Autor Wątek: Taryfikator Kar na serwerze DM II  (Przeczytany 12656 razy)

Offline Havv0c

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 719
Taryfikator Kar na serwerze DM II
« dnia: 2016 02 03, 10:55:06 »
Ogólnodostępny Taryfikator Kar wymierzanych na serwerze DM II

  • Emot (np. :), :P, :D) - Puszczane ingame emoty są filtrowane przez skrypt, zatem przestajemy za nie ostatecznie karać. Zaznaczam jednak, że każdy gm widzi w logach kto i kiedy użył emota, nawet jeśli nie został wyświetlony ingame i może takie zachowanie skutkować w przyszłości mniej przychylnym traktowaniem z powodu nieposzanowania zasad RPG.

  • Wulgaryzm - Za używane w grze wulgaryzmy, bez znaczenia czy to pod postacią ducha, czy z tłumaczeniem "ale to miało iść w party" przysługuje od 3 do 12h odsiadki. Zaznaczam, że w przypadku nagminnego naginania regulaminu pod kątem przekleństw lub recydywy w postaci puszczanych w grze wulgarnych wiązanek grozi bardziej surowe traktowanie, ostatecznie rozpatrywane przez porządkowego. Nie przewidujemy skracania kar czy wcześniejszego wypuszczania z więzienia.

  • Mechanika lub wykorzystywanie buga - 96h.

  • Obrażanie ekipy - 96h, ban czasowy lub za wyjątkowo uporczywe i złośliwe może grozić ban permanentny.

  • Bierne makro - 96h + obcinka wszystkich biernie używanych skilli do 0% przy pierwszej wpadce + przy drugiej wpadce na koncie: -5 do używanego stata, przy trzeciej wpadce na koncie: -10 do używanego stata, przy czwartej wpadce na koncie: skasowana zostaje postać, która została złapana. Kary obowiązują na konto, a nie na postać. Nie przewidujemy żadnych okoliczności łagodzących. Nie widzimy problemu w wyłączeniu gry na czas, kiedy nie jesteśmy w stanie w ciągu 3 minut pojawić się przy komputerze by odpowiedzieć na makroczeka. Grając na serwerze DM akceptujecie obecny tu regulamin, w którym jasno ujęte jest, że niedozwolone jest pozostawianie swojej postaci bez kontroli. Pod takie bierne makro podchodzą również takie makra jak bieganie po lesie czy drwalnictwo.

  • Wejście ze zwierzakiem do budynku użyteczności - 12h

  • *Nieklimatyczne PK - 48h jako ostrzeżenie przy pierwszym tego typu występku, przy kolejnych 96h. Nagminne łamanie regulaminu pod względem nieklimatycznego zabijania graczy grozi bardziej surowymi karami, jak banem czasowym lub banem permanentnym. Jedynym rodzajem graczy, których można zabijać bez słowa, to gracze pvp z nadaną flagą pvp. Reszta postaci, bez względu na to czy to red, nieumarły, pół-demon, elf itd. - jeśli nie są graczami pvp, oznacza to, że są graczami neutralnymi i wymagane jest odpowiednie podłoże klimatyczne podczas zabijania takiej postaci. Werdykt ustalany jest przez porządkowego i nie jest powiedziane, że porządkowy jest nieomylny. Jeśli zdarzy się, że zostanie podjęta decyzja, która może okazać się niesłuszną z różnych powodów (np niedopatrzenie części faktów zaistniałych podczas pk) - może ona ulec zmianie, jednak nie jest to regułą.

  • Słowa potoczne typu "nom","exp", "puszka", "siema", "nara", "cze", "kox", "res" oraz każde inne słowo niezachowane w konwencji fantasy - pierwsze tego typu występki będą traktowane słownym ostrzeżeniem. Kolejne - 3h, i każda kolejna kara za takie przewinienie może wzrastać o 3h. Za warte osobnego uwzględnienia słowo uznaliśmy słowo "ssij", które również wyłapywane jest przez skrypt, i za które oficjalnie również grozi odsiadka. Uważamy, że jest wiele bardziej klimatycznych i ładnych słów określających czynność pozbawiania mobków energii magicznej. W przypadku, gdy słowo takie zostaje użyte w konkretnym, wymagającym tego kontekście - nie widzimy problemu, zaś weryfikacji dokonuje porządkowy.

  • Brak opisu postaci, opis niewystarczający lub nieadekwatny - pierwsze zawsze ostrzeżenie słowne. Jeśli w najbliższym czasie postać nadal nie posiada opisu - 1h więzienia jako czas na napisanie brakującego lub wymagającego zmiany opisu. Gdy w dalszym ciągu nie pojawi się nawet tymczasowy, odpowiedni opis - 12h więzienia za każdym razem, dopóki się nie pojawi. Opis wymagany jest u postaci, które ukończyły 22 lata.

