Przypominam iz obecnie w zadnym stopniu nie zajmuje sie odmrazaniem kont (w dziale Mistrzow Gry widac iz zajmuje sie m.in. problemami z kontem pod co jednak nie kwalifikuje sie owe odmrazanie).
:!: Dekorator potrzebny od zaraz
wymagane:
- dobra znajomość budowania na RunUO,
- poczucie smaku,
- dużo wolnego czasu,
- odporność na stres i pracę w trudnych warunkach ;).
Informacje i zapisy - na GG.
PS. O skrypterze wspominałem? Biorę każdą ilość, pod warunkiem, że duża ;).
Znamy przyczynę padów. Jest to błąd w core 097, wycieka pamięć. Ponieważ termin naprawy jest nieznany, w najbliższym możliwym terminie (wstępnie przyszły weekend), przesiadamy się z powrotem na stabilne 096.
Do tego czasu nadal stanowimy jedyny w Polsce serwer uo, w którym rozgrywka przebiega w systemie turowym.
Do czasu naprawy problemu z wyciekiem pamieci, bede staral sie restartowac server codziennie okolo 1 w nocy.
Od dziś koordynatorem DM2 zostaje Gofer, w związku z tym wszelkie nowe sprawy bieżące, pochwały, zażalenia, problemy i zapytania należy kierować do niego.
Ja z związku z coraz bardziej chronicznym brakiem czasu oraz innymi okolicznościami wycofuję się z aktywnego administrowania, ograniczając się do dokończenia części zaczętych projektów i jak czas pozwoli, współpracy ze "skrypterkami". Co wyjdzie w praniu, się okaże :).
W najbliższym czasie nastąpi pewna reorganizacja w ekipie, której efekty będzie można śledzić na bieżąco w odpowiednim dziale na www .
W ramach przypomnienia o tym, że shard DM2 jest shardem RPG, jak nigdy dotąd kładziemy nacisk na akcję pod wielce wymownym tytułem "Czyste Usta DM2".
Jeśli komuś wydaje się, że osiedlowe odzywki w stylu " gówno, dupa, ty szmato, sranie, turlaj się, ciąg się.." itp. ( a przykładów można by mnożyć oczywiście wiele ) pasują do naszego klimatu i są jak najbardziej na miejscu, to niestety, jest w dużym błędzie. Tego typu słowotok będzie nagradzany jailem stosownym, do ilości i jakości "slangu podwórkowego" jaki ktoś zaserwuje. Przypominam równocześnie, że istnieje bogaty wachlarz wszelakiego typu wulgaryzmów klimatycznych, którym można z powodzeniem raczyć nielubiane, przez nas postacie. Niewtajemniczonych odsyłam do klimatycznych Krasnoludów, specjalizujących się w tej specyficznej mowie.
Zatem dbajmy jakość pisanych tekstów, bo w końcu to najpotężniejsze narzędzie budujące klimat, jakim dysponujemy w Ultimie.
Ponieważ sporo osób stara się o przydzielenie im jakiejś rasy, wprowadzamy dopisek poprzedzający przydzielenie właściwego dopisku rasowego. Ułatwi to kontrolę, czy dana osoba aspirująca do nadania jej jakiejś rasy, faktycznie na to zasługuje. Na domiar tego, sami będziecie mogli oceniać, czy dana osoba faktycznie zachowuje się jak przystało na rasę, która jest jej celem. Na razie eksperymentalnie nadajemy dopisek adeptom do miana krasnoluda.
Będzie to wyglądało tak:
Badur Krzywonogi [podajacy sie za krasnoluda]
Przypominam, że jutro ( 1 marca ) następuje zablokowanie niespersonalizowanych ksiąg magicznych, worków druida, worków wampira oraz codexów damnorum. Jutro nastąpi również trwałe zablokowanie wyjmowania run z worków druida/wampira. Wszyscy, którzy nie zdążyli spersonalizować swoich worków lub ksiąg mogą to oczywiście zrobić w dowolnym czasie w odpowiednich świątyniach lub miejscach kultu. Po 1 marca nie będzie możliwe czarowanie, dopiero po zabiegu personalizacji księgi i worki odzyskają swą moc. ( opłata 4-6k złotych monet od personalizacji worka lub księgi)
Dzisiaj, we wszystkich bankach zamieszkałych miast, pojawia się nietypowe, pomarańczowe skrzynie z napisem "Skrzynia porządkowa - konkurs".
Ponieważ wiosna tuż, tuż czas na wielkie porządki na serwie. :wink: Proszę Wszystkich o zrobienie gruntownych selekcji w swoich skrzyniach bankowych oraz pojemnikach domowych. Wszystkie przedmioty, które uznacie za mało używane, niepotrzebne lub po prostu na które nie możecie już patrzeć proszę zapakować do jakiegokolwiek plecak, worka lub innego rodzaju pojemnika i wrzucić do pomarańczowej skrzyni w banku. Jest to oczywiście podyktowane walką z lagami, której nie chcemy jako społeczność DM-ki przecież przegrać.
Przy okazji wielkiego sprzątania ogłaszam konkurs na najbardziej "wypasiony", obfity pod względem ilościowym i różnorodny pod względem jakościowym pojemnik ze efektem Waszych porządków. Oczywiście zabrania się "sztucznego nabijania" pojemników kupowanymi na prędce przedmiotami. Zresztą chyba rozumiecie, że nie oto chodzi w całej tej akcji. Poza tym łato jest sprawdzić, czy dane przedmioty to efekt porządków, czy sztucznego wyrobu nowych śmieci (seriale przedmiotów). Za pierwsze 3 miejsca, nagrody-niespodzianki :wink:
Nie pomnijcie podpisać pojemników imieniem swojej postaci!
*zabiera się za własną skrzynię*
Od dzisiaj mamy down techniczny, spowodowany awarią serwera ( mam nadzieję, że wstępna diagnoza spalenia się zasilacza okaże się tym właśnie i tylko tym ). Jutro spróbuję zając się przeglądem serwa i ewentualną naprawą. Na chwilę obecną na 100% weekend można zaplanować wśród wiosennej, budzącej się do życia zieleni świata realnego, lub na inne przyjemności nie związane z ultimą na DM.
Jeśli będzie jakieś nowe info, niezwłocznie zostaniecie o tym poinformowani.
Sprawa serwera klaruje się. Jest to na tyle nieduża awaria, że przy odrobinie szczęścia uda się serw postawić jutro, pojutrze. Mam nadzieję, że po jego uruchomieniu nie wyskoczą jakieś dodatkowe "kwiatki". Części już w drodze.
Jutro, wcześnie rano dostarczę do punktu docelowego nowe składowe zasilania serwera, które udało mi sie dzisiaj zakupić i pozyskać. Jeśli osoba która części odbierze zamontuje je w miarę szybko, to uruchomienie może nastąpić jeszcze w czasie godzin pracy. Teraz trzymać kciuki, żeby wszystko hulało jak trzeba. :wink:
Konkurs porządkowy rozstrzygnięty. Wyniki konkursu w odpowiednim temacie działu "Świat DM2" Pomarańczowe skrzynie zostały usunięte z banków.
Beda prowadzone drobne prace ktore zaowocuja wyzerowaniem kamieni banicji.
