzie to dość specyficzny rodzaj obiektu typu multi. W/g mojej wiedzy nie dałoby się oskryptować podobnie działającego obiektu lądowego typu wóz/dyliżans/pociąg. Także pomysł fajny, ale z wykonalnością problem.
<uninitialized object>

Offline Ghg

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1807
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #38 dnia: 2010 04 10, 23:50:27 »
moze usunmy magie i zeglarzy na miesiac. zobaczymy co sie stanie. ;)
Ostatnie słowa Woltera brzmiały : "To nie najlepszy czas, na robienie sobie wrogów". Tak odpowiedział na pytanie księdza, czy ten wyrzeka się diabła.

promuje wegetarianizm w krajach trzeciego swiata.

Offline gonet9

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 76
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #39 dnia: 2010 04 11, 19:35:11 »
Asyl, gadałem z chłopem który przerobił łódź na latający dywan „dżina”.Więc pewnie jako się da, tylko kto to wie jak.

Offline mae

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 5778
Odp: Teleporty, recalle, dyliżansy i piraci - luźna dyskusja
« Odpowiedź #40 dnia: 2010 04 12, 14:21:04 »
moze usunmy magie i zeglarzy na miesiac. zobaczymy co sie stanie. ;)
Magowie przedluza swoj czas downa o kolejny miesiac i kiedy magia zacznie dzialac, dopiero wroca.

Łodzie to dość specyficzny rodzaj obiektu typu multi. W/g mojej wiedzy nie dałoby się oskryptować podobnie działającego obiektu lądowego typu wóz/dyliżans/pociąg. Także pomysł fajny, ale z wykonalnością problem.
Rozmawialem kiedys o odwrotnym wariancie z Duckiem. Mialem taki pomysl, by wprowadzic wierzchowca poruszajacego sie na ladzie i wodzie (na niektorych serwrach runuo takie sa). Niestety tego chyba tez nie da sie zrobic na POL.