dobra a więc zrobię kusze a co do broni to mam plan taki aby wbić 30 % broni jednoręcznej aby łatwiej było na początku a potem resztę w dwuręczną co ty na to?
poza tym jak możesz powiedz mi jak byś rozwijał paladyna od początku w co najpierw lądować itd z góry dzięki
Moim zdaniem jako również fana Gothiców zwłaszcza G2:NK nie ma sensu wbijać tak jak napisałeś np 30 pktow w jednoręczna i potem resztę w dwuręczną. Równie dobrze możesz od razu władować do 30 w dwuręczną i już od razu z dwułapami latać. Jak popatrzysz po kowalach etc to można znaleźć fajne lekkie bronie dwuręczne, idealne na rozpoczęcie.
Osobiście jak przechodziłem gothica to moje buildy wyglądały mniej wiecej tak:
1. Paladyn w siłę, broń jednoręczną do 90%(+10% za pierścień) + Pkt.Many żeby używać run paladynów (przydatne na orków), (opcjonalnie jeśli Ci się naprawdę nudzi możesz dobić Zręczność do 90 żeby nauczyć się Akrobatyki, taka postać też może przejść spokojnie grę, tylko jeśli dobrze pamiętam wtedy już nie 90% walki tylko 60-70%. I oczywiście kusze
chociaż osobiście zostawiałem na 10% ponieważ na późniejszym etapie gry przynajmniej Ja nie używałem kusz.
2.Mag, broń jednoręczna do 30% żeby dociągnąć jakoś do możliwości zostania prawidłowym magiem. Siłę tyle żeby cokolwiek na początku założyć, tak więc kusza (no bo siła) także ta słaba. Poza tym mana, mana, mana... Obowiązkowo runy:
-leczenie (ale średnie, bo leczenie lekkich ran można rune znaleźć w terenie gdzieś, chyba na przełęczy (a może na odwrót))
-lodowa lanca (kosztuje tyle co ognista kula, zadaje większy dmg, składasz ogniste jaszczur 2-3 lancami, a ognista kula byś nie zabił)
-światło (dla zabawy),
-przywołanie demona (za pomocą tej runy możesz spokojnie ubić WSZYSTKIE smoki i demony w grze włącznie z głównym bosem
)
-ognisty deszcz (od momentu nauczenia się tej runy cała górnicza dolina + wszystkie miejsca gdzie nie ma neutralnych npców jest twoja, wpadasz na przyspieszeniu zbierasz ile tylko dasz rade w jedno miejsce rzucasz deszcz i jeśli ktoś przeżył to tylko kawałek odbiec i dobić)
-ognista burza (przydatna na lodowe golemy i inne odporne na lodową lance)
-nova mrozu (obowiązkowe zaklęcie we wszystkich podziemiach gdzie masz walkę z dużą ilością wrogów które poprzedzają dialogi)
-zniszczenie nieumarłych (czy jak to się tam nazywało, jak sama nazwa wskazuje do rozwalania wszystkiego co ożywione, zakończenie gry z tym zaklęciem to banał)
3.Najemnik - Siła, siła, siła... broń jednoręczna albo broń dwuręczna do 90-100%, kusza wedle uznania, amulety i pierścienie z odpornościami na broń (taki niby tank), w dex nic bo szkoda pktów, z mane też nic, wszystkie wolne pkty w siłe i broń, no i obowiązkowo alchemia i mikstury siły i życia
4. Najemnik na zręczność... szpady i łuki... broni białych na zręczność jest w sumie 3 może 4 sztuki... łuków jest od *** i ciut ciut. No ale masz pewność że nauczysz się akrobatyki
A co do twojego pytania Ja się wtrącę jeszcze:
Na co pkty przeznaczać:
-Siła
-Broń dwuręczna
-Kowalstwo (jako główna profesja, podstawowe źródło gotówki)
-Otwieranie zamków (wiadomo czemu)
-Alchemia (głównie interesuje Cię możliwość tworzenia mikstur zwiększających siłę i hp oraz mikstur szybkości)
-Zdejmowanie skór (samo zdejmowanie ok + rogi cieniostworów + wnętrzności pełzaczy (jeśli grasz magiem, przywracają manę), poza tym jeśli Ci się chce to zdejmowanie łusek pełzaczy (jeśli pójdziesz od razu do górniczej doliny i znajdziesz typa w zbroi z łusek pełzaczy, to wystarczy nauczyć się je zdejmować np od niego, wrócić do Khorinis pozbierać łuski z pełzaczy z niektórych jaskiń, a potem do Wilka u najemników i mamy zbroje z łusek pełzaczy która będzie nam towarzyszyć jeszcze długo długo, przed dodatek do Gothica a potem do górniczej doliny
wszystkie pozostałe wyciągania zębów i inne pierdoły sobie daruj, nalatasz się a i tak mało to warte później xD
No a ogólnie to jak to tam leci dobijasz jak najszybciej walkę bronią do 29, potem uczysz się za +5 (zawsze to pare pktów nauki dla ciebie, to samo np z siłą etc
), siłę masz z magoli więc wykupujesz tyle żeby mieć możliwość nauczenia się rzemiosła, otwierania zamków etc,
p.s osobiście uważam, że mag przez swój ognisty deszcz jest najbardziej OP...
ale u najemnika jest pewien bug chyba w 4 rozdziale który pozwala zdobywać expa i złoto siedząc w jednym miejscu bez ograniczeń xD Buga nie usuwa żaden z patchów etc xD tak więc w 4 rozdziale można lekką ręką najemnikiem mieć np 40-50 lvl xD Więc najemnik wymiata w tym przypadku xD
Pozostałe klasy nie mają tak łatwo :3