Prosimy wszystkie osoby zajmujace sie wladza w miastach o spisanie sobie stanu kamieni banicji oraz kontrolnie stanu skarbca.
godzina zero - 25-26 kwietnia 2008
Edycja Daltar: To może ja jeszcze dodam, że te "drobne prace" do jutrzenka legendarnych Księstw, które mamy zamiar wprowadzić i przetestować dosłownie na dniach. Dlatego szykujcie się powoli do sporych zmian z tym związanych.
W związku z licznymi sporami oraz bałaganem, który niepotrzebnie powstaje na podforach specjalistycznych, wprowadzam małe rozporządzenie porządkowe.
1. Forum specjalistyczne może mieć tylko jednego moderatora.
2. Jeżeli dana grupa graczy posiada swojego opiekuna QM-a lub GM-a, to automatycznie on staje się moderatorem danego podforum.
3. Jeżeli grupa graczy nie posiada w danej chwili swojego opiekuna, to moderatorem podforum staje się osoba wybrana i zarekomendowana przez użytkowników. Następuje to poprzez zgłoszenie kandydatury do administracji DM2.
4. W przypadku urlopu opiekuna danej grupy, przed rozpoczęciem przerwy w opiece wyznacza on moderatora spośród użytkowników danego podforum, na czas swojej nieobecności. Po powrocie do opieki danego QM-a lub GM-a moderatorzy zostają z powrotem zamienieni.
Rozporządzenie dotyczy jedynie 22 forów specjalistycznych takich jak księstwa czy grupy rasowe ( nie dotyczy podforów projektowych ).
Wchodzi w życie od niedzieli.
Do czasu zakończenia testów Księstw wprowadza się całkowity zakaz walk w miastach.
Złamanie zakazu karane będzie karą 48 godzin odsiadki.
Ponieważ moja absencja przedłuża się i nie zapowiada się na jakieś zmiany, a i Gofer odpadł z maratonu ;), wszelkie nieokreślone kompetencje decyzyjne pozostają w rękach Daltara.
Kupiec dostal ograniczenie i wyswietla tylko 120 przedmiotow na liscie, pomiesci troche wiecej ale z racji ze jest slabo oplacany i nie ma urlopow zdrowotnych odmawia pracy.
Ogólnoshardowe zmiany w straży
- Straż we wszystkich miastach przestała zwracać uwagę na kolory. Goni tylko banitów.
- Straż zaczęła czujnie śledzić wszelkiej maści ukrywających się. I wykrywać.
- Za ataki na vendorów w mieście jest się w nim przez krótki czas ściganym
- Cały personel miasta jest objęty immunitetem dla straży w tym mieście
- Trochę opóźniony teleport - ucieczka powinna być troszkę mniej problematyczna
UWAGI
- BM już nie patrzy na kolory ;)
- Banicje odświeżane są co 60 minut czasu realnego
:arrow: W każdym mieście wjazd na wierzchowcu lub z wierzchowcem/przywołańcem/innym (wyjątek jak przedtem - małe zwierzęta) do banku zakończy się wyrzuceniem delikwenta przed budynek.
Informuję ( a raczej przypominam ), że w ekipie GM mamy jasno określony podział kompetencji, dlatego wszelkie sprawy związane z waszą gra na DM2 należy kierować zgodnie z ich charakterem, do danych ekipantów.
Dla przypomnienia:
Globalne sprawy dotyczące DM2
Daltar
Sprawy związane z oskryptem i bugami
AsYlum, Duck --> Tylko w poważnych sprawach. Nękanie bzdurami zabronione!
Sprawy porządkowe:
Iudex, Nico, Futrzak, Tinerot
Różne sprawy techniczne:
Nico
Sprawy fabularne:
Shem, oraz opiekunowie poszczególnych miast, ras i grup.
Sprawy związane z podaniami:
Iudex
Błędy domów i mapy:
Sod
Błędy spawnów i moobków:
Tinerot
Wszystkie informacje o ekipie zawarte są na stronie www DM2 http://www.dm-uo.pl/index.php?pg=83
Z dniem dzisiejszym (możliwe że na czas określony) w celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych, zakaz sparowania dotyczy TAKŻE sparingów pomiędzy graczami.
Zatem: Za sparing (w każdej sytuacji) uznawane jest celowe wydłużanie walki w celu rozwijania umiejętności lub statystyk..
Proszę o wystrzeganie się tego typu zachowań.
do sprawdzenia banicji miejskich uzywamy komendy .banicja
Straż miast fabularnych Drow i Zamek Wampirów została zmodyfikowana.
Drow - straż atakuje wszystkich, którzy nie są drowami i nie mają azylu.
Zamek wampirów - straż atakuje wszystkich, którzy nie są wampirami i nie mają azylu.
Na 99% w środę o godzinie 21.00 nastąpi przerwa techniczna spowodowana wprowadzeniem drugiego etapu systemu księstw oraz jego testami wewnętrznymi, przeprowadzanymi przed udostępnieniem do użytku publicznego. Może to potrwać do czwartku lub nawet piątku.
Czego możecie się spodziewać po restarcie?
Nastąpi bardzo duża zmiana, związana z vendorami i strażą. Będzie to jedyny w swoim rodzaju okres, kiedy zaczniecie kreowanie waszych miast pod tym względem praktycznie od zera.
Po pierwsze znikną ze świata wszyscy vendorzy oraz strażnicy.( pozostaną jedynie fabularni strażnicy w zamku Brytanii i Delucji )
To gdzie będzie można zabrać coś z banku, albo oddać wierzchowca?
Aby jakoś dotrwać do wyników pierwszych wyborów, za miastami będą ustawieni vendorzy techniczni w osobach : Znachor, bankier, treser. Zostaną oni skasowani, jak tylko pojawią się analogiczni vendorzy w miastach.
Skąd się pojawią nowi vendorzy i strażnicy?
Zostaną wynajęci przez władce, zaraz po ogłoszeniu wyników wyborów. Wyjątkiem będą miasta, które już posiadają władców fabularnie namaszczonych w toku dziejów. Ci władcy (też fabularni namiestnicy) od razu będą mogli wynająć odpowiednich vendorów i strażników, do miast w których sprawują władzę.
Na jakich zasadach władca będzie wynajmował strażników i vendorów?
Oczywiście nie inaczej, jak tylko za najprawdziwsze, ultimowskie złoto. Koszt zatrudnienia vendora lub strażnika będzie stały (około 5000 gp. ). Do tego dojdzie pensja wypłacana automatycznie każdemu wynajętemu vendorowi i strażnikowi z kamienia miasta. Zależnie od ważności danego vendora, będzie on kosztował miasto od 100 do nawet 800 gp. dziennie. Nie popadajmy jednak w panikę. Miasto-księstwo będzie generowało spory dochód na który będą składać się nie tylko podatki, ale również wpływy z tytułu opłat za korzystanie z vendorów przez obcych, datki mieszkańców itd. Słowa "ekonomia miasta" powinno nabrać zupełnie nowego znaczenia, bowiem ważnym będzie umiejętność odpowiedniego gospodarowania zasobami skarbca. ( Kolejny etap przyniesie jeszcze większe rozwiniecie aspektów gospodarczych, ale o tym w późniejszym czasie )
Co jeszcze po restarcie?
