Autor Wątek: Rozwój serwera  (Przeczytany 7849 razy)

Offline Felixor

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 676
  • LoA, bijacz!
Rozwój serwera
« dnia: 2022 10 04, 20:13:33 »
Siema po długim czasie :)
czy dorośliśmy już do wykupienia jakiegoś promowania UO i serwera u kogoś na twitchu ?
Czy w ogóle planuje jeszcze tutaj ktoś coś? Czy raczej czekamy aż komuś znudzi się płacenie za serwer?
"Nie będzie miał nigdy prawdziwych przyjaciół ten, kto nie lęka się robić sobie wrogów."
"Na imię mi "Legion", bo nas jest wielu."

 

Offline Emka

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 949
  • Czarno to widzę
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #1 dnia: 2022 10 05, 09:34:42 »
Czy raczej czekamy aż komuś znudzi się płacenie za serwer?

Nie chcę wkładać słów w usta Mae czy ogólnie Adminów, ale wydaje mi się, że ta opcja jest już Enable od kilku lat. :-)
Nie ma chętnych do grania, nie ma chętnych do prowadzenia serva. Ekipa zmniejszyła się do minimum, z pozostałego minimum aktywna jest jedna osoba dla zasady (bo w sumie po co więcej dla online 1-3).

Wydaje mi się - pomimo żartów od wielu lat o śmierci DMki - że w końcu na dobre umarła i raczej kwestia czasu kiedy Tata powie dość i to wyłączy.

Ja osobiście chętnie bym pograł, ale sytuacja na servie swego czasu stała się tak sterylnie jednostronna + wszystkie grupy fabularne w których byłem umarły, że zwyczajnie nie ma tutaj co robić (dla mnie).

Offline Felixor

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 676
  • LoA, bijacz!
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #2 dnia: 2022 10 06, 21:36:51 »
Wydaje mi się jednak, że opcje na promowania serwera zwiększyły nam się bardzo mocno od kilku lat.
Twitch, Twitter i YouTube to idealna opcja do spróbowania. Zapewne trzeba by było coś sypnąć ale może to jest ostatni moment na taką próbę?
Jestem mocno na czasie w co obecnie grają dzieciaki i graficznie nawet UO nie odbiega od tego zbyt mocno.
"Nie będzie miał nigdy prawdziwych przyjaciół ten, kto nie lęka się robić sobie wrogów."
"Na imię mi "Legion", bo nas jest wielu."

Offline Guardian

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 1603
  • Troll Pesymista
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #3 dnia: 2022 10 06, 21:50:59 »
A kto wyłoży kaskę na płatne promo? :]
Wspólny kanał yt zarządzany przez jedną osobę to w sumie jest całkiem dobry pomysł. Znowu jednak pojawia się pytanie: kto?
Niektórzy by chcieli, ale nawet nie mają czasu grać a co dopiero pomóc w rozwoju serwera :P

Co do słów Miłosza:
Długo mnie nie było, ale nie wydaje mi się, żeby Ekipa, a w szczególności Admini byli "jednostronni". Rozwiniesz? Może być na priv

Offline Tinerot

  • Ekipa DM
  • Zarejestrowany
  • *****
  • Wiadomości: 7827
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #4 dnia: 2022 10 06, 22:05:35 »
Wątków w temacie jest mnóstwo ale ten chyba jeszcze nigdy nie był poruszany: Czy starszyzna (zarówno gracze jak i członkowie ekipy) jest gotowa na nowe pokolenie graczy? Przypominam, że największą aktywność "uśredniony" gracz na DM wykazuje w wieku 14-30 (a nawet bardziej 25) lat, co zostało wielokrotnie potwierdzone sondami i wątpię żeby zaistniał jakiś powód, żeby się zmieniło. A jeśli już, to raczej w dół niż w górę.
« Ostatnia zmiana: 2022 10 06, 22:10:37 wysłana przez Tinerot »
(18:42:51) Dhagt: asylum
(18:42:53) Dhagt: gral w ogole w uo?

Offline Emka

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 949
  • Czarno to widzę
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #5 dnia: 2022 10 07, 09:50:11 »
Wydaje mi się jednak, że opcje na promowania serwera zwiększyły nam się bardzo mocno od kilku lat.
Twitch, Twitter i YouTube to idealna opcja do spróbowania. Zapewne trzeba by było coś sypnąć ale może to jest ostatni moment na taką próbę?
Jestem mocno na czasie w co obecnie grają dzieciaki i graficznie nawet UO nie odbiega od tego zbyt mocno.

Czyli klasyk na DM, "weźmy się i zróbcie"  ;D

Przecież nikt nikomu nie broni odpalić kanału YT, Twitch czy innych podobnych i promować UO:DM. Po prostu nikomu się nie chce tego robić.
Nie można też oczekiwać od "ekipy", która aktualnie oficjalnie wynosi 1 aktywną osobę, żeby i tak prowadząc darmowy server gry hobbystycznie - dokładała sobie jeszcze trudu, pracy i czasu na tworzenie kanałów widmo z wymyślonym na siłę kontentem.

Nikt nikomu nic nie broni - po prostu nie ma chętnych ludzi do grania czy też promowania  :)

Wątków w temacie jest mnóstwo ale ten chyba jeszcze nigdy nie był poruszany: Czy starszyzna (zarówno gracze jak i członkowie ekipy) jest gotowa na nowe pokolenie graczy?

