Autor Wątek: GOTHIC 2 NOC KRUKA  (Przeczytany 22171 razy)

Offline AbelarD

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 114
GOTHIC 2 NOC KRUKA
« dnia: 2012 04 23, 23:06:04 »
Czołem wczoraj sobie postanowiłem zagrać paladynem w GOTHIC 2 NOC KRUKA, pewnie ktoś tu grał potrzebuje rady jak budować postać. Broń jednoręczna czy dwuręczna ? czy może pół na pół zaznaczam ze nie gram kuszą i łukiem a więc zostaje tylko typ broni. Jak macie jakieś rady też wysłucham buzi w uszko :*

 

Offline lazzio

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 530
  • Kekekeke
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #1 dnia: 2012 04 23, 23:08:31 »
Dobrze trafiłeś, mogę powiedzieć, że uważam się za eksperta z tej gry 8)
Na początek mam tylko nadzieję, że przeszedłeś Gothica 2 bez dodatku, jesli nie to uinstall i wgrywaj ponownie sama podstawke.:) <- według mnie


Co do Twojego pytania:
nie możesz w tej grze łączyć w jednej postaci broni 2 i 1 recznych. Tzn jest to możliwe ale mija się z celem i jest lekko mówiąc bez sensu. Dodam tu, że łuki bądź kusze są idealne np przeciw wszelkiego rodzaju potworom, biją na głowę całą broń białą. Z ludźmi i nieumarłymi natomiast trzeba walczyć bronią  do walki wręcz. W nocy kruka taka najprostrza kusza pozwala ci wybić większość leśnych bestii bez żadego problemu co da ci ogromne ilości doświaczenia. Natomiast walka mieczem kosztowała by troche mikstur.

Teraz daje ci rozwiązania:
1. kusza (wymaga siłę) oraz broń jednoręczna (wymajająca siłę) taka broń jest szybka, jest bardzo duży wybór; zamiast broni jednoręcznej możesz wybrać bronie dwuręczne które mają większy zasięg ale są wolniejsze.
2. łuki oraz broń jednoręczna (wymagająca zręczność-> jest ich mniej ale w nocy kruka nie trudno je zdobyć, są to różnego rodzaju bastardy itp. )
3. mag.

Raczej nie widze innych rozwiązań w buildach. Idąc w jedną ścieżkę np. siłę nie inwestujesz NIC w żadne inne statystyki. Tak samo idąc w zręczność nie dajesz nic w siłę.  Polecam jak najszybciej wbić poziom walki bronią białą, mam tu na myśli wbicie siły np. na ok 50.. czy tam ile wymaga przeciętna broń, a potem JAK NAJSZYBCIEJ walkę bronią dajmy na to jednoręczną na 30%. Już na początku gry, daje to nowe comba, walka jest o wiele łatwiejsza.

Polecam jako mistrza w mieście mieć zawsze Kowala. Największa kasa a topór orka można zdobyć w 2 minuty. Z małych rad jeszcze polecam każdego nowego dnia modlić się za maksymalną sumę złota w przydrożnej kaplicy inossa co daje losowy stat +1. Zbieranie każdego napotkanego zioła też jest warte uwagi jest tam mase bonusów. Dajmy na to zjedzenie 50 ciemnych grzybów daje +5 many, nie wspominam nawet o smoczym korzeniu czy gobliniej jagodzie.

Zadawać pytania na PW czy też tutaj, raczej nic mnie nie zagnie: )
« Ostatnia zmiana: 2012 04 23, 23:27:11 wysłana przez lazzio »

Offline AbelarD

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 114
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #2 dnia: 2012 04 23, 23:10:20 »
to słucham słucham  ;D bo nie wiem w co ładować PN:P

Offline Gonz0rr

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 197
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #3 dnia: 2012 04 23, 23:24:35 »
Osobiście, jako fan Gothiców wszelakich (prócz 4), zawsze robiłem jednoręczne. Szybsze i mimo, że ma mniejsze obrażenia to się po pewnym czasie równają. Dodatkowo rzeczy typu skórowanie zwierząt, łucznictwo itp. Bossa z kuszy zjechałem, więc kusze też są genialne :3

Offline lazzio

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 530
  • Kekekeke
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #4 dnia: 2012 04 23, 23:28:34 »
Jako ciekawostkę dodam jeszcze: jesli ktoś się znudził gothicem lub uważa że grafika jest beee to jest RISEN 1 i RISEN 2 którego jest dzisiaj premiera w Stanach a 27 kwietnia jest w POLSCE:) mam nadzieje, że nie zepsują i grywalność gothic 2 bedzie przelana na to nowe dzieło :)

Offline AbelarD

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 114
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #5 dnia: 2012 04 23, 23:35:25 »
dobra a więc zrobię kusze a co do broni to mam plan taki aby wbić 30 % broni jednoręcznej aby łatwiej było na początku a potem resztę w dwuręczną co ty na to?
poza tym jak możesz powiedz mi jak byś rozwijał paladyna od początku w co najpierw lądować itd z góry dzięki