- Zaczną działać dotychczasowe funkcje komorzego, maga, kasztelana...
- Poprawione zostaną bugi oraz niedoróbki, które udało sie wykryć podczas fazy testów.
- Kamienie zostaną ponownie całkowicie wyzerowane, dlatego dotychczasowi władcy powinni wypłacić złoto, zgromadzone w skarbcu ( Tak, władca posiada taka opcję, która zniknie po restarcie ).
Zatem od tej pamiętnej chwili księstwa ruszą już na poważnie.[/b]
Nawet jeżeli pojawia się kolejne bugi, to będą one usuwane na bieżąco.
Oj będzie się działo :wink:
ps: Kto zechce zachować oryginalne stroje strażników, musi się sam zainteresować tym tematem, zwracając się w tej sprawie do swojego opiekuna, aby ten schował na czas zmiany broń, tarcze i zbroje.
Pomimo rychłego zakończenia wyborów, uprasza się władców o nie stawianie innych vendorów niż tych, którzy są do tej pory dozwoleni. Z dużym prawdopodobieństwem może niebawem nastąpić reset systemu, będący pokłosiem naprawy bugów, które obecnie są systematycznie usuwane. Jak wiadomo powołanie każdego vendora kosztuje 5000 monet, które w tym wypadku wydaje się inwestycją przedwczesną.
Księstwa wersja 2.2
Wszystkie kamienie zostały zresetowane.
W części Księstw władcy będą przypisani odgórnie, tak jak to zostało ustalone na forum społeczności danego "okręgu wyborczego". Przypominam, że zawsze istnieje możliwość obalenia władzy, poprzez wyrażenie swojego niezadowolenia. Jeśli ponad 50% mieszkańców będzie chciało odwołać władce, i wyrazi to poprzez naciśnięcie odpowiedniej opcji na kamieniu, to automatycznie zostaną rozpisane nowe wybory.
Wprowadzenie systemu księstw jest równoznaczne z wejściem w następny rozdział historii DM2 i trzeba je traktować jako nowe rozdanie kart w systemie ekonomii miast-księstw. W związku z tym całe "stare złoto" sprzed księstw zostaje zresetowane (to jeszcze częściowo pochodzące z sim-ów) Pod uwagę jest brane tylko złoto, wpłacone na kamienie w ostatnim czasie, czyli od wprowadzenia nowych kamieni.
Mam nadzieję, że większość bugów została już zlikwidowana i że system tym razem zadziała dobrze. Władcy mogą już powoływać straż oraz dowolnych vendorów. Opłaty w/g cennika z komendy .postawnpc Proszę pamiętać o zablokowaniu vendorów, aby nie wędrowali po całym mieście.
Przez jakiś czas (przynajmniej 24 h) są wyłączone opłaty pobierane przez bankierów oraz pensję pobierane przez vendorów.
I jeszcze jedna uwaga od naszego mistrza oskryptu.
Cytuję:
"tak ***** wiem, źle nalicza poparcie, po resie się naprawi. Duck"
:wink:
Przypominam, że część graczy aktywnych PvP (ta część się stale poszerza, mamy zamiar objąć tym Was wszystkich :) ) ma na sobie automat śledzący zaznaczanie mordercy. Z takim automatem zaznaczenie mordercy w każdym przypadku kończy się automatycznym jailem 96h za mechanikę. Jail nie będzie ani skracany, ani anulowany. Nie wiesz czy masz automat? Jeśli walczysz aktywnie PvP, to załóż, że go masz. Bezpieczniej.
Jesteśmy również otwarci na imiona graczy, którzy wesoło korzystają z dobrodziejstw naszej mechaniki i zaznaczają swoich gildyjnych wrogów.
Jeśli któregoś władcę złapiemy na stawianiu strażnika nad zwłokami postaci swojej lub znajomego, po wpadce pvp to:
1. Traci władzę "z buta"
2. Ma zakaz startu w wyborach przez najbliższe 3 miesiące.
3. Jest to traktowane jako mechanika, czyli 96h
Przypominam o bezwzględnym zakazie stawiania strażników za murami miasta.
:arrow: Drobne poprawki i naprawa bugów
- golem reaguje na komendy tylko z imieniem
- tkacz już może rozstawiać krosno z deeda
- strażnik po wynajęciu przygotowuje się do służby przez 60 min
- do tarczy strzeleckiej można strzelać z łuku refleksyjnego
- ciasto z dyni staje się jedzeniem dwupunktowym
- oswojone zwierzęta leczą się za każdym razem
- pieśni barda dostępne w asortymencie barda, bard ma tylko harfe, śpiewniki i arkusze
- stolarz ma wszystkie instrumenty ale bez śpiewników i arkuszy
- bard już może uspokajać w zbroi z balrona
W związku z eksperymentalnym poszukiwaniem przyczyn lagów zachęcamy do wybijania moobków na serwie. W dniu dzisiejszym ( i może jutrzejszym ) będą zatrzymane wszystkie spawny, a raz zabite stworzenia odrodzą się dopiero po ponownych uruchomieniu respawnu.
Trwa wprowadzanie nowego systemu obwoływaczy miejskich. Wszyscy starzy obwoływacze zostali skasowani celowo. Nowi już w drodze.
Więcej informacji niebawem pojawi się w dziale "Ostatnio wprowadzone"
Uprasza się właścicieli domów, którzy wybudowali je na wyspie Nujel'm o ich natychmiastowe złożenie. Przesunięcie granic miasta bliżej murów jest niedopatrzeniem budowniczego, który po ostatnich korektach mapy nie zaznaczył ich przebiegu w należyty sposób.
21 lipca, to dzień po którym wszystkie domy na wyspie Nujel'm zostaną złożone przez gm-ów i wrzucone w postaci deeda do bankowej skrzyni właścicieli. Nie odpowiadamy za zawartości skrzyń domowych oraz wyposażenia, które przepadnie przy zwijaniu.
Jednocześnie wprowadza się zakaz budowy jakichkolwiek budynków prywatnych na tej piaskowej wyspie.
Z forum znika zakurzona i prawie nieznana grupa "Mieszczuchy" założona jeszcze przez Simona.
W zwiazku z pracami nad Mobami, ich AI, i proby znalezienia kompromisu dla wszystkich klas.
Mozliwe dlugie downy serwera, nawet caly dzien.
powodem awarii jest łącze. Down potrwa jeszcze około tygodnia.
Właśnie udało mi się odzyskać nasz serwer z miejsca gdzie do tej pory był podpięty, a które to "miejsce" sprzedano wraz z częścią serwerowni. To pokłosie starego układu, gdzie serwer był podpięty, a który to (układ) niestety przeszedł do historii.
Teraz mogę już napisać, że owszem, były perturbacje, ale obecnie serwer spoczywa w bezpiecznym miejscu pod moim czujnym okiem. Obecnie trwają końcowe ustalenia dotyczące podpięcia go na nowym, szybkim ( co najmniej 2-krotnie szybszym niż stare ) łączu.
Nie obiecuję na 100%, ale jest spora szansa, że serwer wstanie w przyszłym tygodniu.
