Autor Wątek: Szelma  (Przeczytany 41779 razy)

Offline Wlochaty145

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 4
Szelma
« dnia: 2014 02 28, 13:24:34 »
"Ograniczenia ogólne
- Umiejętności: Magia, Szamanizm, Spirytyzm, Psionika, Demonologia, Wampiryzm, Zmiennoksztaltnosc, Szal Bitewny, Wierny"

Czy to oznacza ze szelma może być łucznikiem lub wojem z obrona na mixach, które są
"nieznacznie zwiększone" ? Czy zapomniano dopisać kilka umiejętności?



"Postać z umiejętnością Szelmostwo nie może nosić elementów płytowej zbroi"

Kolczuga zalicza się pod płytową zbroje? (z tego co wiem to chyba raczej nie)



Wole się zapytać niż przerobić postać, a potem zostanie coś dopisane...


A i jak ćwiczy się szelmostwo poprzez walkę i czy tylko przez walkę?
« Ostatnia zmiana: 2014 02 28, 14:22:07 wysłana przez Wlochaty145 »

 

Offline Prorokpl

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1200
  • Aritomo Morishita
    • Radio Aoi
Odp: Szelma
« Odpowiedź #31 dnia: 2014 03 03, 16:10:34 »
No ja też jestem pełen podziwu jak to się rozwija. W sensie, że wymuszone jest działanie klimatyczne żeby rozwijać mechanicznie. Nie powiem dziś się nałaziłem, a Arcyłotr był w niebezpiecznym miejscu i to bardzo dla niedoświadczonego wojownika. Ale dla chcącego nic trudnego i wszystko da się załatwić też bez utraty krwi. Bardzo mi się ten pomysł podoba i nie mogę się doczekać kolejnych zadań oraz rozkminek gdzie znajdę dziś Arcyłotra ;D

Offline Snibril666

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 451
Odp: Szelma
« Odpowiedź #32 dnia: 2014 03 03, 16:37:08 »
Ale jakby nie patrzec jest to nie fair. Ktos traci czas na kox 100% skryto i nagle jest mu to zabierane. O ile dobrze pamietam postacie co mialy 100 tkactwa/krawiectwa (jesli takie byly) przy polaczeniu tkactwa z krawcem nie musialy koxac od nowa.

Tak, wiem ze to sie troche rozni, ale taki najblizszy przyklad.

Offline Raaban

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 701
  • Selama ashal'anore!
Odp: Szelma
« Odpowiedź #33 dnia: 2014 03 03, 16:39:58 »
Mam nadzieje że Tinowi starczy sił i chęci żeby kiedyś wszystkie klasy tak się koksalo ;)
Tak jak mówię - ja z 9x str (może i gt ale i tak już ktoś to napisał) padam na jedno combo od maga (no nie ukrywam, bardziej skoksanego)

Offline Ror

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 38
Odp: Szelma
« Odpowiedź #34 dnia: 2014 03 03, 16:40:37 »
Chociaż z drugiej strony ciezko przyownac kox tkactwa do szelmowego biegania po swiecie i rozwiklywania zagadek.

Offline Zathaniel

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 687
  • W ogrodzie mojej pamięci pielęgnuję różne kwiaty.
Odp: Szelma
« Odpowiedź #35 dnia: 2014 03 03, 16:45:51 »
Skąd ten pesymizm? Przynajmniej zaoszczędziliście na grzybkach :D

Nadal się nie dowiedziałem czy można łączyć szelmę z bardem... Ktoś wie? Sprawdzał?
Aion no i teraz wyszedłeś na idiote w sumie jak zawsze.

Offline Tinerot

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 7827
Odp: Szelma
« Odpowiedź #36 dnia: 2014 03 03, 16:49:34 »
To było dobre pytanie i wymagało dyskusji. Póki co podejdziemy zachowawczo. W najbliższym czasie zablokuję Szelmie pieśni.

@Skrytobójcy: Podejścia były dwa i każde było tak samo dobre i tak samo złe. Technicznie wyszło naturalniej wyzerować. Uzasadnienie? Szelma w ogóle nie przypomina skrytobójcy jakiego znaliście do tej pory. Uzasadnienie przeciwne? Czas na koks. Tyle, że szelmostwo ćwiczy się bardzo szybko, a jego zdolności skrytobójcy i tak by nie otrzymali z automatu. Jak juz mowilem, zdecydowal aspekt techniczny wlasciwie za mnie, bo przygotowywalem sie na oba scenariusze.

Edit: Chyba mam za mało pracy na DM. http://dm-uo.pl/forum/index.php/topic,4327.msg455237.html#new
« Ostatnia zmiana: 2014 03 04, 00:20:09 wysłana przez Tinerot »
(18:42:51) Dhagt: asylum
(18:42:53) Dhagt: gral w ogole w uo?

Offline Rey

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 928
  • Zacny Naven`yer
    • http://reynevan.ovh.org
Odp: Szelma
« Odpowiedź #37 dnia: 2014 03 04, 13:34:59 »
Czy stara zasada z skryto, odnosnie posiadania taktyki, tez jest nie aktualna?
Tzn postac majaca 90 ukrywania 90 zakradania i 90 wlamywania/okradania nie musiala posiadac taktyki.
Borry: "Papier przepakowany, nożyczki OK. Kamień"

"kolego jesli internet explorer ma odwage zapytac czy moze byc domyslna przegladarka, to Ty nie masz odwagi podejsc do dziewczyny i zagadac?"