Offline lazzio

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 530
  • Kekekeke
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #6 dnia: 2012 04 24, 00:19:13 »
Chyba mnie nie zrozumiales:) POPROSTU MASZ WYBOR albo JEDNO albo DWURECZNE:) nie mozesz tego połączyc:) daruj sobie:) Przeciez juz na samym poczatku mozesz isc w te dwureczne, nie ma problemu. ALBO  Zrob tak-> przejdz paladynem na jednoreczne a potem najemnikiem na dwureczne jak tak sie upierasz:) wez wbij sobie te 30 jednorecznych potem sile tak do 1xx, zeby zdobyc fajna bron i kusze, potem sobie wbijesz wyżej na poziom master walke bronia. W miedzyczasie dobij na poziom 30% kusze- bardzo poprawia celnosc. Zbieraj każdy napotkany grzyb i je zjadaj. Da ci to dodatkowa mane która przydaje sie u paladyna ale nie dawaj swoich PN w mane:). Paladyn jest bardzo dobra klasa poniewaz jest wojownikiem ma calkiem dobre czary ofensywne + bardzo dobre czary leczące tak wiec w late game wykluczasz nimi mikstury. Najemnik juz nie ma tak latwo.

To nie jest skyrim gdzie mozesz wbic kazda dostepna bojowke na maxa. W pewnej chwili naprawde zabraknie ci PN. Musisz jednocześnie rozwijać walkę, siłę/zreczność, broń dystansową a to nie koniec. W miedzyczasie jest mase innych skilli jak rozwoj kowalstwa, alchemia, zakradanie, otwieranie zamków, odczytywanie jezyka starożytnych i jeszcze wiecej. Łączenie broni 2 i 1 ręcznych tylko to zepsuje
« Ostatnia zmiana: 2012 04 24, 00:23:33 wysłana przez lazzio »

Ared

  • Gość
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #7 dnia: 2012 04 24, 00:30:33 »
dobra a więc zrobię kusze a co do broni to mam plan taki aby wbić 30 % broni jednoręcznej aby łatwiej było na początku a potem resztę w dwuręczną co ty na to?
poza tym jak możesz powiedz mi jak byś rozwijał paladyna od początku w co najpierw lądować itd z góry dzięki

Moim zdaniem jako również fana Gothiców zwłaszcza G2:NK   nie ma sensu wbijać tak jak napisałeś np 30 pktow w jednoręczna i potem resztę w dwuręczną. Równie dobrze możesz od razu władować do 30 w dwuręczną i już od razu z dwułapami latać. Jak popatrzysz po kowalach etc to można znaleźć fajne lekkie bronie dwuręczne, idealne na rozpoczęcie.
 
Osobiście jak przechodziłem gothica to moje buildy wyglądały mniej wiecej tak:

1. Paladyn w siłę, broń jednoręczną do 90%(+10% za pierścień) + Pkt.Many żeby używać run paladynów (przydatne na orków), (opcjonalnie jeśli Ci się naprawdę nudzi możesz dobić Zręczność do 90 żeby nauczyć się Akrobatyki, taka postać też może przejść spokojnie grę,  tylko jeśli dobrze pamiętam wtedy już nie 90% walki tylko 60-70%. I oczywiście kusze :) chociaż osobiście zostawiałem na 10% ponieważ na późniejszym etapie gry przynajmniej Ja nie używałem kusz.
2.Mag, broń jednoręczna do 30% żeby dociągnąć jakoś do możliwości zostania prawidłowym magiem. Siłę tyle żeby cokolwiek na początku założyć, tak więc kusza (no bo siła) także ta słaba. Poza tym mana, mana, mana... Obowiązkowo runy:
-leczenie (ale średnie, bo leczenie lekkich ran można rune znaleźć w terenie gdzieś, chyba na przełęczy (a może na odwrót))
-lodowa lanca (kosztuje tyle co ognista kula, zadaje większy dmg, składasz ogniste jaszczur 2-3 lancami, a ognista kula byś nie zabił)
-światło (dla zabawy),
-przywołanie demona (za pomocą tej runy możesz spokojnie ubić WSZYSTKIE smoki i demony w grze włącznie z głównym bosem :) )
-ognisty deszcz (od momentu nauczenia się tej runy cała górnicza dolina + wszystkie miejsca gdzie nie ma neutralnych npców jest twoja, wpadasz na przyspieszeniu zbierasz ile tylko dasz rade w jedno miejsce rzucasz deszcz i jeśli ktoś przeżył to tylko kawałek odbiec i dobić)
-ognista burza (przydatna na lodowe golemy i inne odporne na lodową lance)
-nova mrozu (obowiązkowe zaklęcie we wszystkich podziemiach gdzie masz walkę z dużą ilością wrogów które poprzedzają dialogi)
-zniszczenie nieumarłych (czy jak to się tam nazywało, jak sama nazwa wskazuje do rozwalania wszystkiego co ożywione, zakończenie gry z tym zaklęciem to banał)
3.Najemnik - Siła, siła, siła... broń jednoręczna albo broń dwuręczna do 90-100%,  kusza wedle uznania, amulety i pierścienie z odpornościami na broń (taki niby tank), w dex nic bo szkoda pktów, z mane też nic, wszystkie wolne pkty w siłe i broń, no i obowiązkowo alchemia i mikstury siły i życia :)
4. Najemnik na zręczność... szpady i łuki...   broni białych na zręczność jest w sumie 3 może 4 sztuki... łuków jest od *** i ciut ciut. No ale masz pewność że nauczysz się akrobatyki :D