Od dzisiaj trwają testy wewnętrzne nowego łącza. Na chwilę obecną serwer działa poprawnie i wszystko zapowiada, że oficjalny up nastąpi jeszcze w tym tygodniu. Ekipa nie "leniła się" podczas downa i przygotowała kilka nowości i zmian, które powinny pojawić się po upie.
Czystki na forum.
Ponieważ diametralnie zmieni się system ( w zasadzie ten proces już trwa ) gospodarczy, a nowe księstwa wprowadzają zupełnie nowe zasady dotyczące majętności regionów, wypycham w "historię" tematy dotyczące starego systemu, zwanego Simami.
Przetasowaniu tematycznemu ulegają również informacyjne działy forum.
Mamy up.
:arrow: Nowe dane serwera
LoginServer = 89.174.216.132
Port = 5001
- użytkownicy UOG korzystają z poniższego linku:
uog://CUSTOM|201D86783E29459AA98ADDA703377A06|
DM2:+Dziedzictwo+Mistrzow|Update:+2008.09.03|89.174.216.132|5001|0||
http://www.dm-uo.pl/uog/arty.rar||http://www.dm-uo.pl/uog/mapa.rar||
http://www.dm-uo.pl/uog/statics.rar||http://www.dm-uo.pl/uog/verdata.rar
Zmiany personalne w ekipie GM.
Decyzja rady adminów z dniem dzisiejszym wprowadza się zmiany kadrowe w ekipie.
GM-i odchodzący w stan spoczynku ( dłuższy urlop lub emerytura ):
- Will
- Darogan
- Lerina
Nowi członkowie ekipy:
- Adoni ( pvm, spawny, npc-e)
- Ghouligh (QM )
Odchodzącym GM-om dziękuję za ich ogromny wkład w rozwój serwera i poświęcony czas, oraz życzę odpoczynku od trudnej pracy ekipanta DM.
Ekipa przyjęła nowego kandydata na QM-a. Jest nim Xantos.
Jak zawsze przydział opieki dla poszczególnych grup fabularnych, miast oraz bogów można znaleźć na stronie w dziale ekipa.
http://www.dm-uo.pl/index.php?pg=83
( Obecnie intensywnie edytowany )
Ostatni down ( ten z wczoraj ) okazał się niegroźną awarią serwera, polegająca na zużyciu baterii na płycie głównej. Nowa bateria zostanie jeszcze dzisiaj zakupiona i dostarczona do wymiany, która nastąpi prawdopodobnie już jutro. Do tego czasu są możliwe (oby jednak nie :wink: ) jeszcze jakieś downy spowodowane ta "przypadłością" sprzętową.
Szeregi ekipy opuszczają Shem oraz Iudex. Dziękuję im za ogrom pracy włożony przez lata w DM-kę. Pozostaną z nami, wspomagając ekipę w działaniach sprawdzania podań oraz innych pracach kooperacyjnych.
Decyzja obojga Administratorów jest związana z brakiem czasu oraz sytuacją osobistą w życiu prywatnym.
Szeregi ekipy ponownie zasila Tinerot w roli porządkowego oraz wspierającego skrypterów speca od spec lootu i npc-ów.
:arrow: Podział pracy ekipy
Obowiązkowa lektura dla wszystkich graczy DM2:
http://www.dm-uo.pl/forum/viewtopic.php?t=11650
Do grona Scenarzystów powraca po urlopie Licho.
GM Sod odchodzi na emeryturę.
( miejmy nadzieje, że to będzie tylko dłuższy urlop wypoczynkowy :wink: )
Sprawy budowlane i mapę przejmuje Enkil.
Rozpoczynamy globalną reformę lootu na DM.
Niebawem rozpoczniemy wprowadzanie kolejnych zmian, będących składowymi tego projektu.
Pod "nóż" idzie loot 95% istot zamieszkujących Sosarię.
Celem projektu jest:
:arrow: Zwiększenie różnorodności lootu oraz jego zróżnicowania względem poszczególnych istot.
:arrow: Wprowadzenie zależności między typem lootu a klimatem. ( np. więcej pajęczyny w pająkach, perły w żywiołakach wody itd. )
:arrow: Zastąpienie złota w loocie, które obciąża serwer generowaną ilością przedmiotów ( w tym wypadku pojedynczych monet ) nowymi typami kamieni szlachetnych (bardzo cennymi) "od ręki" wymienialnymi na złoto u jubilera.
Tu uchylę rąbka tajemnicy przedstawiając listę nowych kamieni:
Morski Agat
Jaspis
Różowy Kwarc
Lapis
Chryzoberyl
Jadeit
Czarny Opal
:arrow: Wprowadzenie przy okazji nowych, ładniejszych grafik starych kamieni.
:arrow: Korekta lootu "niedofinansowanych" potworów oraz uzupełnienie tych, które lootu nie miały wcale.
:arrow: Zwiększenie widełek wartości lootu przypadającego na danego potwora (np. Jeśli loot demona miał do tej pory "gwarantowaną" ilość złota w przedziale 20-26k, to obecnie dostanie kamienie wartości 0-60k, czyli średnio 30k )
:arrow: Zwiększenie szansy na magiki do 100% ( np. jeżeli dana istota miała obecnie 30% szansę na 3 magiki to dostanie obecnie 100% szansę na 1 magik) Innymi słowy nie będziemy już znajdowali w loocie zwykłego złomu.
- Proces reformy lootu będzie wprowadzany sukcesywnie.
- Zmiany są zatwierdzone odgórnie i nie podlegajom korektom pod wpływem "debat publicznych".
:arrow: Rozwiewamy spekulacje
Po zmianie z siekierą mag może ją unieść , dlatego oficjalnie dopuszcza się łączenie umiejętności magia i drwalstwo.
:arrow: Zmiany w regulaminie forum:
http://www.dm-uo.pl/forum/viewtopic.php?p=559#559
Dopisane 2 nowe podpunkty:
e) nie udzielamy fałszywych informacji o DM2
f) nie uprawiamy antyreklamy shardu, nie zniechęcamy nowych graczy.
Łamanie tych zasad będzie karane ostrzeżeniem ( 3 ostrzeżenia = ban na forum )
:arrow: Odchudzanie forum
Ciąg dalszy odchudzania narosłego przez lata forum.
Znika dział press room a jego zawartość po prze selekcjonowaniu zostaje przeniesiona do "świata DM2"
:arrow: Piter
Do ekipy powraca GM Piter, jak kiedyś w roli budowniczego i mapowego.
:arrow: Dalsze odchudzanie forum
W ramach odchudzania znikają podfora specjalistyczne: PvM, PvM-GM, Opracowania i Gospodarka ( na niektórych nic nie dzieje się od baaardzo dawna ).
Co ciekawsze tematy zostają przesunięte do podforum Loży Szyderców zajmującej się wymyślaniem, omawianiem i opracowywaniem nowych projektów "made in gracze DM"
Moderatorem podforum Loży szyderców jest obecnie Darogan, Ignaś, Adoni i Tinerot
Dostęp do tego podforum jest od zawsze kontrolowany i ograniczony.
:arrow: Toplisty
Rozpoczynamy akcję reklamy naszego serwera poprzez głosowanie we wszelkich toplistach.