Nie chcę zabrzmieć zbyt patetycznie ale wydaje mi się, że nie jest to kwestia gotowości graczy tylko problem gotowości servera. (nie mechanicznie tylko fabularnie/politycznie). Rdzenne RPG już praktycznie w grach MMO nie istnieje - jeśli istnieje to jako mała prywatna baza nerdów typu prywatny shard UO, low population RP server w WoWie czy inne podobne stare gry MMO.  Stąd by przyjąć "nowe pokolenie graczy" zapewne należało by zmienić politykę servera, robiąc z niego czystym servem PvM/PvP (zostawić 4 podstawowe rasy, dwie frakcje sterowane odgórnie, zero wymogów dot. opisów, koncepcji, klimatu etc. + skupienie się tylko i wyłącznie na mechanice i rozwoju PvP i PvM) - co miało by swoje plusy poprzez otwarcie na nowych graczy - ale zapewne wyeliminuje całkowicie część starszych graczy. (zresztą who cares, i tak nie grają).
« Ostatnia zmiana: 2022 10 07, 10:06:36 wysłana przez Emka »

Offline Nim_Dragonus

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 122
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #6 dnia: 2022 10 07, 15:40:30 »
Niestety, żeby przyciągnąć nowych graczy trzeba by zaorać DM i skupić się na upragedowaniu mapy, grafiki, systemów rzemiosła/ pvp/ pvm. Praktycznie zrobić nową grę na bazie tego co jest. Grafika sama w sobie nie stanowi problemu, ludzie grają w minecrafta i różne celowo pixlowane gierki. Rzekłbym, że grafika UO ma szansę znowu stać się trendy :). No ale jednak sam wygląd, lokacje, dekoracje itp. Tutaj niektóre shardy naprawdę pokazały do czego UO jest zdolne.
Inna kwestia to to, że bardzo przyciągająca do gry jest... duża społeczność graczy. Nowe gry mają fory, każdy chce chociaż sprawdzić i jak jest git to gracz zostają. UO nie ma tej szansy, nikt nie założy konta żeby być czwartym graczem na mapie stworzonej dla 300.
Także no... może czas się pogodzić? :)

Offline Felixor

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 676
  • LoA, bijacz!
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #7 dnia: 2022 10 07, 17:54:47 »
Wydaje mi się jednak, że opcje na promowania serwera zwiększyły nam się bardzo mocno od kilku lat.
Twitch, Twitter i YouTube to idealna opcja do spróbowania. Zapewne trzeba by było coś sypnąć ale może to jest ostatni moment na taką próbę?
Jestem mocno na czasie w co obecnie grają dzieciaki i graficznie nawet UO nie odbiega od tego zbyt mocno.

Czyli klasyk na DM, "weźmy się i zróbcie"  ;D

Przecież nikt nikomu nie broni odpalić kanału YT, Twitch czy innych podobnych i promować UO:DM. Po prostu nikomu się nie chce tego robić.
Nie można też oczekiwać od "ekipy", która aktualnie oficjalnie wynosi 1 aktywną osobę, żeby i tak prowadząc darmowy server gry hobbystycznie - dokładała sobie jeszcze trudu, pracy i czasu na tworzenie kanałów widmo z wymyślonym na siłę kontentem.

Nikt nikomu nic nie broni - po prostu nie ma chętnych ludzi do grania czy też promowania  :)

Wątków w temacie jest mnóstwo ale ten chyba jeszcze nigdy nie był poruszany: Czy starszyzna (zarówno gracze jak i członkowie ekipy) jest gotowa na nowe pokolenie graczy?

Nie chcę zabrzmieć zbyt patetycznie ale wydaje mi się, że nie jest to kwestia gotowości graczy tylko problem gotowości servera. (nie mechanicznie tylko fabularnie/politycznie). Rdzenne RPG już praktycznie w grach MMO nie istnieje - jeśli istnieje to jako mała prywatna baza nerdów typu prywatny shard UO, low population RP server w WoWie czy inne podobne stare gry MMO.  Stąd by przyjąć "nowe pokolenie graczy" zapewne należało by zmienić politykę servera, robiąc z niego czystym servem PvM/PvP (zostawić 4 podstawowe rasy, dwie frakcje sterowane odgórnie, zero wymogów dot. opisów, koncepcji, klimatu etc. + skupienie się tylko i wyłącznie na mechanice i rozwoju PvP i PvM) - co miało by swoje plusy poprzez otwarcie na nowych graczy - ale zapewne wyeliminuje całkowicie część starszych graczy. (zresztą who cares, i tak nie grają).

Niestety ale mylisz się. Ekipa DM nigdy nie chciała promowania serwera na szerszą skalę ze względu na to, że nigdy nie było wiadomo czy serwery prywatne są legalne. Nie wiem czy to się już zmieniło czy nie…
"Nie będzie miał nigdy prawdziwych przyjaciół ten, kto nie lęka się robić sobie wrogów."
"Na imię mi "Legion", bo nas jest wielu."

Offline Jackob

  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 542
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #8 dnia: 2022 10 30, 11:31:52 »
No wezmy cos zrobmy dla tego wspanialego miejsca..

Offline zethaiks

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 311
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #9 dnia: 2022 11 03, 12:53:24 »
przyjdzie zima online wroci :P

Offline Nim_Dragonus

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 122
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #10 dnia: 2022 11 22, 22:55:52 »
Nie wiem czy się śmiejesz, ale jest środek tygodnia i 15 online było. Coś w tym jest.

Offline Felixor

  • Gracze DM
  • Zarejestrowany
  • Wiadomości: 676
  • LoA, bijacz!
Odp: Rozwój serwera
« Odpowiedź #11 dnia: 2022 11 23, 19:39:48 »
NIeee to tylko ja na 5 kontach  ;D
"Nie będzie miał nigdy prawdziwych przyjaciół ten, kto nie lęka się robić sobie wrogów."
"Na imię mi "Legion", bo nas jest wielu."