  • Przekazywanie itemów pomiędzy postaciami z jednego konta - dotyczy to wszystkich rodzajów przedmiotów i kazdej sytuacji (nie przyjmujemy tlumaczenia, ze jakis przedmiot zostal tylko "dotkniety", ale nie przekazany). Tego typu przewinienie karane będzie więzieniem na 96h, a dla niereformowalnych może skończyć się banem czasowym na konto. Przekazane przedmioty mogą ulec zniszczeniu bez możliwości ich odzyskania, zas w przypadku gdy przekazano duza ilosc przedmiotow i/lub ich wartosc byla wysoka - gm moze zadecydowac o wipe calego dobytku + magazynu gracza, ktory popelnil przewinienie.

  • Laczenie zycia postaci z jednego konta, prowadzace do profitu jednej lub wielu z nich (np. odbijanie jednej swojej postaci druga). Przewinienie takie karane bedzie wiezieniem na 48h.



Lista zachowań, które traktujemy jako wykorzystywanie mechaniki:

- czarowanie/strzelanie do potworkow przez sciany, przeszkody wodne itp jesli ten potworek jest nieczarujacy lub jesli skonczyla mu sie mana,
- Ograbianie zwłok i zbieranie przedmiotów przez ściany komendą .grab czy też poprzez zwykłe grabienie "ręczne",
- Korzystanie z bankiera lub innego NPC przez ścianę (chyba że jest to możliwość zamierzona, jak np w Cove czy Ocllo),
- Przeciąganie rzeczy po ziemi,
- Strzelanie z łodzi do NPCów,
- Oswajania zwierząt ze skarp/spod skarp,
- Okradanie silnych przeciwników (demony, smoki, Pan Lasu itp.).
- blokowanie mobków o ściany energii, o "ściany" ustawione z graczy
- bicie mobków bronią 2h na terenie, w którym mobek nie jest w stanie do nas dotrzeć
- bicie mobów czarami i bronią podczas blokowania go o ścianę energii i inne blokady
- szczelne blokowanie przejść rozstawialnymi przedmiotami wszelakiego rodzaju (które uniemożliwiają przejście przez nie np duchem)


Lista zachowań, których nie traktujemy jako wykorzystywanie mechaniki:

- używanie czarów obszarowych do zabicia gracza w domu i zagrodzie, do zabijania przez ściany
- stawianie ściany celem zablokowania silnego mounta pilnującego zwłok w ciasnych korytarzach i przejściach,
- stawianie ściany celem oszczędzenia słabych mountów pilnujących zwłok (typu lama, koń, ostard),
- korzystanie z włączania/wyłączania trybu WAR do koksu skilli (np uzdrawiania).


Nie ma czegos takiego jak odroczenie kary lub wypuszczanie bo ktos jest gdzies potrzebny. Kara za wykroczenie to natychmiastowe wiezienie (jak gm zobaczy) bez mozliwosci zwolnien na questy itp.

W przyszłości mogą ulec zmianie przede wszystkim zapisy dotyczące mechaniki. W "Taryfikatorze Kar" zmian nie przewidujemy, ale nie jest powiedziane, że nie mogą nastąpić.


* - W tym miejscu chciałbym poruszyć nieco sprawę flag pvp. Otóż na oznaczenie flagą pvp kwalifikują się:

  • Wszyscy członkowie Gildii Walczących
  • Osoby regularnie uprawiające pvp
  • Osoby regularnie uprawiające pk (nawet jeśli okraszone klimatem)
  • Osoby zabijające graczy z nadaną flagą pvp w sytuacjach innych, niż obrona własna

Na oznaczenie flagą nie kwalifikuje się natomiast:

  • Zabijanie w mieście osoby, która w tym mieście posiada banicję
  • Zabijanie w obronie własnej (jesteśmy w stanie sprawdzić, kto pierwszy zaatakował)
  • Zabijanie złodzieja w obronie własnej - nawet jeśli nie zostaliśmy zaatakowani pierwsi. W takim przypadku zawsze należy podać ingame powód, dla którego nasza postać zabiła domniemanego złodzieja.



Postaraliśmy się, żeby podany taryfikator obejmował większość spotykanych przez nas wykroczeń. Jednak nie musi on zawierać w sobie wszystkich przewinień. We wszystkich sytuacjach w grze podstawowym odnośnikiem jest Regulamin DM II, a ostateczną decyzję o karze i wymiarze kary podejmuje GM.


edit1 (21.08.2017): dodano staryfikowany podpunkt 10 i 11.
« Ostatnia zmiana: 2020 01 29, 23:27:20 wysłana przez Aqe »
Never Give Up.