Ostatnimi czasy sprawy te były dosyć zaniedbane, tak, że nasz piękny serw spadł na niechlubne, dalsze miejsca. Tak oczywiście być nie może. Dlatego apeluję o systematyczne głosowanie na nasz serw.
http://uo.toplista.pl/?we=dm
oraz
http://ultima.top-100.pl/?we=dm2
Niebawem ułatwimy pamiętanie o tym, poprzez zabiegi mechaniczne w samej grze ( okienka do codziennego głosowania przy logowaniu na serwer DM itp. )
:arrow: Zmiana w regulaminie
Oficjalnie zabrania się używania emotów typu: *.* *..* *...* oraz tym podobnych.
Emoty te zostały właśnie wprowadzone do systemu kontrolnego i są od dzisiaj logowane.
Regulamin shardu dostępny na stronie: http://www.dm-uo.pl/index.php?pg=3
:arrow: Zmiana w regulaminie.
Punkt IIIa regulaminu został nieco zmodyfikowany. Obecnie dokładnie określa sposób w jaki wolno przekazywać informacje na temat statystyk postaci.
:arrow: Zmiany na podforach specjalistycznych
Około czwartku ( 11 grudnia ) zostaną całkowicie zlikwidowane podfora Balans oraz Loża Szyderców. W ich miejsce powstało jedno forum o bardzo zawężonym dostępie. W związku z tym stanem rzeczy uprasza się członków wymienionych podforów o przekopiowanie sobie tematów, na których Wam zależy. Wszystko inne zostanie bezpowrotnie "pozamiatane". Zostaną również skasowane grupy przynależne do Balansu i Loży. Część cennych opracowań już została przeniesiona na nowe podforum.
:arrow: Przymiarka do balansu pvp.
Rozpoczynam akcję Balans DM. Operacja jest karkołomna, awanturogenna i kosztowna, jeśli chodzi o nerwy, dlatego odbędzie się w ściśle określony, z góry narzucony sposób.
Balans tyczy się tylko i wyłącznie pvp. Jeśli po udanym balansie okaże się, że któraś z klas jest poszkodowana względem pvm, będzie to poprawione i skorygowane.
Pierwszym krokiem, jakiego oczekuję jest wysłanie do mnie na pw krótkiego acz treściwego konspektu dotyczącego danej klasy. Konspekt ma być wysłany przez wybranego przedstawiciela danej klasy. Dlatego zanim cokolwiek stworzycie, należy to przedyskutować w gronie "pobratymców" .
Konspekt nie ma być elaboratem, ale treściwą notatką zawierającą w podanej kolejności:
1.) Wypunktowane największe ułomności i niedociągnięć, które powodują obniżenie wartości bojowych swojej klasy.
2.) Wypunktowane wszystkie ewentualne przegięcia "in +" swojej klasy ( wiem co myślicie :wink: )
3.) Wypunktowane największe ułomności dotyczące starcia z innymi klasami.
4.) Ewentualną propozycję dotyczącą zmian.
Wypunktowanie powyższych rzeczy nie jest bynajmniej "koncertem życzeń" które spełnimy od reki, ale ma na celu wskazanie największych ułomności systemu pvp na DM. Nikt nie zagwarantuje , że podane propozycje dotyczące danej klasy wejdą w całości czy częściowo.
Klasy od których oczekuję powyższej korespondencji:
Wilkołaki
Pure magowie
Zwykli magowie
Bitewni Magowie
Wampiry ( na bazie: wojownicy, magowie, bitewni magowie )
Szamani, Druidzi (oraz bitewni szamani, druidzi)
Spirytyści i/lub Nekromanci
Wojownicy walczący wszystkimi typami broni.
Berserkerzy
Łucznicy
Balans przeprowadzi wąskie grono wybranych osób dobrze obznajomionych z tematem.
Przewiduję również szereg konsultacji oraz testów w trakcie jego trwania.
Balans wejdzie jako kompleksowa zmiana wprowadzona za jednym pociągnięciem.
:arrow: Ekipę opuszcza Woszczu i udaje się na GM-ową emeryturę.
Dziękujemy za duży wkład pracy w DM-kę.
:arrow: Witamy nowego QM-a na okresie próbnym - Arknasa.
Docelowo przejmie obowiązki Woszcza, czyli opiekę nad Chaosem.
:arrow: Prace nad balansem pvp ruszyły pełną parą.
Czekam na dalsze informacje od poszczególnych klas postaci.
Z okazji Trwających Świąt Bożego Narodzenia ekipa życzy wszystkim spokoju, pogody ducha, optymistycznego spojrzenia na świat oraz radości z grania na naszym znamienitym shardzie.
Przy okazji chciałbym przypomnieć o głosowaniu w top listach.
http://www.xtremetop100.com/in.php?site=1132266982
http://uo.toplista.pl/?we=dm
http://ultima.top-100.pl/?we=dm2
Zostaly wyzerowane surowce we wszystkich Ksiestwach
W moim życiu pojawiło się trochę więcej wolnego czasu, dlatego też przeznaczę go na modernizację kilku systemów DM II. Co za tym idzie częściej będę przeglądał forum. Po kilku dniach wdrażania się w życie serwera stwierdzam jedno - poziom użytkowników piszących jest bardzo niski. Od tej chwili polecam wszystkim zwracać szczególną uwagę na kulturę osobistą na forum. Nie będę stosował żadnych środków tymczasowych. 1 kara ban czasowy, a za recydywę ban na stałe. Za szczególnie chamskie zachowania i odzywki nagrodą będzie ban konta w grze. Witam ponownie i życzę udanej gry.
AsYlum-
- o tym kto jest graczem PvP świadczy jego przynależność do Gildii Walczącej. W przypadku, gdy gracze nie znajdują się w żadnej gildii, to muszą sobie taką znaleźć lub natychmiast zgłosić problem ze znalezieniem takowej do Will'a. Ekipa może odgórnie nakazać graczowi znalezienie sobie GW, jeśli uzna, że podlega on już pod definicje gracza aktywnie zajmującego się PvP. Ekipa w wyjątkowych sytuacjach pozwala graczom bezgildyjnym branie udziału w walkach Gildii Walczących - zostaje im wtedy nadany przez Ekipę domyślny status gracza PvP i są traktowani tak samo jak gracze PvP
Przypominamy, że zgodnie z regulaminem (II.5):
"Każda postać obowiązkowo musi posiadać własną tożsamość, pod którą rozumiemy jej wygląd zewnętrzny, osobowość, historię i cele życiowe. Informacje te należny zawrzeć w karcie postaci, z której korzystanie omówione jest na forum w dziale "Pytania i odpowiedzi". Brak jej wypełnienia całkowity lub częściowy, a także opis niezgodny z przyjętym klimatem serwera może spowodować upomnienie od GM; w dalszych konsekwencjach zaś karę wiezienia/blokady konta."
zgodnie z tym co wyżej napisane, proszę o uzupełnienie danych na kartach Waszych postaci.
Pisząc opisy proszę uważać aby tekst mieścił się w widocznym oknie w przeciwnym wypadu może on nie zostać zapisany.
Przed przystąpieniem do gry dokładnie zapoznaj się z obowiązującymi tu zasadami. Ich nieznajomość może pociągnąć wyłącznie negatywne skutki.