Offline Tinerot

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 7827
Odp: Szelma
« Odpowiedź #38 dnia: 2014 03 04, 13:36:02 »
Zestaw złodziejski nie zastępuje Taktyki.

Odpowiedzi na większość możliwych wątpliwości: http://www.dm-uo.pl/szelmostwo/
(18:42:51) Dhagt: asylum
(18:42:53) Dhagt: gral w ogole w uo?

Offline mart

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 2075
Odp: Szelma
« Odpowiedź #39 dnia: 2014 03 04, 14:13:02 »
Ale jakby nie patrzec jest to nie fair. Ktos traci czas na kox 100% skryto i nagle jest mu to zabierane. O ile dobrze pamietam postacie co mialy 100 tkactwa/krawiectwa (jesli takie byly) przy polaczeniu tkactwa z krawcem nie musialy koxac od nowa.

Tak, wiem ze to sie troche rozni, ale taki najblizszy przyklad.

Fakt, Ci co mieli krawiectwo dostali tkactwo za free, ale ci co mieli tkactwo nie dostali nic.
Najstarszym i najsilniejszym uczuciem znanym ludzkości jest strach, a najstarszym i najsilniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym.

Offline PiKiSu

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 234
Odp: Szelma
« Odpowiedź #40 dnia: 2014 03 04, 14:40:28 »
Ale jakby nie patrzec jest to nie fair. Ktos traci czas na kox 100% skryto i nagle jest mu to zabierane. O ile dobrze pamietam postacie co mialy 100 tkactwa/krawiectwa (jesli takie byly) przy polaczeniu tkactwa z krawcem nie musialy koxac od nowa.

Tak, wiem ze to sie troche rozni, ale taki najblizszy przyklad.

Fakt, Ci co mieli krawiectwo dostali tkactwo za free, ale ci co mieli tkactwo nie dostali nic.

Dostali 100% skillcapa na mozliwosc koxania krawiectwa. :)
Quis custodiet ipsos custodes?

Offline Rey

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 928
  • Zacny Naven`yer
    • http://reynevan.ovh.org
Odp: Szelma
« Odpowiedź #41 dnia: 2014 03 04, 16:01:02 »
Czy jest na sali szelma bez wlamywania?
Zastanawiam sie czy jest mi ono potrzebne, skoro uzywalem go tylko do otwierania skrzyn ze skarbami, oraz zeby moc usunac taktyke (wersja beta szelmy).
Borry: "Papier przepakowany, nożyczki OK. Kamień"

"kolego jesli internet explorer ma odwage zapytac czy moze byc domyslna przegladarka, to Ty nie masz odwagi podejsc do dziewczyny i zagadac?"

Offline Prorokpl

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1200
  • Aritomo Morishita
    • Radio Aoi
Odp: Szelma
« Odpowiedź #42 dnia: 2014 03 04, 19:58:52 »
Czy jest na sali szelma bez wlamywania?
Zastanawiam sie czy jest mi ono potrzebne, skoro uzywalem go tylko do otwierania skrzyn ze skarbami, oraz zeby moc usunac taktyke (wersja beta szelmy).

Jestem. I miałem włamywanie zanim skoksałem szelme. Szkoda, że nie dane mi było przetestować włama na skrzyniach jak powstały. Ale uważam, że szelmowskie "otwieranie" skrzyń jest jednak gorsze.  Powiem więcej jak wbije 100%

Offline Wlochaty145

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 4
Odp: Szelma
« Odpowiedź #43 dnia: 2014 03 04, 23:15:27 »
A co wy powiecie na jeszcze jedna dodatkowa umiejętność, która pozwalałaby oszacować ciężar plecaka wskazanego gracza? Tak na przykład 3 plecaki na 15 minut, a oszacowanie polegałoby mniej więcej na tym co anatomia; czyli
*od 0 do 50 (wagi) Jest prawie pusty.
* 50-100 Ta istota zdecydowanie trzyma coś przy sobie.
* 100 < Plecak pęka w szwach od ciężaru.

Lub rozszerzyć uwagi o wadze na większą skale...

Oczywiście jakaś nieudana próba ocenienia plecaka jakiegoś gracza marnowałaby jedna z 3 szans...

Co Wy na to?

Offline mart

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 2075
Odp: Szelma
« Odpowiedź #44 dnia: 2014 03 05, 07:09:31 »
Jeśli już to propozycja do okradania a nie do szelmostwa. Mimo wszystko nie wiedzę sensu.
Najstarszym i najsilniejszym uczuciem znanym ludzkości jest strach, a najstarszym i najsilniejszym rodzajem strachu jest strach przed nieznanym.

Offline Wlochaty145

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 4
Odp: Szelma
« Odpowiedź #45 dnia: 2014 03 05, 22:10:20 »
Hmm to może dodać coś takiego od 80% albo 90% okradania?

Złodziej ma trochę jednak w dupe... Wystarczy go ubić oraz kolegę obok i podczas bycia dusza widać jego prawdziwe imię... Tak samo ta motka z przeciąganiem "życia i imieniem postaci" administratorzy mogliby coś z tym zrobić...



Chyba że ta umiejętność szelmy pozostawia zmienione imię nawet podczas śmierci.