Kolory dostępne z magicznego barwnika dla stworzeń: kelpie, piekielny tur, lodowy drakon, młody zielony smok, lama bojowa, niedźwiedź polarny, wyvern, czarny młody smok, czerwony młody smok, śnieżny młody smok, bagienny smok, opancerzony bagienny smok, płonący mustang, hiryu, likaon, chimera, koszmar, nieumarły koszmar, pustynny ostard, leśny ostard, bagienny ostard, szalony ostard, śnieżny ostard, ognisty ostard, żuk, żuk ścierwojad, nocny żuk, żuk ludojad, kirin, jednorożec, lodowy rumak, żuk wulkaniczny oraz piaskowy rumak uległy zmianie.
Błąd powodujący nadmierną regeneracje many u czarnych smoków został usunięty.
Zaszły zmiany w sile golemów i konstruktów, oraz ich loocie. Ponadto nie da się już wysysać z nich krwi i są w stanie wykryć ciepłokrwistych kryjących się w cieniu ze skutecznością zależną od stopnia zaawansowania technologicznego.