1. DM2: Dziedzictwo Mistrzów jest prywatnym, całkowicie darmowym shardem, opartym na bazie gry Ultima Online.
2. Gra na DM2 jest darmowa i dobrowolna, a warunkiem założenia konta jest posiadanie legalnie nabytej wersji gry Ultima Online, ukończone 13 lat oraz stosowanie się do postanowień regulaminu i decyzji Mistrzów Gry.
3. DM2 jest shardem przeznaczonym dla tych, którzy odznaczają się wiedzą na temat fantasy oraz potrafią odnaleźć się w jej świecie. Każdy gracz zobowiązany jest do odgrywania swojej postaci zgodnie z zasadami rozsądku oraz klimatem świata fantasy.
4. Ekipa DM2 nie czerpie ze swojej pracy żadnych korzyści finansowych, w związku z czym nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za wszelkie uszczerbki na życiu i zdrowiu psychicznym tudzież fizycznym uczestników, spowodowane korzystaniem z shardu.
1. Gracz ma prawo posiadać jedno konto. Zabrania się posiadania wielu kont, udostępniania, przekazywania lub sprzedaży swojego konta innym osobom oraz wykorzystywania cudzego konta dla swoich korzyści. W przypadku stwierdzenia powyższego, konta zostaną zbanowane.
2. Rozpoczynając grę gracz może założyć jedną postać. Możliwe jest posiadanie do 5 postaci,
pod warunkiem gry zgodnej z regulaminem oraz zasadami RPG. Sloty na kolejne postacie odblokowywane
są stopniowo. Zabronione jest łączenie życia posiadanych
postaci w sposób ekonomiczny – zarabianie jedną postacią na drugą, zamieszkiwanie razem postaci
jednego gracza, wspomaganie finansowe i materialne (również w formie przekazywanych przedmiotów).
3. Osoby grające z sieci lokalnej, osoby grające na wspólnym IP oraz osoby, których IP uległo zmianie zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego tutaj.
4. Zabrania się nazywania swych postaci oraz zwierząt imionami odbiegającymi od realiów świata fantasy (postacie książkowe, filmowe) lub obraźliwymi czy wulgarnymi – złamanie tych reguł spowoduje upomnienie gracza. W przypadku braku reakcji GM ma prawo zmienić imię postaci na dowolne inne, zabić zwierzę, a postać gracza ukarać karą więzienia.
5. Każda postać obowiązkowo musi posiadać opis. Informacje opisujące postać należy zawrzeć w karcie postaci, z której korzystanie omówione jest na forum w dziale „Pytania i odpowiedzi”. Brak jej wypełnienia całkowity lub częściowy, a także opis niezgodny z przyjętym klimatem serwera może spowodować upomnienie od GM; w dalszych konsekwencjach zaś karę wiezienia/blokady konta. Historia i koncepcja postaci nie jest obowiązkowa. Brak uzupełnienia tej częsci karty postaci będzie skutkował brakiem zainteresowania ze strony scenarzystów.
1. Każdego obowiązuje nakaz kulturalnego zachowania się względem innych osób.
2. W trakcie gry zabrania się:
o a. Używania w trakcie rozmów z innymi graczami skrótów typu ar/dex/str/int/exp. Gracz może przekazywać informacje o szacunkowych wartościach swoich statystyk tylko za pomocą określeń klimatycznych typu „jestem już arcymistrzem”, „jestem bardzo silny” itp. W żadnym przypadku nie wolno używać określeń liczbowych.
o b. Używania w trakcie rozmów wulgaryzmów z języka potocznego, zwrotów typu: nom, nio, tia; skrótów wyrazowych takich jak – AFK, ROTFL, LOL, BRB, OK, LAG, CRIM oraz emotek typu , , ,*.* *..* *…* i tym podobnych. Punkt ten nie dotyczy rozmów w " Party "
o c. Wjeżdżania na wierzchowcu do budynków publicznych. Wyjątki stanowią stajnie oraz budynki określone w indywidualnych prawach miejskich (zaakceptowanych przez GM), a także pogoń za uciekającą osobą.
o d. Wprowadzania wszelkich zwierząt, istot kontrolowanych oraz przywołańców do budynków publicznych za wyjątkiem stajni. Zakaz nie dotyczy zwierząt takich jak psy, koty czy ptaki, o ile ich ilość nie utrudnia poruszania się po budynku; dozwolone jest również wprowadzanie wszelkich stworzeń do w/w miejsc podczas pogoni za uciekającą osobą.
o e. Stawiania zwierząt i przedmiotów w drzwiach oraz przejściach w sposób blokujący swobodne poruszanie się oraz sztucznego blokowania dojścia do drzwi domów, tarasów itp. za pomocą jakichkolwiek obiektów.
o f. Stawiania domków na drogach oraz w miejscach zastrzeżonych. W przypadku stwierdzenia naruszenia lub braku reakcji gracza mimo ostrzeżenia wysłanego przez GMa, GM ma prawo zniszczyć dom bez oddawania deeda i przedmiotów. Lista miejsc zastrzeżonych znajduje się na stronie WWW shardu w dziale Domy.
o g. Odwoływania się w grze do rozmów na IRCu, GG lub innej formy komunikacji poza światem DM2 (np. zwroty typu „pogadajmy w zaświatach”, „zaświaty”) oraz przekazywania w jakikolwiek sposób identyfikatorów używanych w komunikatorach.
o h. Floodowanie podczas czarowania celem ukrycia słów zaklęć.
1. W świecie DM2 istnieją 4 rodzaje gildii – gildie neutralne, zakonne (orderowe), chaośnicze (przeznaczone dla graczy zorientowanych na odgrywanie postaci według osobistych upodobań i orientacji w grze) oraz gildie walczące (przeznaczone dla graczy zorientowanych głównie na PvP). Zasady dotyczące poszczególnych rodzajów gildii opisane są na stronie WWW shardu w dziale Gildie.
2. Członkostwo w gildii walczącej nie jest obowiązkowe, ale postacie nie zrzeszone w gildiach walczących, biorące czynny udział w walkach organizacji walczących, robią to wyłącznie na własną odpowiedzialność.
3. Przyjęte wypowiedzenie wojny oznacza swobodę w tępieniu przeciwnika, z zachowaniem zasad wymienionych w dziale V. Walka PvP. Walki bez wypowiedzianej wojny, prowadzone niezgodnie z zasadami dotyczącymi wojen gildyjnych, podlegają sankcjom.
4. Każda gildia musi posiadać koncepcję, opisaną na kamieniu gildyjnym. W przypadku braku koncepcji GM może upomnieć mistrza gildii. Uporczywe uchylanie się od uzupełnienia koncepcji może spowodować rozwiązanie gildii i utratę kamienia.
5. GM ma prawo odgórnie zmienić charakter gildii, jeśli jej członkowie rażąco łamią przyjętą koncepcję oraz zasady dotyczące rodzaju gildii.
1. 1. Zabroniona jest jakakolwiek nieuzasadniona fabularnie forma agresji względem graczy nie będących członkami gildii pozostających w stanie wojny z agresorem oraz nie udzielających się w walkach PvP, zarówno po stronie dobra, jak i zła. Karą za uporczywe uprzykrzanie w ten sposób gry innym osobom jest blokada konta.