A co do twojego pytania Ja się wtrącę jeszcze:
Na co pkty przeznaczać:
-Siła
-Broń dwuręczna
-Kowalstwo (jako główna profesja, podstawowe źródło gotówki)
-Otwieranie zamków (wiadomo czemu)
-Alchemia (głównie interesuje Cię możliwość tworzenia mikstur zwiększających siłę i hp oraz mikstur szybkości)
-Zdejmowanie skór (samo zdejmowanie ok + rogi cieniostworów + wnętrzności pełzaczy (jeśli grasz magiem, przywracają manę),  poza tym jeśli Ci się chce to zdejmowanie łusek pełzaczy (jeśli pójdziesz od razu do górniczej doliny i znajdziesz typa w zbroi z łusek pełzaczy, to wystarczy nauczyć się je zdejmować np od niego, wrócić do Khorinis pozbierać łuski z pełzaczy z niektórych jaskiń, a potem do Wilka u najemników i mamy zbroje z łusek pełzaczy która będzie nam towarzyszyć jeszcze długo długo, przed dodatek do Gothica a potem do górniczej doliny :))   wszystkie pozostałe wyciągania zębów i inne pierdoły sobie daruj, nalatasz się a i tak mało to warte później xD

No a ogólnie to jak to tam leci dobijasz jak najszybciej walkę bronią do 29, potem uczysz się za +5 (zawsze to pare pktów nauki dla ciebie, to samo np z siłą etc :) ), siłę masz z magoli więc wykupujesz tyle żeby mieć możliwość nauczenia się rzemiosła, otwierania zamków etc,

p.s osobiście uważam, że mag przez swój ognisty deszcz jest najbardziej OP...
ale u najemnika jest pewien bug chyba w 4 rozdziale który pozwala zdobywać expa i złoto siedząc w jednym miejscu bez ograniczeń xD Buga nie usuwa żaden z patchów etc xD tak więc w 4 rozdziale można lekką ręką najemnikiem mieć np 40-50 lvl xD Więc najemnik wymiata w tym przypadku xD
Pozostałe klasy nie mają tak łatwo :3
« Ostatnia zmiana: 2012 04 24, 00:37:04 wysłana przez Ared »

Offline lazzio

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 530
  • Kekekeke
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #8 dnia: 2012 04 24, 00:55:18 »
Co exploitow to jest o wiele latwiejszy :) robisz sobie czeladika u kowala harada i idziesz na farme onara gdzie jest drugi kowal - ten kowal ma nieograniczona ilosc prętów, kupujesz 2 , wylaczasz menu kupowania i ponownie włączasz menu kupowania, powatarzasz to samo do woli. Potem kujesz miecze i sprzedajesz u swojego mistrza w miescie za gruba kase wykute miecze:)



Ared

  • Gość
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #9 dnia: 2012 04 24, 11:15:13 »
No i w zasadzie trzeba zaznaczyć, że nasz mistrz może nauczyć nas w sumie wykuwania 5 różnych mieczy (każdy kolejny sprzedajemy mu za coraz większą kasę, ale trzeba wziąć pod uwagę że wykuwane miecze dają Ci bonus do walki bronią jednoręczną, co niewątpliwie czyni je znacznie lepszą bronią od większości tego co możesz znaleźć :)

A jak grasz najemnikiem to dodatkowo kowal najemników uczy cie wykuwania magicznych mieczy :)
Też są niczego sobie ;-)

p.s osobiście robiłem taki patent że wykonywałem wszystkie pierwotne zadania bez żadnej Gildii, a gdy już mi się skończyły i chciałem iść dalej, to robiłem osobnego sava i miałem gotową postać na później na zagranie dowolną inną gildią;)

Offline lazzio

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 530
  • Kekekeke
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #10 dnia: 2012 04 24, 17:14:41 »
kowal w miescie uczy paladyna kuć miecze magiczne.

Ared

  • Gość
Odp: GOTHIC 2 NOC KRUKA
« Odpowiedź #11 dnia: 2012 04 24, 20:37:08 »
kowal w miescie uczy paladyna kuć miecze magiczne.

Niee... sprzedaje mu miecz magiczny, i to tylko jeden na głowę. Który potem możemy sobie konsekrować żeby był bardziej OP :D