2. 2. Odstępstwo od powyższego zakazu stanowi wojna pomiędzy gildiami (zwłaszcza gildiami walczącymi). Dozwolone jest wówczas zabicie członka wrogiej gildii bez zbędnych formalności (ale z zachowaniem ogólnych reguł DM2, w szczególności pkt. I.3), z wyłączeniem pkt. V.3a.
3. 3. Zabrania się:
o a. Zabijania nowo wskrzeszonych oraz zabijania u uzdrowicieli (również w przypadku wojen gildyjnych). Zakaz nie dotyczy powracających na miejsce śmierci w celu zebrania swojego ciała lub dalszej walki oraz uciekających do uzdrowiciela w celu uzyskania azylu.
o b. Atakowania graczy i zbierania cudzych ciał w podziemiach dla młodych oraz traktowania tych lochów jako azylu.
1. Przed połączeniem się z serwerem DM2 należy pobrać wymagane i aktualne pliki (dostępne w dziale „Pliki”). Zabronione jest używanie innych wersji plików (ze szczególnym uwzględnieniem plików client.exe, statics*.mul, staidx*.mul, map*.mul, verdata.mul oraz tiledata.mul).
2. Podczas gry dozwolone jest używanie programów do masowej komunikacji typu IRC, TeamSpeak, Ventrilo, UOAM.
3. Dozwolone jest używanie programów do nauki umiejętności oraz statystyk postaci (typu UO Loop i EasyUO) pod warunkiem bieżącej kontroli poczynań postaci przez gracza.
4. Pozostawienie postaci bez nadzoru i brak odpowiedzi na znaki sprawdzające w każdym momencie gry, karane będzie kasacją postaci oraz blokadą slotu (w przypadku posiadania więcej niż jednego slotu na postacie). W przypadku złapania na biernym makrowaniu po raz drugi, konto zostanie permanentnie zablokowane.
5. Używanie programów przyspieszających poruszanie się postaci jest zabronione.
6. Gracze obowiązani są do zgłaszania wszelkich zauważonych błędów w mechanice gry. Za błąd w mechanice gry uważa się ułomności mechaniki, niedopatrzenia lub wady skryptowe, których działania nie można wytłumaczyć w sposób racjonalny (np. nie atakowanie przez nieprzyjazne potwory, blokowanie się potworów na przeszkodach łatwych do ominięcia), a które umożliwiają nieuczciwe zdobycie przewagi nad potworami lub innymi graczami, w szczególności wzbogacanie się, zdobywanie umiejętności i osiąganie przewagi w rywalizacji PvP.
7. Zabrania się w szczególności:
o a. Atakowania w jakikolwiek sposób potworów, które z powodu ukształtowania terenu oraz innych ograniczeń mechanicznych nie są w stanie dojść do gracza,
o b. Strzelania z łodzi do NPCów,
o c. „Przytrzymywania” potworów przy ścianach w celu ułatwienia sobie likwidacji zablokowanego w ten sposób NPCa,
o d. Oswajania zwierząt ze skarp i spod skarp,
o e. Zabijania zwierząt w zagrodach nie należących do danej postaci,
o f. Przeciągania po ziemi przedmiotów.
8. Za brak zgłoszenia lub wykorzystywanie zauważonych błędów w mechanice gry gracz zostanie surowo ukarany, w zależności od charakteru wykorzystywanego buga (przepadek mienia, obniżenie statystyk i umiejętności). W przypadku rażącego lub uporczywego wykorzystywania błędów w mechanice gry konto gracza może zostać zablokowane.
1. Mistrz Gry rozwiązuje problemy oraz wymierza kary w sposób obiektywny, kierując się własnym rozsądkiem oraz obowiązującym regulaminem. We wszelkich kwestiach spornych ostateczne słowo należy do Mistrza Gry.
2. W uzasadnionych przypadkach gracz ma prawo odwołać się do GM wyższego instancją (bezpośrednio odpowiedzialnego lub administratora serwera). Decyzja GM w odwołaniu ma charakter ostateczny.
3. GM nie ma prawa w żaden sposób pomagać materialnie poprzez użycie swoich mocy (dotyczy w szczególności ekwipunku, statystyk i umiejętności) jakimkolwiek postaciom, zarówno graczy, jak i członków ekipy.
4. GM nie ma prawa odnosić się do gracza w sposób obraźliwy. W przypadku jakiegokolwiek nadużycia należy to zgłosić odpowiedniemu kierownikowi lub administratorowi serwera.
5. GM nie oddaje sprzętu utraconego z powodu błędów w grze ani skradzionego, zgubionego lub straconego w wyniku innych zdarzeń losowych.
6. GM swoje interwencje ogranicza wyłącznie do wypadków szczególnych i wyjątkowych (np. zablokowanie się postaci). Zastanówcie się zatem czy pomoc GM jest rzeczywiście niezbędna.
7. Instytucję GM-page należy ograniczyć do wyjątkowych sytuacji. Nieuzasadnione i wielokrotne użycia GM-page będą ignorowane lub karane.
8. W przypadku osadzenia postaci gracza w więzieniu GM ma obowiązek poinformować gracza, w związku z jakim przewinieniem został ukarany.
9. Zgłoszenie swojego wykroczenia przez gracza przed zamknięciem w więzieniu jego postaci może wpłynąć na złagodzenie kary.
10. Obraźliwe zachowanie wobec GMów (dotyczy to zarówno gry, IRCa, forum, jak i innych form komunikacji) jest zabronione, a bezpodstawne oszczerstwa pod kierunkiem członka ekipy będą surowo karane.
Wszystkie osoby, które mają zamiar założyć konto na serwerze DMII, a wcześniej je posiadały, zobowiązane są zgłosić się w tej sprawie do administracji serwera. Pozwoli to uniknąć kłopotów z założeniem nowego konta w przypadku, gdy stare wciąż istnieje.
W firmie, która utrzymuje nasz serwer prowadzone są prace modernizacyjne. Przewidywany czas ich zakończenia to czwartek koło godziny 20:00.
Leczenie nieoswojonego moba to bug - będzie poprawiony.
A za wykorzystywanie buga każdy wie co grozi.
POZDRO
Używanie opcji banicji na kamieniu w celu sprawdzania graczy ( czy ma perukę czy nie ) jest analogiczne do używania komendy .jail przez graczy GW podczas walki.
Będzie to traktowane jako mechanika - 96h.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zakończyliśmy okres testowania serwera i można już bez przeszkód grać. Stan świata został przywrócony do ostatniego prawidłowego zapisu.
Z uwagi na spore zmiany w skryptach i części plików serwera, część łodzi będzie miała „przestawione” elementy – sternika oraz ładownię. W takim wypadku proszę dopłynąć do brzegu i złożyć łódź komendą ‘do portu’. W razie problemów proszę o kontakt z osobą GM.
Miłej zabawy!
z: LoginServer=153.19.129.14,5003
na: LoginServer=37.28.154.198,5003
Za błąd w mechanice gry uważa się ułomności mechaniki, niedopatrzenia lub wady skryptowe, których działania nie można wytłumaczyć w sposób racjonalny (np. nie atakowanie przez nieprzyjazne potwory, blokowanie się potworów na przeszkodach łatwych do ominięcia), (...) Zabrania się w szczególności:Kiedys uwazalem, ze warto zezwolic na wykorzystywanie niewielkich przeszkod terenowych w PvM. Moja glowna motywacja bylo wykorzystanie scian energii i pozadana uzytecznosc tego czaru. Przez ten dlugi czas, odkad cos takiego napisalem, cala masa osob zdazyla udowodnic brak slusznosci dla mojego punktu widzenia. Oprocz samej dlugosci przeszkody znaczenie maja przeciez takze pewne wymyslne ksztalty ukladane ze stolikow, bezposrednie sasiedztwo regularnej sciany itd. Dlatego zdecydowalem sie rozumiec regulamin w sposob bardziej doslowny.
Atakowania w jakikolwiek sposób potworów, które z powodu ukształtowania terenu oraz innych ograniczeń mechanicznych nie są w stanie dojść do gracza,(...)„Przytrzymywania” potworów przy ścianach w celu ułatwienia sobie likwidacji zablokowanego w ten sposób NPCa,
Zabijając gracza non-pvp trzeba podać powód przed lub po peka. Powód musi mieć uzasadnienie fabularne, powinien być rozbudowany (nie mówimy o zabindowanych na stałe emotach ).
Inwestygujemy problemy zwiazane z lagami serwera. W zwiazku z tym tymczasowo cofnelismy stan skryptow do dnia 21 wrzesnia o 23:00.Ze wzgledu na powyzsze i na fakt, ze prowadzimy rozmowy z naszym dostawca, prosilbym o przekazywanie feedbacku na temat lagow (szczegolnie tego pozytywnego - chcemy mozliwie szybko wiedziec, jesli nagle bedzie lepiej) do Dhagta.
Dziękuję za wiadomość. Informuję, że problem został po naszej stronie zdiagnozowany i zostanie on usunięty maksymalnie do końca bieżącego tygodnia.
Klątwa zmniejszająca poziom umiejętności Spirytyzm, Szamanizm, Magia, Mądrość, Wiedza o zwierzętach, Psionika wskazanego celu. W przypadku stworzeń, zmniejsza aktualny poziom życia i energii magicznej wskazanego potwora o 10%. Może być użyty tylko raz na danym potworze.
Zabroniona jest jakakolwiek nieuzasadniona fabularnie forma agresji względem graczy nie będących członkami gildii pozostających w stanie wojny z agresorem oraz nie udzielających się w walkach PvP, zarówno po stronie dobra, jak i zła. Karą za uporczywe uprzykrzanie w ten sposób gry innym osobom jest blokada konta.
Zabijając gracza non-pvp trzeba podać powód przed lub po PK. Powód musi mieć uzasadnienie fabularne, powinien być rozbudowany (nie mówimy o zbindowanych na stałe emotach). Gracz zabijany musi się dowiedzieć za co zginał (jest to obowiązek gracza atakującego). W momencie zgłoszenia PK (lub w trakcie obserwacji) o ocenie powodu (czy był wystarczający czy nie) decyduje gm rozpatrujący sprawę. Dotyczy to każdej klasy.
LoginServer=192.166.217.50,5003
Nazwa konta:
Imię postaci:
Skille do wykasowania:
-
-
-
Skille do dopisania:
-
-
-
2. Rozpoczynając grę gracz może założyć jedną postać. Możliwe jest posiadanie do 5 postaci,
pod warunkiem gry zgodnej z regulaminem oraz zasadami RPG. Sloty na kolejne postacie odblokowywane
są stopniowo. Zabronione jest łączenie życia posiadanych
postaci w sposób ekonomiczny – zarabianie jedną postacią na drugą, zamieszkiwanie razem postaci
jednego gracza, wspomaganie finansowe i materialne (również w formie przekazywanych przedmiotów).
2. Rozpoczynając grę gracz może założyć jedną postać. Możliwe jest posiadanie do 5 postaci,
pod warunkiem gry zgodnej z regulaminem oraz zasadami RPG. Sloty na kolejne postacie odblokowywane
są stopniowo.
3. Zezwala się na łączenie życia dwóch (bez wyjątków) posiadanych postaci z konta w sposób wszelaki, tj. ekonomiczny, jako pomoc w odbiciu samego siebie w pvm, itp. Wcześniej należy zgłosić ekipantowi parę postaci, która wstępuje we "wspólnotę majątkową" (nazwa konta, imiona obydwu postaci). W przypadku pozostałych postaci, zabronione jest łączenie życia w sposób ekonomiczny, wspomagający jedną postacią drugą w jakikolwiek sposób, zarabianie jedną postacią na drugą, zamieszkiwanie razem, wspomaganie finansowe i materialne (również w formie przekazywanych przedmiotów). W jednym czasie na koncie we "wspólnocie majątkowej" mogą być tylko dwie postaci i nie istnieje opcja zmiany decyzji na inne postaci, dopóki pierwotnie zgłoszone nadal istnieją. W przypadku kasowania postaci (obydwu) czas po jakim można zgłosić nową parę wynosi 90 dni od ostatniego zgłoszenia "wspólnoty". Jedyną kategorią przedmiotów, których przekazywanie nie jest dozwolone nawet pomiędzy postaciami ze "wspólnotą majątkową" są artefakty fabularne.
- na czas wyborów staż miejska będzie wyłączona, pod kamieniem miejskim i w jego najbliższej okolicy obowiązuje całkowity zakaz walk między sobą, okradania i atakowania.
- Każda postać może się do miasta zapisać jak i kandydować na władcę o ile posiada prawa wyborcze.
- Wygrywa osoba z największą liczbą głosów, przy założeniu ze ich minimalna liczba to 3
- Każdy z kandydatów musi napisać kilka słów o sobie podczas zgłoszenia, puste będą kasowane.
Zmiany dotyczące tworzenia nowej postaci :
Początkowo do rozdania 150 punktów na statystyki (poprzednio 65), maksymalnie 70 na jedną
Startowe dwa skille na 80% (było 60%)
Nowe konto :
Znosimy wymóg opisu postaci w podaniu.
W celu założenia nowego konta na serwerze DM II, prosimy o przygotowanie następujących danych:
Login:
E-mail:
i wysyłanie na adres obsluga.dm2@outlook.com lub do osoby Aqe poprzez PW naszego forum.
Używanie programów przyspieszających poruszanie się postaci jest zabronione.
Przed połączeniem się z serwerem DM2 należy pobrać wymagane i aktualne pliki (dostępne w dziale „Pliki”). Zabronione jest używanie innych wersji plików (ze szczególnym uwzględnieniem plików client.exe, statics*.mul, staidx*.mul, map*.mul, verdata.mul oraz tiledata.mul).
Na świecie pojawiło się siedem potęznych paragonów, a każdy jeden włada inną domeną!
Śmiałkowie proszeni są o rozwagę, wszak bestyje te wyróżniają się nie tylko siłą, ale też intelektem.
VI. 1. "Przed połączeniem się z serwerem DM2 należy pobrać wymagane i aktualne pliki (dostępne w dziale „Pliki”). Zabronione jest używanie innych wersji plików (ze szczególnym uwzględnieniem plików client.exe, statics.mul, staidx.mul, map*.mul, verdata.mul oraz tiledata.mul)."